خلیفه: علیزاده نباید دعای 80 میلیون ایرانی را فراموش کند، تکواندو باید گل کار خود را در المپیک به نمایش بگذارد

به گزارش سفر به تایلند، سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: علیزاده نباید فراموش کند زمانی که مدال های جهانی و المپیک را کسب کرد، دعای خیر 80میلیون ایرانی پشت سرش بود.

خلیفه: علیزاده نباید دعای 80 میلیون ایرانی را فراموش کند، تکواندو باید گل کار خود را در المپیک به نمایش بگذارد

نعمت خلیفه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در شروع نیم فصل دوم لیگ برتر تکواندو گفت: در شروع نیم فصل دوم در دو مسابقه به مصاف کانون تکواندوکاران مهاجر و صنعت مس کرمان رفتیم که خدا را شکر توانستیم در هر دو ملاقات به فزونی دست پیدا کنیم. در دور رفت مقابل مس کرمان به تساوی رسیده بودیم، اما در دور برگشت توانستیم این تیم را 5 بر 3 شکست بدهیم. رفته رفته نیروهای جوان ما در حال رسیدن به خودباوری هستند و فکر می کنم با تداوم این فرایند می توانیم به کورس قهرمانی بازگردیم.

وی در مورد برآوردن نشدن توقعات از این تیم در نیم فصل نخست لیگ برتر تکواندو گفت: در فصل جاری با کسری بودجه روبرو شدیم و در ابتدای فصل تعدادی از ملی پوشان و بازیکنان خوب خود را از دست دادیم. طبیعی بود با این شرایط نتایج ما این گونه باشد، اما دانشگاه آزاد همواره از تیم های بازیکن ساز بوده است و در فصل جاری نیز روی تعدادی بازیکن جوان سرمایه گذاری کردیم تا به امید خدا در دور برگشت تیم متفاوت تری داشته باشیم.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مورد احتمال حضور این تیم در کورس قهرمانی با توجه به از دست دادن امتیازات زیاد در نیم فصل نخست اضافه کرد: ناامیدی گناه کبیره است و کوشش خود را انجام می دهیم تا برکت آن را از حضرت حق دریافت کنیم. هیچ چیزی دور از انتظار نیست و اگر امتیازاتی را که در نیم فصل نخست از دست دادیم بتوانیم برگردانیم وارد کورس خواهیم شد.

خلیفه در پاسخ به این سؤال که تکواندوی ایران چه برنامه ای باید داشته باشد تا سرنوشت المپیک 2016 ریو در توکیو تکرار نگردد، تأکید کرد: در ابتدا باید از هادی پور و حسینی که پیروز به کسب سهمیه المپیک شدند حمایت و از این نفرات مراقبت گردد. طبیعتاً کادر فنی روی این موضوع تمرکز خواهد نمود و با برنامه ای که تدارک خواهد دید، شرایط رسیدن این نفرات به اوج آمادگی را مهیا خواهد نمود. از طرفی خانواده تکواندو نیز باید یکدل و یکصدا باشد و بدون نگاه فردی از تیم ملی حمایت کند تا در المپیک بهترین نتیجه کسب گردد.

وی بیان کرد: المپیک نتیجه زحمات 4ساله ما است و اگر بخواهیم در دنیا به عنوان یک مدعی مطرح باشیم باید گل کار خود را در المپیک به نمایش بگذاریم. این مهم نیز غیر از همدلی خانواده تکواندو میسر نخواهد شد. پیروزیت تیم ملی پیروزیت خانواده تکواندو است و پیروزیت خانواده تکواندو پیروزیت تکواندوی ایران در میادین بین المللی است.

خلیفه در مورد مهاجرت کیمیا علیزاده و تصمیم او برای مبارزه زیر پرچم کشور آلمان گفت: بحث مهاجرت مسئله جدیدی نیست و تنها مختص کشور ما نیست. در گذشته عبدالله موحد را داشتیم که به عنوان یکی از اسطوره های ورزش و پرافتخارترین کشتی گیر ایران به آمریکا مهاجرت و در این کشور زندگی کرد، علاوه بر او، شاهد مهاجرت امامعلی حبیبی، شاهین نصیری نیا و خیلی از ورزشکاران دیگر بودیم. این نگاه شخصی هر فرد است که برای زندگی اش تصمیم بگیرد، اما وقتی یک نفر به عنوان یک فرد برجسته در جامعه مطرح می گردد و نگاه ها سمت او می آید، نباید فرهنگ، داشته ها و اعتقاد 80 میلیون آدم را تحت الشعاع قرار بدهد.

سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد گفت: مهاجرت امر طبیعی است، اما اگر ورزشکاری بعد از مهاجرت بخواهد اعتقادات و فرهنگی را که در آن بزرگ شده است از بین ببرد، حرکت خوبی نیست. کیمیا علیزاده نباید فراموش کند زمانی که مدال طلای المپیک نوجوانان، مدال برنز المپیک ریو، مدال برنز دنیا و مدال نقره دنیا را کسب کرد، دعای خیر 80 میلیون ایرانی پشت سرش بود.

وی در انتها گفت: همه شاهد بودیم که با خنده کیمیا همه خندیدند و با گریه های او همه گریه کردند. کیمیا با فرهنگ این جامعه بزرگ شد و در تکواندوی این مملکت رشد کرد که امروز تبدیل به کیمیا علیزاده شده است. مهاجرت علیزاده مربوط به زندگی شخصی است و هر کجا که دوست داشته باشد، می تواند زندگی کند، اما نباید گذشته اش را فراموش کند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 722

به "خلیفه: علیزاده نباید دعای 80 میلیون ایرانی را فراموش کند، تکواندو باید گل کار خود را در المپیک به نمایش بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیفه: علیزاده نباید دعای 80 میلیون ایرانی را فراموش کند، تکواندو باید گل کار خود را در المپیک به نمایش بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید