بیماری های مزمن کبدی در انتظار افراد مبتلا به کرونا

به گزارش سفر به تایلند، به نقل از مدیکال نیوز، محققان بیمارستان های دانشگاهی لوون بلژیک هشدار می دهند که بیماران کرونایی با شرایط شدید و بستری در بیمارستان؛ دچار یک عارضه نادر کبدی شده اند که به اسم کلانژیت اسکلروزان شناخته می گردد.

بیماری های مزمن کبدی در انتظار افراد مبتلا به کرونا

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

البته به طور قطعی تعیین نیست که این عارضه کبدی با عفونت خاصی در ارتباط است یا خیر، اما دانشمندان معتقدند این رابطه در حال شکل گرفتن است. در یک مطالعه بالینی، چهار بیمار مبتلا به کووید 19 با شرایط شدید؛ دچار عارضه ای شبیه کلانژیت اسکلروزان ثانویه یا بیماری التهابی کبدی شدند.

این مطالعه شامل چهار مرد 48 تا 68 ساله بود که طبق گفته محققان به تهویه مکانیکی طولانی مدت، پشتیبانی کلیه و اکسیژناسیون غشای برون وریدی در 12 هفته اول پاندمی در بلژیک احتیاج داشتند. در این مطالعه تعیین شده است که کووید 19 شدید می تواند منجر به نارسایی چند عضو گردد.

در مطالعه قبلی که به وسیله محققان پزشکی سوئیس صورت گرفته بود، افزایش آسیب مجاری صفراوی که منجر به کلانژیت اسکلروزان ثانویه ناشی از کووید 19 در مقایسه با سایر بیماری های مهم شده است، گزارش شد.

تیم تحقیق تغییرات دقیق آنزیم های کبدی مانند آلکالین فسفاتاز، گاما-گلوتامیل ترانسفراز، آلانین ترانس آمیناز و آسپارتات ترانس آمیناز و بعلاوه بیلی روبین را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

به گفته محققان، RNA کروناویروس و پروتئین نوکلئوکپسید در کلانژیوسیت ها و صفرای بیماران مبتلا به ذات الریه کشنده کووید 19 شناسایی شده است که نشان می دهد ممکن است یک اثر سیتوپاتیک مستقیم رخ دهد. محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1722

به "بیماری های مزمن کبدی در انتظار افراد مبتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری های مزمن کبدی در انتظار افراد مبتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید