خبرنگاران برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم مستند کلدر در لرستان

به گزارش سفر به تایلند، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: نخستین جشنواره ملی فیلم مستند کلدر سال آینده در خرم آباد برگزار می گردد.

خبرنگاران برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم مستند کلدر در لرستان

احمد حسین فتایی روز پنجشنبه در ملاقات با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فیلم مستند کَلدر اضافه کرد: ین جشنواره موضوع تاریخ و تمدن، اردیبهشت ماه سال آینده در خرم آباد برگزار می گردد.

وی گفت: لرستان به عنوان خاستگاه نخستین بشر هوشمند در تاریخ، که مستندات آن در غار کَلدر موجود است، می تواند به مرکز تحقیق و پژوهش در مورد تاریخ و تمدن مبدل گردد و جشنواره فیلم مستند کَلدر فرصتی مغتنم برای دستیابی به این موفقیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اعلام کرد: برگزاری این جشنواره که گستره آن در گام نخست ملی و در دوره های بعدی جهانی خواهد شد، نیازمند برنامه ریزی قوی و دقیق و استفاده از تمام ظرفیت و توان استان است و ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از هیچ تلاشی برای موفقیت این رویداد بزگ هنری دریغ نخواهم کرد.

فتایی ادامه داد: جشنواره فیلم مستند کَلدر می تواند پیوست تصویری بسیار خوبی بر کتاب درخشان تاریخ تمدن اثر ویل دورانت باشد .

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1022

به "خبرنگاران برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم مستند کلدر در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم مستند کلدر در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید