بهترین ورزشگاه های فوتبال دنیا

به گزارش سفر به تایلند، فوتبال با ارتش چند صدمیلیونی طرفدارانش، بدون شک محبوب ترین ورزش کره خاکی محسوب می گردد. فوتبال محدودیت آب و هوایی و زمانی نمی شناسد و در هر شرایطی می توان برگزاری حساس ترین مسابقه ها را انتظار داشت. فوتبال به طور ویژه ای با صنعت گردشگری گره خورده، و بسیاری از کشورها کوشش می نمایند برای جذب گردشگر از سرتاسر دنیا میزبانی مسابقات مهم فوتبال را بر عهده بگیرند. برای آن ها که طرفدار تیم مشخصی هستند، استادیوم خانگی تیم موردعلاقه شان خانه دوم به حساب می آید. امروزه رقابت در دنیای فوتبال نه تنها در 90 دقیقه بازی، که در تمامی زمینه های دیگر نیز در جریان است. داشتن استادیومی بزرگ یا با جوی پرشور، بر وزن تیم می افزاید. با خبرنگاران همراه باشید تا شمارش معکوسی برای 7 مورد از بهترین استادیوم های دنیا را شروع کنیم.

بهترین ورزشگاه های فوتبال دنیا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل رایگان در کانادا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

7.سن سیرو میلان

سن سیرو در میلان که به عنوان یکی از پایتخت های مد جهان نیز شناخته می گردد، واقع شده است. سن سیرو گنجایش پذیرش 85000 نفر را دارد، و استادیوم خانگی دو تیم آ.ث میلان و اینتر میلان، دو تیم بزرگ و پرطرفدار ایتالیا و جهان است. به لطف حضور تماشاگران ایتالیایی، تماشای فوتبال در سن سیرو به تئاتر شباهت پیدا می نماید. در جای جای استادیوم پرچم های بزرگ و نمادهای هر یک از این دو تیم موج می زند، صدای هماهنگ تشویق ها به گوش می رسد، آتش بازی برقرار است و تمام استادیوم باهم سرودهای ایتالیایی را یک صدا فریاد می زنند. ایتالیایی ها یکی از پرشورترین طرفداران فوتبال در جهان هستند. اگر به میلان سفر کردید تماشای یک مسابقه فوتبال در سن سیرو را از دست ندهید.

6.ایبراکس اسکاتلند

استادیوم ایبراکس که در شهر گلاسکو رنجرز قرار گرفته، استادیوم خانگی تیم محبوب گلاسکو رنجرز تلقی می گردد. این استادیوم 51000 نفر گنجایش دارد. رقیب سنتی تیم گلاسکو رنجرز، تیم سلتیک اسکاتلند نیز در شهر گلاسکو قرار گرفته، اما استادیوم خانگی آن ها به هیچ وجه قابل مقایسه با ایبراکس نیست. ایبراکس نه تنها برای حضور پرشور تماشاگرانش که از لحاظ طراحی و معماری نیز ستایش برانگیز است. طرفداران فوتبال اسکاتلندی متین تر از ایتالیایی ها هستند و در طول مسابقه یک صدا سرودهایی با وزن معنایی و ادبی بالایی می خوانند. به خاطر داشته باشید گلاسکو شهر بسیار شلوغی است و اگر قصد سفر به این شهر را داشتید از مدت ها قبل هتل موردنظر خود را رزرو کنید.

5.استادیوم المپیک برلین

ابتدا در مکان کنونی این استادیوم، استادیومی برای بازی های المپیک تابستانی 1916 ساخته شد (آن بازی ها به علت جنگ جهانی اول، برگزار نشدند). اما استادیوم کنونی برای بازی های المپیک تابستانی 1936 ساخته شد و در همان بازی ها نیز افتتاح شد. معماری آن کار ورنر ماخ است. در زمان ساخت این استادیوم آلمانی ها قصد داشتند استادیوم چندمنظوره ای بسازند که یکی از بهترین استادیوم های جهان باشد. از زمان ساخت این استادیوم تا به امروز، مسابقه های حساس فوتبال بسیاری به همراه چندین جشن و مراسم بزرگ در استادیوم برگزارشده است. استادیوم المپیک میزبان سه بازی در جام جهانی فوتبال 1974 بود و در جام جهانی فوتبال 2006 هم میزبان شش بازی و از جمله بازی فینال بود. فینال جام حذفی آلمان نیز هر سال همین جا برگزار می گردد . این استادیوم امروزه استادیوم خانگی تیم هرتابرلین آلمان محسوب می گردد. اگرچه این تیم، در شمار تیم های پرطرفدار آلمان و جهان قرار نگرفته اما داشتن چنین استادیوم بی نظیری بر وزن آن افزوده است.

4.ماراکانا برزیل

استادیوم ماراکانا در سال 1950 میلادی و برای برگزاری مسابقات جام جهانی در شهر ریو دوژانیرو احداث شد. بسیاری از مسابقات حساس فوتبال برزیل از جمله مسابقات تیم های بوتافگو، فلامینگو و واسکوداگاما در این استادیوم برگزار می گردد. در فینال مسابقات جام جهانی آن دوره 199854 نفر در استادیوم حاضر شدند، که رکورد بالاترین حضور تماشاگر در تاریخ یک مسابقه فوتبال محسوب می گردد. بزرگ ترین موج مکزیکی نیز توسط تماشاچیان حاضر در این استادیوم زده شده است. در حال حاضر حدود 80000 جایگاه برای این استادیوم تعبیه شده و بسیاری از جشن ها و کنسرت های موسیقی در ماراکانا برگزار می گردد.

3.بومبونرا آرژانتین

استادیوم بومبرنرا که در خیابان بوکا شهر بوینس آیرس واقع شده، استادیوم خانگی یکی از محبوب ترین تیم های فوتبال آمریکای جنوبی، بوکاجونیورز است. اگرچه این استادیوم معماری و طراحی چشمگیری ندارد، اما طرفداران آرژانتینی جوی باورنکردنی در این استادیوم رقم می زنند، تا حضور در این استادیوم یکی از به یادمانی ترین خاطرات تماشای فوتبال در طول زندگی تان باشد. طرفداران آرژانتینی برخلاف آنچه در استادیوم های انگلیسی رخ می دهد، طرفدارانی مؤدب و دارای ظرفیت شکست هستند. آن ها به استادیوم می آیند تیم موردعلاقه شان را شور و اشتیاق وصف ناشدنی تشویق می نمایند و حتی اگر پیروز میدان نباشند و بعد از مسابقه با دلی شاد به یکی از کافه های اطراف رفته و سرگرم می شوند. اگر به آرژانتین سفر کردید، ماندن در اقامتگاه های ساحلی یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود.

2.استمفورد بریج انگلستان

استادیوم استمفورد بریج که استادیوم خانگی تیم چلسی محسوب می گردد، سال 1904 در لندن و با ظرفیت 42000 جایگاه ساخته شد. طرفداران وفادار این تیم برای تمام بازی ها در استادیوم حضور پیدا می نمایند، تا فارغ از نتیجه بازی تیم مقابل را جادو نمایند. استمفوردبریج یکی از نخبه گرا ترین استادیوم های جهان است. طرفداران تیم چلسی که در ورزش گاه حاضر می شوند معمولاً متشخص تر از متوسط طرفداران سایر تیم ها هستند و جو استادیوم کمی متمدن تر از سایر استادیوم ها به نظر می رسد. بنابراین تماشای یک مسابقه در استمفورد بریج شاید تجربه متفاوتی از تماشای سایر مسابقات فوتبال باشد.

1.نیو کمپ اسپانیا

اگر می خواهید فوتبال را در بالاترین سطح روز جهان ببینید، باید به نئو کمپ استادیوم تیم بارسلونا یکی از پرطرفدارترین تیم های سرتاسر جهان بروید. استادیوم نیو کمپ با ظرفیت 118000 نفر، بزرگ ترین استادیوم اروپا است. پروژه ساخت نیو کمپ در سال 1954 کلید خورد و در سال 1957 به اتمام رسید، عظمت و شکوه این بنا به حدی است که از آن به عنوان استادیوم معجزه یاد می گردد. جو و فضای حاکم بر این استادیوم مملو از شور و اشتیاق، تعصب و وفاداری طرفداران این تیم است. منبع: travelviviمنبع: کجارو
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 744

به "بهترین ورزشگاه های فوتبال دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین ورزشگاه های فوتبال دنیا" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ورزشگاه های فوتبال دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید