تغییر کاربری مسکونی در منطقه یک به صفر رسید

به گزارش سفر به تایلند، شهر: مقایسه عملکرد صدور پروانه در منطقه یک شهرداری تهران طی سال های 1390 تا 99 حاکی از بهبود شرایط در این حوزه است و نشان می دهد که تخلفات ناشی از صدور پروانه در بخش های مختلف کاهش چشمگیری داشته و حتی در برخی بخش ها به صفر رسیده است.

تغییر کاربری مسکونی در منطقه یک به صفر رسید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار شهر، شهردار تهران در بخشی از نشست خبری روز شنبه 25 بهمن 1399 از سروسامان دادن به حوزه شهرسازی و جامه عمل پوشاندن به وعده ها در این حوزه در این دوره از مدیریت شهری گفت و به مطلوب شدن شرایط در بخش پرونده های دارای افزایش طبقه در سیستم شهرداری اشاره نمود. آنالیز شرایط صدور پروانه در منطقه یک به اسم یکی از مناطقی که درصد قابل توجهی از ساخت و سازها را به خود اختصاص می دهد، سخنان حناچی را تصدیق می نماید.

مقایسه عملکرد صدور پروانه در منطقه یک شهرداری تهران طی سال های 1390 تا 99 حاکی از بهبود شرایط در این حوزه است و نشان می دهد که تخلفات ناشی از صدور پروانه در بخش های مختلف کاهش چشمگیری داشته و حتی در برخی بخش ها به صفر رسیده است.

بر اساس این گزارش تعداد پرونده های دارای افزایش طبقه از 847 پرونده در سال 91 به یک پرونده در سال 98 و به صفر پرونده در سال 99 رسیده است. بعلاوه آنالیز تعداد طبقات مازاد در پروانه ها حاکی از این است که از مجموع 2833 طبقه مازاد با 906.345 متر مربع ، 2167 طبقه با مساحت 769.616 متر مربع در سال های 90 و 91 ساخته شده است و این درحالی است که این رقم در سال 98 و 99 تنها یک طبقه با مساحت 119 متر مربع بوده است. علاوه بر این پرونده های توسعه بنا برابر با طرح جامع و بند 2 - 8 ضوابط شهرسازی و رعایت صندوق رعایت حقوق مجاورین در سال 99 با توجه به بخشنامه و ابلاغیه مورخ 20/4/98 صورتجلسه شورای معماری در مورد توسعه بنا با کاهش قابل توجه به 8 پرونده رسید.

بر اساس این گزارش بعلاوه از 50 پرونده دارای توسعه ثبت تجاری در منطقه یک تنها دو مورد مربوط به سال های 96 تا 99 است. علاوه بر این تعداد پرونده های دارای تغییر کاربری هم در این منطقه به صفر رسیده است و سه سال است که پرونده دارای کسری پارکینگ وجود ندارد و تنها یک پرونده در بخش تغییر کاربری تجاری و یک پرونده هم در بخش تغییر کاربری اداری به چشم می خورد.

آنالیز آمارها نشان می دهد در حوزه پرونده های دارای تغییر مشاعات به سه بخش مسکونی، اداری و تجاری به ترتیب به صفر مورد در دو بخش اول و سه پرونده در بخش تجاری در سال 99 تغییر پیدا نموده است. بعلاوه به گواهی آمارها در سایر بخش های به جامانده در صدور پروانه در منطقه یک هم تغییرات مثبت دیده می گردد به طوریکه از 173 پرونده در سال 91 به 51 پرونده در سال 99 رسیده است.

خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1734

به "تغییر کاربری مسکونی در منطقه یک به صفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر کاربری مسکونی در منطقه یک به صفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید