برنامه ریزی استاندار برای جذب 2 میلیون توریست خارجی به مازندران تا سرانجام دولت سیزدهم

به گزارش سفر به تایلند، ایرنا/ براساس اخبار واصله، برنامه ریزی استاندار برای جذب 2 میلیون جهانگرد خارجی به مازندران تا سرانجام دولت سیزدهم صورت گرفت.

برنامه ریزی استاندار برای جذب 2 میلیون توریست خارجی به مازندران تا سرانجام دولت سیزدهم

مازندران به لحاظ دارا بودن ظرفیت متنوع و متعدد در عرصه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی همواه کانون حضور میلیونی مسافران از داخل کشور است اما ناشناخته ماندن این ظرفیتها باعث شده تا در مقابل جمعیت داخلی فقط 65 هزار توریست خارجی از این استان در سال گذشته بازدید نمایند.

بطوریکه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی مازندران پیشتر در اردیبهشت سال جاری گفته بود تنها در نوروز سال جاری بیشتر از 20 میلیون نفر شب اقامت در مازندران ثبت شده که نشانگر مجذوب کنندهیت های موجود در استان است اما به همان میزان که مسافر و توریست از استانهای کشور به مازندران سفر می نمایند شاهد حضور توریستان خارج کشور نیستیم که این موضوع به عواملی مرتبط است که باید آنها را رفع کنیم.

صادق برزگر در بیان تعداد کم حضور توریستان خارجی در مازندران اظهار داشت: پارسال فقط 65 هزار توریست خارجی از این استان بازدید کردند.

وی در ادامه گفته همانطور که مازندران با وجود 2 هزار و 500 اثر میراثی بدلیل ناشناخته ماندن این ظرفیتها، مسافران اندکی از این آثار تماشا می نمایند و بیشتر بازدیدها از جاذبه های طبیعی جنگل و دریا است. در حوزه توریستان خارجی نیز با همین شرایط و البته فراتر از آن روبرو هستیم و آنها حتی شناختی از جاذبه های طبیعی استان ندارند.

سید محمود حسینی پور اضافه کرد: با پیاده کردن و اجرای الگوی کاملی از کشت صنعت می توانیم شاهد حضور توریستان متعدد بین المللی و داخلی علاقمند به استان باشیم.

استاندار مازندران ادامه داد: برای رسیدن به هدفگذاری حضور 2 میلیون توریست خارجی در مازندران تا سرانجام دولت سیزدهم اجرای بعضی اقدامات و کارها همانند ایجاد زنجیره کامل کشت و صنعت می تواند مجذوب کنندهیتهای لازم را برای توریستان ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: برای جذب توریستان به استان احتیاج داریم تا محیطهایی با مجذوب کنندهیت را داشته باشیم.

وی وجود مجموعه های کشاورزی با محیطی مجذوب کننده برای توریستان از آن حیث که فرصت سیر در محیط با ویژگی های طبیعی استان را رقم می زند، از راهبردهای جذب توریستان خارجی در استان اظهار داشت.

حسینی پور ادامه داد: وجود فضاهای کشاورزی صنعتی می تواند تحول بزرگی در منطقه ایجاد می نماید و معرفی خوبی از ظرفیتهای توریستی و جاذبه های کشور است.

وی گفت: توریست با حضور در محیط کشت و صنعت با امکانات و ظرفیتهای اسکان و پذیرایی می تواند زمینه جذب و گرایش را بیشتر کند.

استاندار مازندران ادامه داد: بر مبنای رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر توجه به منطقه ها روستایی و توانمندسازی روستاها این موضوع در استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مهمترین مولفه هایی که روستاها احتیاج دارند، اشتغال پایدار است و با انجام این کار زمینه مهاجرت معکوس فراهم خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مهر 1402 بروزرسانی: 12 مهر 1402 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2268

به "برنامه ریزی استاندار برای جذب 2 میلیون توریست خارجی به مازندران تا سرانجام دولت سیزدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی استاندار برای جذب 2 میلیون توریست خارجی به مازندران تا سرانجام دولت سیزدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید