در سال 99، 26 میلیون تن بر زنجیره فولاد افزوده می گردد

به گزارش سفر به تایلند، در مراسمی با حضور رئیس جمهور ، پنج پروژه ملی در قالب برنامه عظیم و کشوری تدبیر و امید برای جهش فراوری در استان های فارس، خوزستان و مازندران افتتاح شد. در این راستا، بهره برداری از طرح توسعه فراوری انواع تخته MDF شرکت آرین شیمی در استان مازندران و طرح های سیلوی فلزی 30 هزار تنی اقلید و سیلوی فلزی 40 هزار تنی داراب در استان فارس با دستور رئیس جمهور شروع شد.

در سال 99، 26 میلیون تن بر زنجیره فولاد افزوده می گردد

طرح فراوری شمش و میلگرد مجتمع فولاد روهینا جنوب در خوزستان و طرح فراوری کربنات سدیم کاوه در استان فارس نیز دیگر طرح هایی بودند که در این مراسم افتتاح شدند. با افتتاح این پنج پروژه، برای یکهزار و 660 نفر اشتغال پایدار ایجاد شد.

روحانی در مراسم افتتاح این طرح های ملی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید، اقدامات دولت را در حوزه صنعت و معدن تشریح کرد که مهم ترین صحبت های رئیس جمهور به توضیح زیر است:

  • در بخش فولاد در شروع دولت، فراوری این زنجیره ها تقریباً نصف شرایط امروز بود، یعنی ما در زمینه فولاد آنچه در سال 92 داشتیم امروز به دو برابر رسیده است و ما در شرایط تحریم در هر سال توانستیم کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد را در مجموع دو برابر کنیم.
  • در سال 99، 26 میلیون تن زنجیره فولاد ما افزوده می گردد که از این 26 میلیون تن در 4 ماه اول که وارد ماه پنجم شدیم 16 میلیون تن افتتاح شده و 10 میلیون تن به جامانده که تا انتها سال افتتاح خواهد شد و این نشان می دهد که کشور در جهت فراوری است.
  • امروز 5 هزار و 608 میلیارد تومان طرح در سه استان در بخش چوب، فولاد و مواد اولیه شیشه و شوینده ها افتتاح شد که نشان می دهد که ما در جهت حرکت هستیم.
  • در فولاد هم اکنون احتیاج داخلی را تامین می کنیم و هم صادر می کنیم. امروز در بخش بلور و شیشه و در کربنات سدیم هم گفته شد که در فاز بعدی که انجام می گردد علاوه بر تامین احتیاجهای داخلی می توانیم حتی صادر نماینده هم باشیم.
  • در هر یک از پروژه هایی که امروز افتتاح شد، هر کدام یک هزار یا 2هزار اشتغال مستقیم و چند هزار اشتغال غیر مستقیم ایجاد نموده است که نشان می دهد که ما اشتغال را در سال سخت که فشار بیکاری زیاد است، افزایش می دهیم.
  • منطقه شمال و استان های مازندران، گیلان و گلستان مناطقی هست که آماده برای کشت محصولات کشاورزی و صنعت است؛ مخصوصاً این استان ها برای زراعت چوب آمادگی دارد هم وزیر جهادکشاورزی قبلی و هم دو نفر از استانداران به من گفتند که درآمد زراعت چوب در شمال از برنج هم بیشتر است.
  • وزیران، مسوولان و مدیران بانک ها باید بیشتر وقت بگذارند و کار نمایند تا مسائل حل گردد، این رابطه نزدیک بین بخش خصوصی و بخش دولتی و برطرف محدودیت ها سرعت ما را بیشتر و دشمن ما را ناامید می نماید.
منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1125

به "در سال 99، 26 میلیون تن بر زنجیره فولاد افزوده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال 99، 26 میلیون تن بر زنجیره فولاد افزوده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید