دفاتر مسافرتی حوزه ورودی از پرداخت مالیات معاف شدند

به گزارش سفر به تایلند، دفاتر خدمات مسافرتی و دنیا گردی فعال در حوزه ورود گردشگران خارجی، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

دفاتر مسافرتی حوزه ورودی از پرداخت مالیات معاف شدند

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا از ایران هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، براساس ماده 13 قانون مالیات بر ارزش افزوده، صادرات کالا و خدمات به خارج کشور به وسیله مبادی خروجی رسمی، مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیستند.

طبق بند 5 تصویب نامه مورخ 15 مرداد 1384 شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی، درآمد ارزی ناشی از ارائه خدمات دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت های گردشگری به گردشگران خارجی، از مصادیق معافیت صادرات کالا و خدمات بوده و از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات معاف است.

همچنین براساس تبصره 3 ماده 10 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، خدماتی که توسط اشخاص مقیم ایران (اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی و یا شعب شرکت های خارجی مقیم ایران) ارائه می گردد، محل مصرف خدمات و یا مقصد ارائه خدمات داخل یا خارج از کشور باشد، درصورتی که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل وارد کشور گردد، صادرات خدمت محسوب می گردد.

در تبصره 3 ماده 10 این لایحه آمده است: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که در حوزه ورود تورهای گردشگری به کشور فعالیت می نمایند از پرداخت مالیات و عوارض معاف خواهند بود.

منبع: چمدان
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 644

به "دفاتر مسافرتی حوزه ورودی از پرداخت مالیات معاف شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاتر مسافرتی حوزه ورودی از پرداخت مالیات معاف شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید