روسیه رسماً مشارکت خود در معاهده آسمان های باز را متوقف کرد

به گزارش سفر به تایلند، ایسنا نوشت: روسیه امروز شنبه رسما از معاهده آسمان های باز خارج می گردد. مسکو تصمیم به خروج از توافق را پس از خروج ایالات متحده از آن گرفت و متحدان اروپایی واشنگتن از دادن تضمین به طرف روسی مبنی بر عدم انتقال اطلاعات جمع آوری شده در طول پرواز بر فراز خاک روسیه به واشنگتن خودداری کردند.

روسیه رسماً مشارکت خود در معاهده آسمان های باز را متوقف کرد

به گزارش اسپوتنیک، معاهده آسمان های باز در سال 1992 امضا شد و به یکی از اقدامات اعتمادساز در اروپا پس از جنگ سرد تبدیل شد. پیمان آسمان های باز از سال 2002 به اجرا در آمده است و به کشورهای عضو اجازه می دهد تا آشکارا اطلاعات مربوط به نیروها و فعالیت های نظامی یکدیگر را جمع آوری نمایند. تا همین اواخر، 34 کشور طرف این معاهده بودند.

هنوز تعیین نیست بلاروس که بخشی از یک گروه متحد با روسیه در چارپوب این معاهده بود، در آینده چه خواهد نمود. مینسک تاکید می نماید که تصمیم در خصوص مشارکت بیشتر یا عدم مشارکت بلاروس در معاهده آسمان های باز به دقت تجزیه و تحلیل و با مشورت با مسکو اتخاذ خواهد شد. اینکه بلاروس چه تصمیمی گرفته هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

در ماه مه سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، خاطرنشان کرد که کشور وی از معاهده آسمان های باز خارج می گردد و آمریکا این پیمان را رسماً در نوامبر 2020 ترک کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1905

به "روسیه رسماً مشارکت خود در معاهده آسمان های باز را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه رسماً مشارکت خود در معاهده آسمان های باز را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید