اعتراضات خشونت بار در بروکسل، خشم صنعت گردشگری در انگلیس از تشدید محدودیت ها

به گزارش سفر به تایلند، در بروکسل اعتراضات ضد قواعد کرونایی برگزار شده و پلیس علیه معترضان از گاز اشک آور و ماشین آب پاش استفاده کرد و صنعت سفر در انگلیس هم به شدت به تشدید محدودیت ها برای مسافرن بین المللی انتقاد وارد نموده است.

اعتراضات خشونت بار در بروکسل، خشم صنعت گردشگری در انگلیس از تشدید محدودیت ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اروپا همچنان در آستانه کریسمس با موج چهارم و گاها پنجم کرونا دست و پنجه نرم می نماید.

شیوع گسترده اومیکرون در دانمارک

تازهترین اخبار کرونا در این منطقه حاکی از آن است که تعداد موارد آلودگی به سویه تازه اومیکرون در دانمارک به 183مورد افزایش پیدا نموده است. به این ترتیب تعداد آلودگی ها به این ویروس جهش یافته در این کشور در عرض 48 ساعت حداقل 3 برابر شده است.

دولت دانمارک این تحولات را نگران نماینده توصیف نموده است.

دانمارک اقدامات حفاظتی خود علیه کرونا را به علت افزایش موارد ابتلا به کرونا و شیوع نوع اومیکرون توسعه داده است. از روزدوشنبه استفاده اجباری از ماسک مجددا در وسایل حمل و نقل عمومی، مغازه ها و مراکز بهداشتی در این کشور اجرایی می گردد.

محدودیت ها در اسپانیا تشدید می گردد

در اسپانیا هم دومینوی تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا در بسیاری منطقه ها در حال شکل گیری است.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا که 80 درصد از ساکنان آن واکسینه شده اند هم در حال افزایش است. نرخ مبتلایان تازه هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 140 افزایش پیدا نموده است.

ثبت اولین موارد آلودگی به اومیکرون در رومانی

نهادهای بهداشتی در رومانی از کشف دو مورد آلودگی به ویروس جهش یافته اومیکرون در این کشور اطلاع داده اند. این دو نفر که تست کرونایشان مثبت اعلام شده هیچ گونه علامتی ندارند و هر دو در 30 نوامبر از آفریقای جنوبی به این کشور وارد شده اند. نخست وزیر این کشور نشستی را با مقامات بهداشتی برگزار نموده تا درباره تمهیدات لازم بحث نمایند.

رومانی با نرخ واکسیناسیون حدود 39 درصد یکی از کم ترین نرخ واکسیناسیون در اروپا را دارد. دراین کشور که کم تر از 20 میلیون نفر جمعیت دارد از ابتدای بحران کرونا تا به حال حدود 57 هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

خشم صنعت گردشگری انگلیس از تشدید مجدد محدودیت ها

در انگلیس هم صنعت مرتبط با سفر انتقاد شدیدی به تشدید محدودیت ها برای مسافران برای مهار کرونا وارد نموده اند.

کلایو راتن، رئیس انجمن سفرهای تجاری در انگلیس در این باره گفت : البته امنیت عمومی یک اولویت است؛ اما شرکتها در این شرایط ورشکسته می شوند و مسافران سرگردان خواهند شد.

با توجه به شیوع اومیکرون در انگلیس از روز سه شنبه مسافران بین المللی باید برای ورود به این کشور دوباره تست کرونا بدهند. این قاعده تازه اواسط اکتبر لغو شده بود. در روز آدینه در انگلیس حدود 134 مورد آلودگی به اومیکرون ثبت شد که نشان داد در عرض یک روز موارد ابتلا به این بیماری در این کشور بیش از دو برابر شده است.

بالاترین نرخ ابتلای روزانه به کرونا از ماه فوریه در پرتغال

در پرتغال هم بالاترین آمار ابتلا به کرونا از فوریه ثبت شده است. این در حالی است که پرتغال یکی از بالاترین نرخ های واکسیناسیون در اروپا و حتی در جهان را دارد. نهادهای بهداشتی در پرتغال امروز با ثبت 5649 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت بالاترین ابتلای روزانه در این کشور از 6 فوریه را ثبت کردند.

نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزا نفر در پرتغال از حدود 100در اواسط نومابر به 193 رسیده است. در پرتغال حدود 88درصد شهروندان کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

اعتراضات گسترده علیه محدودیت ها در بروکسل

اعتراضات علیه محدودیت های کرونایی در بلژیک هم به خشونت کشیده شد. پلیس علیه معترضان از ماشین آب پاش و گاز اشک آور استفاده کرد. گروهی ازمعترضان هم با مواد آتش زا و گلوله های لاستیکی به نیروهای پلیس حمله کردند. بر اساس اطلاعات پلیس حدود 8 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. نیروهای پلیس بعلاوه از دستگیری شماری از معترضان اطلاع دادند.

لهستان و سوئیس در فهرست منطقه ها پر خطر کرونایی آلمان

لهستان و سوئیس هم از نیمه شب مانند 60 کشور دیگر در فهرست منطقه ها پر خطر کرونایی آلمان قرار می گیرند و محدودیت های بسیار سختگیرانه ای علیه مسافران از این کشورها اعمال می گردد.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم روز یکشنبه اظهار داشت که نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 439.2 رسیده است. این نهاد آلمانی بعلاوه از ابتلای 42055 مورد تازه ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد. 94 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

آلمانی ها خواستار اجباری شدن واکسیناسیون هستند

نتایج یک نظر سنجی موسسه یوگو که به سفارش خبرگزاری آلمان اجرا شده است هم نشان می دهد که حدود دو سوم شهروندان آلمانی از طرح اجباری واکسیناسیون در کشورشان حمایت می نمایند.

بر این اساس 63 درصد شهروندان خواستاراین مسئله هستند و تنها 30 درصد با آن مخالفند. 7 درصد هم گفتند اطلاعی در این باره ندارند.

نتایج یک نظر سنجی موسسه اینسا هم نشان می دهد که 63 درصد شهروندان آلمانی که تا به حال واکسن نزده اند هم اعلام نموده اند که در آینده هم واکسن نمی زنند. 20 درصد هم گفته اند که می خواهند واکسینه شوند و 11 درصد هم گفته اند نمی دانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1926

به "اعتراضات خشونت بار در بروکسل، خشم صنعت گردشگری در انگلیس از تشدید محدودیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات خشونت بار در بروکسل، خشم صنعت گردشگری در انگلیس از تشدید محدودیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید