برآورد درباره ماندن نظامیان آمریکایی در آلمان

به گزارش سفر به تایلند، وزیر دفاع جدید آمریکا، برلین را به دلیل استقبال از سربازان آمریکایی تحسین کرد و حدس هایی را در خصوص اینکه جو بایدن می تواند تصمیم قبلی دونالد ترامپ را برای عقب نشینی تعداد زیادی از پرسنل نظامی آمریکا از آلمان تغییر دهد، ایجاد کرد.

برآورد درباره ماندن نظامیان آمریکایی در آلمان

به نقل از خبرگزاری رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در تماسی تلفنی با آنگرت کرامپ-کارنباوئر، وزیر دفاع آلمان، گفت وگو کرد و پس از آن پنتاگون گفت که آستین از آلمان به خاطر میزبانی عالی از نیروهای آمریکایی تشکر نموده است.

همچنین یورونیوز گزارش داد، وزیر دفاع آمریکا با سپاسگزاری از آلمان برای میزبانی از نیروهای آمریکایی در این کشور، برآورد ها درباره احتمال توقف فرایند خروج نظامیان آمریکایی از آلمان را دوچندان کرد.

این خبر در حالی منتشر می گردد که دونالد ترامپ، سال گذشته تصمیم خود برای خروج یک سوم از 34هزار نیروی نظامی آمریکایی از خاک آلمان و انتقال بخش بزرگی از آن ها به لهستان را اعلام نموده بود. ترامپ مشارکت پایین آلمان در بودجه ناتو را دلیل این تصمیم عنوان نموده بود.

در دوره ریاست جمهوری 4 ساله ترامپ روابط سنتی ایالات متحده با همپیمانان این کشور در غرب اروپا به شدت تصعیف شد و در برابر، واشنگتن کوشش کرد تا متحدان جدیدی در شرق اروپا و به ویژه در میان دولت های عمدتا راست گرای این منطقه، به ویژه لهستان و مجارستان برای خود ایجاد کند.

در حالی که لوید آستین میخواهد موقعیت نیروهای آمریکایی را در سراسر دنیا آنالیز کند، باید همچنین به تصمیم مستاجر سابق کاخ سفید که انتقال مقر فرماندهی آمریکا در اروپا را از اشتوتگارت به بلژیک اعلام نموده بود، رسیدگی کند. این تصمیم دونالد ترامپ مقامات آلمانی را بسیار غافلگیر کرد.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نگردد، گزارش داد که لوید آستین به همتای آلمانی خود گفته است که واشنگتن در آینده در خصوص تصمیمات خود در خصوص این موضوع با برلین مشورت خواهد نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1469

به "برآورد درباره ماندن نظامیان آمریکایی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآورد درباره ماندن نظامیان آمریکایی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید