آنالیز طرح توسعه و ساماندهی محوطه امامزاده محمد دیباج دامغان

به گزارش سفر به تایلند، مسئول دبیرخانه شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: طرح توسعه و ساماندهی محوطه امامزاده محمد (ع) دیباج شهرستان دامغان آنالیز شد.

آنالیز طرح توسعه و ساماندهی محوطه امامزاده محمد دیباج دامغان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان، هانی رستگاران مسئول دبیرخانه شورای فنی این اداره کل اضافه کرد: در جلسه ای با حضور نمایندگان هیأت امناء امام زاده محمد (ع) دیباج شهرستان دامغان، عضو و مسئول دبیرخانه شورای فنی میراث فرهنگی استان سمنان و مشاور اجرایی طرح طرف قرارداد با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، طرح های ساماندهی، توسعه، تأسیسات الکترونیکی و مکانیکی و محوطه سازی این امام زاده مورد آنالیز اولیه و گفتگو نهاده شد.

او گفت: در این جلسه با تاکید بر ضرورت تهیه طرح مبتنی بر ضوابط و مقررات مترتب بر حفاظت کالبدی و فیزیکی بهینه اثر تاریخی - فرهنگی امام زاده محمد (ع)، قواعد کلی قرار دریافت طرح در راستای حفاظت و صیانت علمی و عملی از عرصه بنای تاریخی مورد تاکید نهاده شد.

رستگاران اضافه کرد: مشاور طرف قرارداد نیز به تشریح سبک طراحی نما که با بهره گیری از الگوی معماری دوران ایلخانی است پرداخت و نقشه های تأسیسات مکانیکی و الکترونیکی ساختمان و شبستان های جدید را ارائه کرد.

او با بیان اینکه این طرح پس از آنالیز های اولیه در جلسه شورای فنی میراث فرهنگی استان سمنان مطرح و پس از تصویب نهایی ، اجرایی می گردد، گفت: با اجرای این پروژه که به همت هیأت امناء و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، تحت نظارت کارشناسان فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان انجام می گردد، ظرفیت های قابل توجهی برای برگزاری مراسم های مذهبی و گردشگری معنوی در منطقه به وجود می آید.

مسئول دبیرخانه شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد: این اداره کل در امسال با انعقاد قراردادهایی در حوزه پژوهش و تهیه طرح های مرمت، احیاء و ساماندهی آثار و بناهای تاریخی، سعی در معین ضوابط اختصاصی بافت های تاریخی مصوب استان و ساماندهی مجموعه های تاریخی ارزشمند دارد که طی سال های آینده منتج به نتایج کاربری و علمی خواهد شد.

گام نخست در اجرای پروژه های مرمت و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی، به دلیل حساسیت موضوع و ضرورت هم افزایی و هم فکری، تهیه طرح و پلان اجرایی است که از اهمیت به سزایی به جهت جلوگیری از اتلاف هزینه و اجرای مجدد پروژه برخودار است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 130

به "آنالیز طرح توسعه و ساماندهی محوطه امامزاده محمد دیباج دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز طرح توسعه و ساماندهی محوطه امامزاده محمد دیباج دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید