تجلیل از دانشجویان مدال آور علوم ریاضی دانشگاه تبریز

به گزارش سفر به تایلند، در مراسمی از دانشجویان مدال آور دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز که در مسابقات جهانی ریاضی پیروز به کسب مدال طلا شده بودند، تجلیل شد.

تجلیل از دانشجویان مدال آور علوم ریاضی دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار استانهای خبرنگاران، در مراسمی از دانشجویان مدال آور دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز که در مسابقات دنیای ریاضی پیروز به کسب مدال طلا شده بودند، تجلیل بعمل آمد.

در این آیین که در تالار علامه جعفری حوزه ریاست این دانشگاه صورت گرفت از دو دانشجوی مدال آور به نام های عرفان معصومی و آرمان شیردل که در بیست و هشتمین دوره مسابقات دنیای ریاضی دانشجویی (IMC2021) پیروز به کسب آرمان شیردل شده بودند، تجلیل بعمل آمد.

بر پایه همین گزارش، تیم دو نفره ریاضی دانشگاه تبریز به سرپرستی دکتر کمال عزیزی هریس، پیروز به کسب دو مدال طلا و کسب رتبه اول کشوری در این دوره مسابقات شده است.

مجیدی رییس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن تبریک این پیروزیت از این دانشجویان به اسم سرمایه های عظیم کشور یاد کرد و گفت: این چهره های علمی و نخبه جامعه باید به خوبی در جامعه شناخته شوند و برای کسب پیروزیت های بیشتر این نخبگان هم حمایت های لازم صورت گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز هم در حد توان با فراهم نمودن بستر های لازم از این چهره های نخبه حمایت های لازم را انجام می دهد، یادآور شد: این چهره های نخبه علمی سرمایه های ارزشمند کشورمان هستند و برای توسعه همه جانبه کشورمان به این گونه افراد در حوزه ها و رشته های مختلف احتیاج داریم.

رییس دانشگاه تبریز اضافه نمود: ما باید از این مغز های متفکر جامعه با فراهم نمودن بستر های لازم از آن ها حمایت بکنیم، چرا که لازمه توسعه کشورمان در عرصه های مختلف، توجه و حمایت از این گونه افراد فراهم می گردد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه برای توسعه و رشد علمی در سایر رشته ها توجه به رشته های پایه هم لازم است، توضیح داد: کشور های پیشرفته و پیشرفته هم ضمن حمایت از نخبگان رشته های پایه، توجه ویژه ای هم به این رشته ها دارند.

عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز هم در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک و حمایت از این مدال آور دانشجوی این دانشگاه گفت: این وظیفه دانشگاه و مسئولان است که در حد توان با فراهم نودن بستر های لازم، از آن ها حمایت های ویژه ای صورت گیرد.

به گفته وی ما دانشجویان نخبه و پرتلاش دیگری هم در سایر رشته ها داریم که با غربالگری و برگزاری مسابقات و آموزن های داخلی، بهتر می توانیم در سایر رشته ها در سطح دنیا مدال آور داشته باشیم.

کمال عزیزی هریس سرپرست دانشجویان مدال آور دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز هم در این آیین در سخنانی با اشاره به فرایند برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات دنیای ریاضی دانشجویی (IMC2021) از معتبهترین مسابقات دنیای ریاضی در سطح دانشجویان دوره کارشناسی است که هر ساله به میزبانی دانشگاه کالج لندن و با شرکت تیم هایی از بهترین دانشگاه های دنیا برگزار می گردد که سال جاری هم همچون سال گذشته به علت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار گردید.

به گفته وی در این دوره از مسابقات که از تاریخ دوم تا هشتم آگوست سال 2021 به میزبانی دانشگاه کالج لندن برگزار گردید، دانشجویان دانشگاه تبریز پیروز به کسب دو مدال طلا (جایزه اول) شدند و در نتایج تیمی هم تیم این دانشگاه در بین همه تیم های دانشگاه های کشور، رتبه اول تیمی را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1753

به "تجلیل از دانشجویان مدال آور علوم ریاضی دانشگاه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از دانشجویان مدال آور علوم ریاضی دانشگاه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید