خبرنگاران 300 تخت نقاهتگاهی برای مقابله با کرونا در ساوه ایجاد می شود

به گزارش سفر به تایلند، ساوه - خبرنگاران - سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ایجاد 250 تا 300 تخت در قالب سه باب نقاهتگاه در این شهرستان با هدف پذیرش و مراقبت از افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا در حال اجرا است.

خبرنگاران 300 تخت نقاهتگاهی برای مقابله با کرونا در ساوه ایجاد می شود

دکتر مهدی مصری روز چهارشنبه به خبرنگاران، گفت: یک باب نقاهتگاه در سالن شهرداری مقابل بیمارستان شهید مدرس تا فردا تکمیل و آماده بهره برداری می شود و کار ایجاد 2 نقاهتگاه دیگر در درون مجموعه هلال احمر و همچنین یکی از مراکز درمانی خصوصی نیز در روزهای آینده به پایان می رسد.

وی در مورد شمار جانباختگان ناشی از کرونا در ساوه، فقط به بیان آمار مربوط به بیمارستان مدرس با هفت مورد فوتی بسنده کرد و از بیان آمار بیمارستان شهید چمران که محل قرنطینه و ایزوله بیماران کرونایی است، خودداری نمود.

این مسئول گفت: از این پس آمار فوتی ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و وزارت بهداشت اعلام خواهد شد و در ارائه آمار به دلیل اینکه انرژی زیادی در زمینه برنامه ریزی و انجام فعالیت های پیشگیرانه و درمانی از ما می گیرد، دخالتی نخواهیم کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: از آغاز شیوع کرونا در این شهرستان تا به امروز 366 نفر شامل افراد مبتلا، مشکوک یا منفی به مراکز درمانی و بیمارستان های مدرس و چمران مراجعه کردند.

دکتر مصری گفت: کل ترخیص شدگان شامل افراد مبتلا و موارد مشکوک و منفی در ساوه از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 209 نفر است هرچند بسیاری از افراد ترخیص شده علائم این بیماری را نداشتند و فقط به دلیل مسائل تنفسی و عفونی بیماری های دیگری چون سرماخوردگی و آنفلوانزا تحت مراقبت بودند.

وی در مورد چشم انداز بیماری کرونا در ساوه، گفت: این موضوع بستگی به میزان همکاری و رعایت مردم و حضور نیافتن از اماکن شلوغ دارد که در این صورت شتاب شیوع کرونا در حد شرایط فعلی و حتی رو به کاهش خواهد بود و به سمت پیک شدید نمی رود.

دکتر مصری هشدار داد: در صورت رعایت نکردن توصیه ها از سوی شهروندان، سناریوی دیگری ممکن است رخ دهد و آن هم افزایش تصاعدی مبتلایان به کرونا و وارد شدن به دوران پیک این بیماری است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: مطب های پزشکان متخصص داخلی و عفونی در شهر به شدت فعال هستند و حدود 60 درصد از بیماران ارجاعی مبتلا یا مشکوک به کرونا که در بیمارستان های شهر تحت مراقبت قرار می گیرند از سوی این مراکز معرفی می شوند که در نوع خود یک غربالگری محسوب می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 814

به "خبرنگاران 300 تخت نقاهتگاهی برای مقابله با کرونا در ساوه ایجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 300 تخت نقاهتگاهی برای مقابله با کرونا در ساوه ایجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید