خبرنگاران کامیار: نسبت به مسائل دیوان محاسبات اشراف کامل دارم

به گزارش سفر به تایلند، تهران- خبرنگاران- نامزد دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: نسبت به مسائل دیوان محاسبات اشراف کامل دارم، نیروهای مخلص دیوان را می شناسم و از کم کاری های دیوان اطلاع دارم.

خبرنگاران کامیار: نسبت به مسائل دیوان محاسبات اشراف کامل دارم

علی کامیار در جلسه علنی امروز-چهارشنبه-خود در دفاع از برنامه هایش به عنوان دادستان دیوان محاسبات کل کشور گفت: رهبر انقلاب این مجلس را مجلس قوی، انقلابی نامیدند، همانطور که می دانید مهمترین و تنهاترین دستگاه مستقل و وابسته به مجلس شورای اسلامی برای نظارت بر عملکرد مالی و محاسباتی در دستگاه های دولتی دیوان محاسبات است و نیز پرواضح است که حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم نشانگر این است که مردم به این مجلس امید بسته اند.

نامزد دادستان دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: مواردی که امید مردم را تخریب نموده است تا به حال نه ترور، نه تحریم و نه جنگ و نه فتنه و هیچ یک از اینها نه تنها نتوانسته امید مردم را خدشه دار کند بلکه اراده مردم را برای پیمودن راهشان برای رسیدن به اهداف بلند انقلابی استوار تر نموده است، ولی متاسفانه مردم ما و نه مدیران متعهد و مسوول ما در مقابل سوءاستفاده های عده ای نادر که فرصت را برای چپاول از بیت المال غنمت می شمارند و به وسیله اختلاس و سوءاستفاده چهارچنگولی به جان بیت المال می افتند از آنها بیزارند و در مقابل آنها همه ما خون و دل می خوریم و در مقابل شهدا و ایثارگران و ملت بزرگوار سرافکنده هستیم و این اخبار اختلاس ها و سوءاستفاده ها مردم را ناامید و دلرنج می سازد.

کامیار توضیح داد: هدف اصلی معاندین و مخالفین که در آن متحد و مشترک هستند این است که بتوانند از این طریق دل مردم را خالی نمایند و از این طریق به دنبال این هستند که مردم را نسبت به کارایی و کارآمدی نظام دچار شک و تردید نمایند. من به پیروی از رهبر شجاع و پرامید خودمان معتقدم که این فرزندان نسل چهارم انقلاب و این جوانان که در تمام صحنه ها حاضر به دفاع از نظام هستند برای فداکاری در این راه راه مبارزه با فساد مالی و مالی و آنان که حتی به مسائل معیشتی مردم رحم نمی نمایند و با آنان به مبارزه برمی خیزند و تنها امید و نقشه های آنان را نیز مطمئن هستم که نقش بر آب خواهند کرد و این مجلس عصاره همین جوانان است.

وی ادامه داد: من در صورت انتخاب برای دادستانی دیوان محاسبات خدمتگزار این مجلس و این جوانان و این دلسوزان نظام خواهم بود و انشاءالله دل رهبران، همانطور که در سال 73 از عملکرد این دستگاه راضی بودند، راضی خواهیم کرد. از افتخارات دوران عملکرد من حضور من در دوره چهارم مجلس به عنوان رییس کمیسیون دیوان محاسبات مجلس بود که ایشان فرمودند، این جانب از کوشش پیگیرانه دیوان محاسبات در انجام وظیفه قانونی متشکرم. و به این کار و نتایج مبارک آن دل بسته ام.

نامزد دادستان دیوان محاسبات کشور مطرح کرد: هدف حضور من در این مسوولیت تکمیل خدمات آن دوران است. امام فرموده بودند مجلس عصاره فضایل ملت است. رهبری فرمودند مجلس قوی و انقلابی و ملت ما با رای خود به شما نمایندگان گفتند که ما از شما جز عدالت، مبارزه با فساد و برگرداندن امید چیزی نمی خواهیم. امروز مجلس یک قدم اساسی در این راستا برمی دارد و آن سپردن پرچم مبارزه با فساد مفسدین و چپاولگران بیت المال به دست رییس و دادستان خود است. رییس و دادستان قوی و انقلابی که تداوم و پیوند فرایند 40 سال انقلاب برای تحقق منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است.

کامیار اعلام نمود: بعد از این مقدمه مختصرا در ارتباط با فعالیت هایم برای استحضار نمایندگان که اکثریت آنها در روبروه با بنده ابراز محبت کردند. در ابتدا از ریاست کمیسیون دیوان محاسبات و اعضای آن قدردانی می کنم که 2 جلسه متوالی برای شناسایی افراد داوطلب وقت گذاشتند و وقت مفصل برای شنیدن مسائل و استدلال های داوطلبین کردند و نهایتا بعد از چهار نفر و بعد به ما دو نفر رسیدند و ما امروز افتخار داریم در خدمت شما قرار گرفته ایم.

وی گفت: همانطور که استحضار دارید من 12 سال و از دوره دوم تا چهارم مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس بودم. در 2 دوره اول در کمیسیون بازرگانی و اقتصاد بودم و در دوره سوم به عنوان رییس کمیسیون دیوان محاسبات مجلس بودم. مستحضرید که مجلس شورای اسلامی در آن موقع برای دیوان محاسبات یک کمیسیون مستقلی داشت و ما افتخار داشتیم با آغاز فعالیت ها در کمیسیون دیوان محاسبات چند اقدام عمده را انجام دادیم.

توضیح داد: اول اینکه حساب ها را به روزرسانی کردیم. در آن موقع متاسفانه دستگاه ها حساب های 13- 14 ساله ای که نداده بودند و دیوان محاسبات نمی توانست از اینها حساب بگیرد، همه تلنبار شده بود و دیوان محاسبات در واقع از این بابت نتیجه ای نمی گرفت. ولی ما توانستیم به روزرسانی کنیم و به آنها بگوییم که تفریغ بودجه باید همان تفریغ بودجه سال قبل باشد و خوشبختانه در آن دوران برای اولین بار تفریغ بودجه به مجلس ارائه شد.

نسبت به مسائل دیوان محاسبات اشراف کامل دارم

کامیار اعلام نمود: من در 2 دوره ای که به عنوان مستشار دیوان محاسبات بودم، این 8 سال و 4 سال در کمیسیون دیوان محاسبات مرا به آنجایی رساند که الان نسبت به مسائل دیوان محاسبات اشراف کامل دارم. هم نیروهای مخلص دیوان را می شناسم و هم از کم کاری های دیوان اطلاع دارم. از جمله کم کاری های دیوان این است که متاسفانه دیوان به دنبال یکسری مسائل کوچک می رود در حالی که در مملکت ما و در حال حاضر مسائل کلانی داریم که معیشت مردم را در واقع با هنجاری های مختلفی روبرو نموده است.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات که عملکرد دستگاه های اجرایی را در اختیار دارد خود باید متولی مبارزه با این مسائل باشند و حرف اصلی در مبارزه با مفاسد را باید دیوان محاسبات بزند نه اینکه مفاسد کلانی مانند اختلاس های مختلفی که در تریبون مجلس نام نمی برم اینها علنی گردد و ما دیوان محاسبات را بعد از اینها ببینیم این کم کاری است

نامزد دادستان دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: من با توجه به ذیغ وقت فقط این را می گویم که در سپاه بودم و پاسدار بودم و پاسدار خواهم بود و در این راه که الان وقت مبارزه با مفاسد مالی است مفتخر خواهم بود از شما نمایندگان انقلابی استفاده کنم و در این راه باشم.

کامیار مطرح کرد: خیلی خوشحالم که در خدمت مجلسی هستم که نماینده مجلس به من توصیه می نماید که شما فقط برای مبارزه با فساد به ما یاری کنید ما هیچ درخواست دیگری از شما نخواهیم داشت و هیچ پستی را به شما پیشنهاد نخواهیم داد فقط شما هوادار حق و برای مجلس در مبارزه با مفاسد باشید. من خوشحالم که اگر برای دادستانی دیوان محاسبات توفیق پیدا کردم با چنین مجلسی همکار خواهم بود و این از افتخارات من خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1096

به "خبرنگاران کامیار: نسبت به مسائل دیوان محاسبات اشراف کامل دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کامیار: نسبت به مسائل دیوان محاسبات اشراف کامل دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید