بهترین روش پختن سبزیجات

به گزارش سفر به تایلند، از نظر علم تغذیه بهتر است سبزیجات را بخارپز کنید، اما به این معنا نیست که شما مجبور به این کار هستید.

بهترین روش پختن سبزیجات

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، وقتی دستور پخت غذایی با جوشاندن سبزیجات شروع می شود. اغلب ما سبزیجات را بخارپز می کنیم، با این باور که مواد مغذی و طعم بیشتری باقی می مانند.

میرا سودا که سرآشپز و نویسنده است، می گوید: من از آن دسته آدم هایی نیستم که بتوانم چیزی را در زندگی بهینه کنم، مگر برای لذت و آسایش.

بنابراین، وقتی صحبت از سبزیجات به میان می آید، پاسخ او آسان است: سبزیجات را همراه تمام مواد دیگر در قابلمه یا تابه می گذارم. باهم تفت می خورند یا پخته و یا بخارپز می شوند. فکر می کنم مواد مغذی در این حالت باقی می مانند، بنابراین این یک امتیاز است!

با این حال برای سرو مثلاً بروکلی، آن را می جوشانم، زیرا سریع، کارآمد و راحت است، که برای من مهم است.

میرا می گوید: من دوست دارم با کمترین سر و صدا به چیزی تا حد امکان خوشمزه برسم، بنابراین جوشیدن همیشه برنده خواهد بود.

ریچل رودی، نویسنده آشپزی، در پاسخ به این سوال که سبزیجات را بخارپز می کند یا می جوشاند، می گوید: سبزیجات بهتر است بخارپز شوند. اگر می توانستم دستور غذایم را به روزرسانی کنم، این کار را می کردم، زیرا سبزیجات پس از جوشاندن و سپس پخته شدن کمی آب می اندازند. البته باز هم این موضوع بیشتر سلیقه ای است.

تام هانت عقیده دارد که بخارپز کردن سبزیجات باعث صرفه جویی در وقت و انرژی می شود و مواد مغذی را حفظ می کند. با این حال، خودش از بخارپز استفاده نمی کند، و در عوض تابه را با 1-2 سانتی متر آب پر می کند، برای اینکه این آب بعدا تبخیر می شود یا به سس تبدیل می شود.

جنا هوپ، متخصص تغذیه، تأیید می کند: بخارپز کردن به شما اجازه می دهد تا مواد مغذی بیشتری را در مقایسه با جوشاندن حفظ کنید. به طور طبیعی، ممکن است به میزان کباب کردن طعم نداشته باشد، بنابراین سبزیجات بخارپز را با پستو یا ارده سرو کنید.

اساساً، اگر هدف شما حفظ مواد مغذی است، بخارپز سبک راه حلی مناسبی است، اما نکته اینجاست که طعم و لذت نیز نقش مهمی در غذا دارد. هوپ می گوید: اگر تفت دادن سبزیجات به این معنی است که از آن ها بیشتر لذت می برید، حتماً تفت دهید. بهتر است سبزیجات را هر طور که دوست دارید بخورید، نه اینکه اصلاً آن ها را نخورید.

منبع: فرارو
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2212

به "بهترین روش پختن سبزیجات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش پختن سبزیجات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید