تفاوت 2 هزار برابری فقیر و غنی در تهیه مسکن

به گزارش سفر به تایلند، اعداد و ارقام، ابتدا شوخی به نظر می رسد، اما باید باور کنیم که در همین تهران خانه هایی وجود دارد که چند صد میلیارد تومان قیمت دارد؛ در جایی که خرید خانه برای جوانان و حتی اجاره یک واحد آپارتمان کوچک، تبدیل به دغدغه شده است.

تفاوت 2 هزار برابری فقیر و غنی در تهیه مسکن

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، هر روز فاصله قیمت زمین و خانه در شمالی ترین و جنوبی ترین نقاط تهران افزایش می یابد و هر روز نیز با عمیق تر شدن فاصله های طبقاتی، بحث عدم توزیع عادلانه ثروت بیشتر از گذشته مورد نقد و انتقاد قرار می گیرد.

گزارش های میدانی نشان می دهد خانه هایی با قیمت 400 میلیارد تومان به فروش می رود؛ این در شرایطی است که این روزها بسیاری از مردم توان خرید آپارتمان های کوچک با قیمت 200 میلیون تومان را هم ندارند و زیر بار وام و تسهیلات با سودهای کمرشکن می فرایند.

بله، در همین تهران و شهرهای عظیم کشور دارد ساختمان هایی قد علم می نماید که به جز حسرت و آه برای قشر فرودست جامعه چیزی ندارد؛ خانه ها و ساختمان هایی که با نام مجتمع، برج و ویلا برای ثروتمندان به فروش می رود؛ آن هم در حالی که یک فرد برای دریافت وام 20، 30 میلیون تومانی مسکن شاد و غمگین می گردد، اما در جهت مقابل، فردی در یک متر خانه تجملی خود، سقف آروزهای خواستاران مسکن مهر را ناچیز می بینند.

البته نکته جالب این جاست که وقتی یکی از مشاوران املاک از وجود خانه ای 400 میلیاردی در پایتخت خبر می دهد که معتقد است ما باید افتخار کنیم چنین خانه هایی در کشور وجود دارد و کاش یک زمانی باشد که صحبت از قیمت هزار میلیاردی یک خانه کنیم.

پاسخ به این اظهارنظر از نگاه بسیاری از اقشار جامعه این است که هیچ کس در حال حاضر از وجود چنین خانه ها ناراحت نمی گردد و داشتن ثروت بد نیست -البته ثروتی که از راه رانت به دست نیامده باشد- ، اما ناراحتی این جاست که نباید تفاوت فقیر و غنی در یک شهر بیش از 2 هزار برابر باشد.

درست است؛ در حال حاضر تفاوت فقیر و غنی در تهران در خرید خانه بیش از 2 هزار برابر است و این رقم حتی گاها به 4 هزار برابر هم می رسد. این موضوع نشان دهنده یک واقعیت تلخ است و این که هر روز شکاف طبقاتی در کشور بیشتر می گردد و حتی بعضا با تصمیمات یک شبه و مطالعه نشده، عده ای روز به روز پولدارتر و عده ای فقیرتر می شوند.

یکی از متقاضیان خرید مسکن که به فایل های فروش املاک در تهران سر می زد، هنگام شنیدن چنین رقمی بابت مسکن در شمال تهران، بلافاصله با تعجب عنوان می نماید: ملت واسه دو متر جا از صبح تا شب می دوند، پول اجاره خود را هم در نمی آورند؛ حالا چه برسد به خرید یک خانه کوچک. بعد حالا وقتی می شنویم که این قدر در یک شهر تفاوت وجود دارد و عده ای هم از حق سرپناه محروم باشد، این خانه ها مثل استخوان در گلو می گردد.

به هرحال این اعداد و ارقام به روشنی بیان می نماید که فاصله فقیر و غنی در کشور تا چه حد افزایش یافته است و اختلاف طبقاتی یکی از چالش های عظیم دولت خواهد بود؛ چالشی که به سادگی قابل حل نیست و احتیاج به برنامه ریزی ها و آنالیز های بلند مدت دارد.

منبع:افکار نیوز

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 833

به "تفاوت 2 هزار برابری فقیر و غنی در تهیه مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت 2 هزار برابری فقیر و غنی در تهیه مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید