در سفر به روسیه این کارها را انجام ندهید!

به گزارش سفر به تایلند، باورهای خرافی از جمله باورهایی هستند که در کشورهای گوناگون به صورت های مختلف دیده می شوند. گاهی اوقات این باورها برای افراد چنان مهم هستند که نادیده دریافت آن ها از طرف مخاطب ممکن است، باعث ناراحتی شدید و حتی قطع ارتباط با آن ها گردد. شما در برخورد با افراد خرافی چه می کنید؟! قطعا بهترین راه ارتباط برقرار کردن، محتاط بودن در مقابل این افراد است. اینکه کاری را انجام ندهید که احساس بدی را به آنان منتقل کند. پس اگر دوست دارید تا ارتباط خوبی با محلی ها و اقوام مختلف یک کشور داشته باشید، بهتر است اول در خصوص آداب، رسوم و فرهنگ بومی آن ها مطالعه نموده و این باورها و اعتقادات را بشناسید تا به طور ناخواسته موجبات ناراحتی آن ها را فراهم نکنید. روسیه، یکی از دیدنی ترین کشورهای جهانست که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. مردم این کشور نیز مانند مردم سایر نقاط جهان اعتقادات، زبان، فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند. باورهای خرافی مردم روسیه بسیار هستند که بعضی از این باورها که شاید حتی به چشم شما هم نیایند، از نظر آنان بدشانسی های بزرگی به همراه دارند. با ما در مطلب کارهایی که در روسیه نباید انجام داد همراه باشید تا با بعضی از بایدها و نبایدهای سفر به روسیه آشنا شوید.

در سفر به روسیه این کارها را انجام ندهید!

لباس پوشیدن

روس ها به ظاهر و لباس پوشیدن خود اهمیت بسیاری می دهند، تا جایی که برای رفتن به سوپرمارکت یا بانک نیز لباس های رسمی و شیک به تن می نمایند. از این رو، سعی کنید در این کشور با لباس های راحتی ظاهر نشوید و همواره لباس رسمی و شیک به تن داشته باشید.

لبخند بدون دلیل

شاید در کشور خودتان وقتی از خیابان عبور می کنید یا در حین استفاده از وسایل نقلیه عمومی، وقتی با غریبه ای چشم در چشم می شوید، به او لبخند بزنید. اما این کار در روسیه معنی خوشایندی ندارد و جز بایدها و نبایدهای سفر به روسیه به حساب می آید. روس ها ضرب المثلی دارند که می گوید: لبخند بدون دلیل نشانه حماقت است. آن ها فقط به دوستان و اعضای خانواده خود لبخند می زنند و در مقابل غریبه ها این کار را نمی نمایند.

وارد شدن با کفش

در بین کارهایی که در روسیه نباید انجام داد، باید بدانید که اغلب روس ها کف خانه های خود را با فرش های گران قیمت ایرانی می پوشانند. با توجه به اینکه تمیز کردن فرش، اصلا کار ساده ای نیست، روس ها نیز مانند ایرانی ها کفش خود را در خارج از خانه قرار داده و با دمپایی تمیز وارد می شوند. از این رو، اگر به خانه دوستان روس خود دعوت شدید، حتما کفش خود را بیرون از خانه از پا در آورید. ممکن است میزبان یک دمپایی تمیز برای پوشیدن به شما بدهد. بعضی از خانم ها نیز در میهمانی ها کفش دیگری به همراه می آورند تا بتوانند آن را در داخل خانه بپوشند.

دست دادن

روس ها دست دادن با دستکش را بسیار غیرمودبانه تلقی می نمایند و این یکی از بایدها و نبایدهای سفر به روسیه به حساب می آید. پس، اگر با یک روس برخورد کردید، قبل از اینکه بخواهید به او نزدیک شوید، حتما دستکش را از دست درآورید. روس ها معتقدند اگر در جلوی در ورودی دست بدهید، حتما صحبت و مکالمه شما به بحث و جدل ختم می شود. به این معنی که هیچگاه نباید فردی در این سمت در با شخصی که در آن سمت در ایستاده، دست بدهد. هرگاه در چنین موقعیتی بودید، فقط سلام نموده و سر تکان دهید. برای دست دادن باید کامل وارد شوید یا میزبان کاملا خارج شود.

هدیه برای میزبان

یکی از رسم هایی که در بین مردم روس رواج دارند، این است که اگر به یک میهمانی دعوت شوند، حتما یک هدیه برای میزبان خود می برند. پس اگر به میهمانی دعوت شدید، هیچگاه دست خالی به آنجا نروید و هدیه ای هرچند کوچک تهیه نمائید. شما در این مواقع می توانید یک گل یا دسر را به عنوان هدیه تهیه کنید یا اگر میزبان شما بچه دارد، می توانید یک اسباب بازی کوچک برای کودک بگیرید. در هر حال دست خالی به جایی نروید، زیرا این کار از نظر آن ها بی احترامی تلقی می شود. با توجه به اینکه روس ها انسان های میهمان نوازی هستند، معمولا تدارک مفصلی برای میهمانان می بینند. دست خالی رفتن به میهمانی نوعی عدم قدردانی محسوب می شود که رفتار شایسته ای نیست.

نشستن در گوشه میز ناهارخوری

یکی از باورهای خرافی مردم روسیه، این است که نشستن در گوشه میز ناهارخوری برای شما بدشانسی می آورد و باعث می شود تا سرنوشت شما به صورت دیگری رقم بخورد. به عقیده آن ها اگر یک خانم جوان در گوشه میز ناهارخوری بنشیند، هرگز به عشق خود نمی رسد و ازدواج نمی نماید. پس اگر جایی برای شام دعوت شدید، حواستان را جمع کنید که در گوشه میز ناهارخوری ننشینید.

بطری خالی روی میز

شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که وقتی چیزی می نوشید، بطری خالی آن را روی میز قرار می دهید. این کار چندان عجیبی نیست. اگر در جایی میهمان باشید که حتما این کار را انجام می دهید، زیرا دسترسی به سطل زباله و دور انداختن بطری برای شما مقدور نیست، اما در خانه یک روس اصلا نباید بطری خالی نوشیدنی را روی میز بگذارید. در بین باورهای خرافی مردم روسیه اعتقاد بر این هست که قرار دادن بطری خالی بر روی میز برای آن ها بدشانسی می آورد. پس اگر در خانه یک روس میهمان هستید، پس از خوردن نوشیدنی بطری آن را دور بیندازید یا بر روی زمین قرار دهید. یکی دیگر از باورهای خرافی مردم روسیه این است که جا گذاشتن کلید یا پول خرد بر روی میز باعث بدشانسی بوده و غم، اندوه و ورشکستگی اقتصادی را با خود به دنبال خواهد داشت.

جبران کردن هدیه

روس ها افراد بخشنده و دست و دل بازی هستند. همین باعث می شود تا در مناسبت های مختلف برای یکدیگر هدیه تهیه نمایند. در خصوص دریافت و دریافت هدیه نیز آداب خاصی وجود دارد که بهتر است در خصوص آن آگاهی داشته باشید. روس ها بسیار تعارفی هستند و به راحتی هدیه شما را قبول نمی نمایند، بنابراین باید چندین بار اصرار کنید و در این بین از عباراتی چون قابل شما را ندارد و مانند آن استفاده نمایید. در خصوص دریافت هدیه نیز همین تعارفات را رعایت کنید. با اینکه روس ها بسیار تعارفی هستند، اما انتظار هدیه را دارند. آن ها ضرب المثلی دارند که می گوید: آخرین کسی نباشید که هدیه گرفته است. به این معنی که اگر هدیه ای دریافت کردید، باید هدیه ای برای جبران آن بیاورید.

هدیه دادن کیف پول

کیف پول یکی از چیزهایی است که ممکن است بارها برای دوستان یا یکی از اعضای خانواده خود به عنوان هدیه تهیه نموده باشید. اما آیا کیف را خالی داده اید یا در آن چیزی گذاشته اید؟ روس ها وقتی به کسی به کیف پول هدیه می دهند، یک هدیه کوچک نیز درون آن قرار می دهند تا کیف خالی نباشد. براساس باور آن ها هدیه دادن کیف خالی به معنای آرزوی تهی دستی و مسائل اقتصادی برای کسی است که هدیه را دریافت می نماید. از این رو در بین کارهایی که در روسیه نباید انجام داد، حواستان باشد که هیچگاه کیف پول خالی به کسی هدیه ندهید، زیرا برایش بدشانسی می آورد.

پرداخت صورت حساب

وقتی با دوستان خود برای غذا خوردن به یک کافه یا رستوران می روید، معمولا صورت حساب را دانگی پرداخت می کنید، اما این کار در روسیه بی ادبی محسوب می شود و معمولا صورت حساب را شخص میزبان به طور کامل پرداخت می نماید. همچنین اگر یک آقا و خانم باهم به رستوران بروند، معمولا خانم ها دست در جیب خود نمی نمایند و پرداخت تمام هزینه ها برعهده آقا خواهد بود.

احترام به سالمندان

احترام به سالمندان یکی از مواردی است که در همه کشورهای جهان به آن توجه می شود. در ایران نیز این امر از اهمیت بالایی برخوردار است و نشانه ادب و تربیت خانوادگی افراد محسوب می شود. اینکه شما در مترو یا اتوبوس، جایگاه خود را به سالمندان یا خانم های باردار بدهید، نشانه احترام هست. در روسیه این موارد بسیار مورد توجه قرار دارند و از فرد انتظار می رود تا جای خود را به کسی بدهد که به آن احتیاج دارد. پس اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، دست دست نکنید و سریعا جایگاه خود را به فرد مورد نظر بدهید.

یاری به خانم ها

یکی از مواردی که در روسیه به آن اهمیت زیادی داده می شود، یاری به خانم هاست. روس ها همچنان قوانین مجزایی براساس جنسیت دارند و از مردان انتظار دارند تا در مقابل خانم ها رفتار جوانمردانه ای داشته باشند. با اینکه خانم های روس بسیار قوی هستند، اما مردان هیچگاه اجازه نمی دهند تا خانم ها بار سنگین بلند نمایند. آن ها در ماشین را برای خانم ها باز می نمایند و حتی در هنگام پیاده شدن از اتوبوس دست آن ها را می گیرند. آن ها یاری به خانم ها را نشانه ادب می دانند.

سوت زدن در فضای بسته

بسیاری از فرهنگ های آسیایی سوت زدن در فضای بسته را بدشانسی می دانند. این مورد یکی از باورهای خرافی مردم روسیه به حساب می آید. روس ها معتقدند سوت زدن در داخل ساختمان باعث ورشکستگی، فقر و حتی حمله سوسک ها می شود.

جوک های خانوادگی

جوک گفتن در خصوص اعضای خانواده و شوخی با آن ها در روسیه کار بسیار زشت و ناپسندی بوده و رفتار اهانت آمیزی تلقی می شود. پس به یاد داشته باشید که در خصوص سیاست، مذهب، جنسیت و حتی نژاد می توانید جوک تعریف کنید، اما در خصوص خانواده هیچگاه این کار را انجام ندهید!

منبع: همگردی
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 341

به "در سفر به روسیه این کارها را انجام ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به روسیه این کارها را انجام ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید