دستور خروج دیپلمات های غیر ضروری از اتیوپی

به گزارش سفر به تایلند، آمریکا دستور خروج دیپلمات های غیر ضروری از اتیوپی را صادر کرد.

دستور خروج دیپلمات های غیر ضروری از اتیوپی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس 24، درپی ناآرامی های اخیر در اتیوپی، آمریکا دستور خروج دیپلمات های غیرضروری را از این کشور صادر کرد.

روز گذشته نیز وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار یک هشدار امنیتی در پایگاه اینترنتی سفارت این کشور در اتیوپی، از آمریکایی های مقیم اتیوپی خواسته بود در اسرع وقت این کشور آفریقایی را ترک نمایند.

سفارت آمریکا اعلام نموده بود: امنیت در اتیوپی بسیار شنماینده است. ما به شهروندان آمریکایی که در اتیوپی هستند توصیه می کنیم که در اسرع وقت این کشور را ترک نمایند.

این در حالی است که پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در صفحه توییتر خود خواهان پایان جنگ در اتیوپی و آغاز مذاکرات صلح در اسرع وقت شده بود.

بعلاوه پیشتر سفارت عربستان در آدیس بابا مرکز اتیوپی از شهروندان و اتباع خود خواسته بود به علت وخامت اوضاع در اتیوپی و پیشروی شورشیان تیگرای هر چه زودتر این کشور را ترک نمایند.

سفارت عربستان در صفحه رسمی خود در توئیتر گفت این اتفاق در پی تحولات و شرایط فعلی اتیوپی صورت می گیرد و شهروندان سعودی باید حداکثر احتیاط را انجام دهند و از خود مراقبت نمایند.

لازم به ذکر است در حال حاضر به علت نزدیک شدن نیرو های تیگرای، دولت اتیوپی در سراسر کشور شرایط فوق العاده اعلام نموده است. درگیری بین نیرو های جبهه آزادی بخش خلق تیگرای و دولت این کشور تا به امروز باعثت جان باختن هزاران غیر نظامی و آوارگی حدود 2.5 میلیون نفر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1861

به "دستور خروج دیپلمات های غیر ضروری از اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور خروج دیپلمات های غیر ضروری از اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید