خبرنگاران دانشجویان، نقش مسوولانه خود را در دوران کرونا فراموش نکنند

به گزارش سفر به تایلند، اصفهان - خبرنگاران - رییس هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی اصفهان گفت: از دانشجویان انتظار داریم تا در دوران همه گیری کرونا که روندهای آموزشی به شکل مجازی انجام می گردد، نقش موثر و مسوولانه خود را فراموش نکنند.

خبرنگاران دانشجویان، نقش مسوولانه خود را در دوران کرونا فراموش نکنند

هوشنگ طالبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه دانشجو نماد آگاهی و بیداری در جامعه است، افزود: انتظار از دانشجویان این است که با هوشیاری، فهم و آگاهی بالای خود شرایط فعلی را در بخش های مختلف درک و برغم تحریم ها، با خوب تحصیل کردن، کسب دانش و نوآوری خود، این محدودیت ها را جبران و رفع نمایند.

وی با بیان اینکه امید جامعه برای تفوق بر مسائل و کمبودها به دانشجویان است، افزود: دانشجویان با تبدیل علم به فناوری، سهم بسزایی در اقتصاد دانش بنیان و پیشرفت کشور دارند و باید نقش خود را با کوشش و جدیت بویژه در دوران همه گیری بیماری کووید 19 دنبال نمایند.

طالبی با بیان اینکه اصفهان با حدود 240 هزار دانشجو در 180 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است، گفت: حدود 30 درصد از دانشجویان دانشگاه های استان اصفهان در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می نمایند.

وی با تاکید براینکه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی استان در سال های گذشته همیشه منشأ خدمت و افتخار برای کشور در زمینه های مختلف علمی، فناوری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مالی بودند، گفت: دانشجویانی بومی و غیربومی شاغل به تحصیل در این مراکز همیشه دارای رُتبه های برتر و صندلی قابل توجه در بخش های مختلف بوده اند.

طالبی گفت: همچنین بسیاری از دانش آموزان اصفهانی برای دوره کارشناسی یا دانشجویان دانشگاه های این استان برای دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های برتر و سطح یک کشور پذیرفته می شوند که این موضوع نیز برای این خطه افتخارآفرین است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با حدود هشت هزار عضو هیأت علمی در این شاخص نیز رُتبه دوم کشوری را پس از تهران دارد، گفت: تعداد قابل توجهی از این استادان، دانشجویان دانشگاه های همین استان، امروز در عرصه آموزش و پژوهش فعالیت می نمایند.

طالبی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان با حدود 70 سال قدمت، قدیمی ترین مرکز آموزش عالی استان است، گفت: این دانشگاه تا به امروز حدود یکصد هزار دانش آموخته داشته است که در زمینه های مختلف پزشکی، دبیری و مهندسی منشأ خدمت بودند.

رییس دانشگاه اصفهان درباره شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر فرایند تحصیلی دانشجویان گفت: دانشگاه های کشور در این دوران ناچار به برگزاری کلاس های درس بصورت مجازی شده و به همین دلیل دانشجویان از شور و نشاط حضور در فضای دانشگاه محروم شدند که امید است با رفع شدن همه گیری کووید 19، این معضل رفع گردد.

طالبی با بیان اینکه با وجود مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا در دانشگاه ها در ترم تحصیلی گذشته بسیاری از دانشجویان ترم آخر به موقع دانش آموخته شدند، تاکید نمود: آزمون کنکور سراسری سال جاری نیز برگزار گردید و دانش آموزانی که سال ها انتظار ورود به دانشگاه را می کشیدند در دانشگاه ها پذیرفته شدند.

رییس هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی اصفهان با اشاره به اینکه امکان برگزاری بعضی کلاس ها مانند کارگاه های عملی در شرایط حاضر وجود ندارد، توضیح داد: با این حال دانشجویان همچنان امور تحقیقاتی خود را انجام می دهند و تعدادی از آنها در خوابگاه ها با ظرفیت کمتر از معمول مستقر و مشغول گذراندن دوره های پژوهشی خود هستند.

طالبی با بیان اینکه مشکل خاصی در دانشگاه های استان برای برگزاری کلاس های مجازی وجود ندارد، افزود: با اینکه همه دانشگاه ها زیرساخت های لازم را در حد توان خود برای آموزش مجازی ایجاد نموده اند اما بازهم ممکن است کاستی هایی وجود داشته باشد.

رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: ممکن است بعضی از دانشجویان برای ارتباط با کلاس های مجازی خود مسائلی داشته باشند که با همکاری وزارت ارتباطات برای حل آن اقداماتی انجام شد و امیدواریم بتدریج این مساله نیز رفع گردد.

اصفهان حدود 10 درصد از نخبگان ایران را در خود دارد و بعنوان یکی از قطب های دانشگاهی و علمی و فناوری کشور از صندلی مهمی در معرفی و شناساندن ظرفیت های دانشگاهی ایران به جهان و دیگر دانشگاه ها برخوردار است.

به گزارش خبرنگاران، 16 آذر در تقویم روز دانشجو نامگذاریی شده است. در این روز در سال 1332 خورشیدی مصطفی عظیم نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراضات دانشجویان به ملاقات رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس جمهوری وقت آمریکا به دعوت پهلوی دوم در حمله نیروهای گارد به دانشگاه به ضرب گلوله به شهادت رسیدند؛ سفر رسمی نیکسون، تنها سه ماه و نیم بعد از کودتای 28 مرداد آمریکا در ایران انجام شد.

حدود سه میلیون دانشجو در دانشگاه های کشور تحصیل می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1325

به "خبرنگاران دانشجویان، نقش مسوولانه خود را در دوران کرونا فراموش نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشجویان، نقش مسوولانه خود را در دوران کرونا فراموش نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید