اطلاعیه شماره 4 مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در خصوص تجویز دُز سوم واکسن کرونا و واکسن مسافرین

به گزارش سفر به تایلند، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه شماره 4 خود مواردی را در مورد تجویز دُز سوم واکسن کووید 19 و واکسن مسافرین عنوان کرد.

اطلاعیه شماره 4 مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در خصوص تجویز دُز سوم واکسن کرونا و واکسن مسافرین

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه شماره 4 خود مواردی را در مورد تجویز دُز سوم واکسن کووید 19 و واکسن مسافرین بیان کرد.

متن این اطلاعیه به توضیح زیر است:

با توجه به مصوبات کمیته فنی واکسیناسیون کووید 19 و مرور مستندات داخلی و بین المللی برای کسب حداکثر ایمنی لازم و بعلاوه مراجعات افرادی که بعلت اضطرار سفر و عدم قبول نوع واکسن دریافت شده (نوبت اول و دوم) در کشور مقصد دچار مشکل هستند موارد ذیل اعلام می گردد:

1-افراد بالای 60 سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن های غیرفعال شده (سینوفارم، کوواکسین بهارات و کووایران برکت) استفاده نموده اند، بایستی نوبت سوم واکسن ترجیحا مشابه نوبت اول (غیرفعال شده) به فاصله 4 ماه از نوبت دوم دریافت کنند.

2-در حال حاضر مستندات علمی برای دریافت دُز چهارم واکسن به ویژه واکسن های مصرف شده در کشور، موجود نیست لذا دریافت دُز چهارم توصیه نمی گردد.

3-در مورد افرادی که به علت اضطرار سفر و عدم قبول نوع واکسن دریافتی به وسیله کشور مقصد، دچار مشکل شده اند کمیته 3 نفره (اعضا به تشخیص دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور) تشکیل و مجوز تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا به عنوان نوبت دوم یا سوم به صورت موردی و بعد از بیان هشدار های لازم در مورد عوارض احتمالی و اخذ تاییدیه رضایت آگاهانه از فرد اقدام کنند. حداقل فاصله بین دریافت واکسن نوبت دوم و سوم یک ماه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1845

به "اطلاعیه شماره 4 مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در خصوص تجویز دُز سوم واکسن کرونا و واکسن مسافرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه شماره 4 مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در خصوص تجویز دُز سوم واکسن کرونا و واکسن مسافرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید