روسیه سفیر لهستان را احضار کرد

به گزارش سفر به تایلند، ایرنا نوشت:در ادامه جنگ دیپلماتیک بین روسیه و غرب کشیشتوف کرایفسکی سفیر لهستان در روسیه به وزارت امور خارجه این کشور احضار شد.

روسیه سفیر لهستان را احضار کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

کرایفسکی روز آدینه به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد. وی از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران خودداری کرد.

هفته گذشته لهستان سه دیپلمات روس را عنصر نامطلوب خواند که باید خاک این کشور را ترک نمایند. وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه ای در پاسخ به این اقدام ورشو خاطرنشان کرد که 5 دیپلمات لهستانی را از این کشور اخراج خواهد نمود.

وزارت امور خارجه روسیه عصر آدینه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که این تصمیم با اخراج سه کارمند سفارت روسیه در لهستان مرتبط است.

مسکو، ورشو را به کوشش برای جلب رضایت دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده متهم کرد.

در بیانیه گفته شد: به هر حال، ما متوجه شدیم که ورشو در همصدایی با آمریکا خواهان عزیمت سه دیپلمات روسی از لهستان شدند. در عوض، پنج دیپلمات لهستانی از روسیه اخراج خواهند شد.

روابط روسیه با غرب تیره شده است و مسکو تا به امروز 20 دیپلمات آمریکایی را عنصر نامطلوب خوانده و 20 دیپلمات چک و 2 دیپلمات بلغارستان هم اخراج شده اند.

جنگ اخراج دیپلماتها بین روسیه و کشورهای اروپایی از یک هفته پیش در موضوع مرتبط با ناوالنی منتقد دولت روسیه که در زندان بسر می برد شروع شد.

کشورهای آمریکا؛ جمهوری چک، بلغارستان، لهستان و اوکراین در روزهای اخیر تعدادی از دیپلماتهای روس را از کشورهای خود اخراج نموده اند و روسیه نیز در اقدامی متقابل اقدام به اخراج دیپلماتهای این کشورها نموده است.

تنش میان روسیه و غرب از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا افزایش یافته است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1574

به "روسیه سفیر لهستان را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه سفیر لهستان را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید