جریمه روزانه 50 میلیارد تومانی اپراتورها به خاطر اختلال در اینترنت

به گزارش سفر به تایلند، وزیر ارتباطات اطلاع داد اگر تا یک هفته دیگر اختلال های شبکه اجتماعی کلاب هاوس حل نشود؛ اپراتورهای متخلف روزانه 50 میلیارد تومان جریمه می شوند.

جریمه روزانه 50 میلیارد تومانی اپراتورها به خاطر اختلال در اینترنت

همین طور، اگر این اختلال ادامه پیدا کند؛ دو سال تعلیق از فروش و کاهش مدت پروانه در نظر گرفته خواهد شد.

بیش از 10 روز است که سه اپراتوری اصلی اینترنت کشور یعنی همراه اول، ایرانسل و شرکت مخابرات بدون مجوز قانونی یا دستور قضایی، در شبکه اجتماعی کلاب هاوس اختلال ایجاد کردند و کاربران بدون فیلترشکن نمی توانند آن را باز نمایند. جالب است که کاربران دیگر اپراتورهای موبایل به راحتی می توانند به این شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشند.

سرشاخ شدن اپراتورها با رگولاتوری و وزارت ارتباطات

در همان روزهای نخست، وزارت ارتباطات اظهار داشت هیچ دستوری برای فیلترینگ کلاب هاوس صادر نشده است و اختلال در این شبکه مشکوک و غیرطبیعی است. با آنالیز های بیشتر، معین شده سه اپراتور با اختلال عمدی در کلاب هاوس مانع از دسترسی کاربران به این شبکه اجتماعی می شوند.

رگولاتوری در نامه ای به دو اپراتور موبایل و مخابرات ایران، به ان ها 24 ساعت مهلت داد تا اختلال روی کلاب هاوس که کاملا واضح و مشهود بود را برطرف نمایند. اما این اپراتورها هیچ واکنشی نشان نداده و اقدام به برطرف اختلال عمدی کلاب هاوس نکردند.

وزارت ارتباطات در اقدام بعدی خود برای مقابله با اپراتورهای متخلف، ضمن تنظیم شکایتی از این سه اپراتور برای دادستانی تهران؛ در هیئت وزیران هم پیشنهاد اعمال جرائم سنگینی بر علیه شان را دنبال کرد. هیئت وزیران با این پیشنهاد موافقت نموده است و روزانه جرائم سنگینی برای اپراتورهای اختلال گر در اینترنت و شبکه های اجتماعی در نظر گرفته می گردد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به پیوست می گوید: در گام اول سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوی موظف است با جمع آوری مستندات فنی، ظرف 24 ساعت محدودیت ، اختلال یا انسداد را به اپراتورها اعلام کند و همچنین جزییات این اختلال نیز باید روی سایت این سازمان اطلاع رسانی گردد.

او ادامه می دهد: در صورتی که ظرف 24 ساعت زمان اعلام شده نسبت به برطرف این محدودیت ها از سمت اپراتورها، آنها اقدامی برای برطرف آن ننمایند، رگولاتوری موظف خواهد بود تا زمان برطرف تخلفات روزانه تا سقف 50 میلیارد تومان اپراتورهای متخلف را جریمه کند.

براساس توضیحات وزیر ارتباطات به پیوست در صورتی که پس از دو هفته از نامه سازمان به اپراتورها، اختلال بازهم مرتفع نگردد برای اپراتور متخلف 2 سال تعلیق از فروش و کاهش مدت پروانه در نظر گرفته خواهد شد.

حالا باید دید واکنش اپراتورهای متخلف نسبت به این جرائم سنگین و احتمالا لغو پروانه چیست. هنوز هیچ یک از این اپراتورها نسبت به این اختلال عمدی در کلاب هاوس واکنش نشان نداده و اظهارنظر ننموده اند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1573

به "جریمه روزانه 50 میلیارد تومانی اپراتورها به خاطر اختلال در اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه روزانه 50 میلیارد تومانی اپراتورها به خاطر اختلال در اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید