تور دهلی: دهلی را تنها در یک روز بگردید!

به گزارش سفر به تایلند، گردش در دهلی

شهر دهلی به عنوان مرکز کشور هند، گویی 2 نقاب مختلف بر چهره دارد. یک نقاب آن به عنوان شهری مرکزی و مرکز هند و دیگری چهره یک شهر توریستی و لایه و لایه پر از جاذبه های رنگارنگ. دهلی را باید در پاییز دید و کیف کرد. دهلی شهری است که دارای دو چهره و دو دنیا با ویژگی هایی کاملا فرق دارد که از دو بخش دهلی نو و دهلی قدیم تشکیل می گردد. دهلی قدیم، قلب نمادین هند و یک منطقه شهری بسیار گسترده است و دهلی نو نیز با دارا بودن همان خصوصیات، به عنوان مرکز مدرن این کشور و مقر دولت هند، نماد مدرنیته است. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که دهلی به عنوان یکی از پرجمعیت ترین منطقه ها دنیا است و ترکیبی عجیب از سنت و مدرنیته را در خود دارد. از تمام این توصیفات که بگذریم، امروز در خبرنگاران می خواهیم ببینیم که با گردش در دهلی آن هم در 24 ساعت، چه کارهایی می توانیم انجام دهیم. با ما همراه باشید.

تور دهلی: دهلی را تنها در یک روز بگردید!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

فرض کنید که ما تنها 24 ساعت برای گردش در دهلی وقت داریم و باید به تمامی جاذبه هایی که در فهرست تماشای هایمان هم هست برسیم البته، باید یه شکم گردی و خرید هم داشته باشیم تا بتوانیم حق مطلب را درباره گردش در دهلی به جای آوریم. ابتدا خود را به مرکز شهر دهلی برسانید و از آن به سراغ مقصدهای بعدی خود بروید.

پیشنهاد اول برای گشت و گذار این است که به مسجد جامع دهلی که معروف ترین و البته یکی از زیباترین و مهم ترین جاذبه های این شهر است بروید. مسجد جامع دهلی که یکی از بزرگ ترین مسجد های هند محسوب می گردد و به عنوان آخرین بنای برجسته شاه دنیا شناخته می گردد. این بنا دارای 3 دروازه، 4 برج در چهار زاویه بنا و 2 مناره 40 متری است.

در ساخت این بنا از ماسه سنگ قرمز و سنگ مرمر سفید استفاده شده است و می توان تزئینات راه راه های عمومی را بر بدنه مناره ها و بنا مشاهده کرد. این مسجد زیبا در بازار مهتاب یا همان چاندی چوک واقع شده است و برای تماشاش باید به آن جا بروید. وقتی به این مسجد رفتید یادتان باشد که بازتماشامایندگان می توانند از مناره جنوبی این مسجد بالا بروند و چشم انداز تماشای دهلی قدیم را از آن بالا تماشا نمایند.

وقتی که بازدیدتان از مسجد به خاتمه رسید پیشنهاد می کنیم که به بازار چاندی چوک، نایا بازار و گادویا بروید و به جستجو در میان مغازه های کوچکی که در امتداد راهتان قرار گرفته اند، بپردازید. وارد بازار ادویه، جواهرآلات و وسایل سنتی هندی ها شوید و از آن ها خرید کنید و از زیباییشان نیز لذت ببرید.

پیشنهاد می کنیم که حتما در بازدید از این بازار از صدها نمونه از ادویه های مختلف و بذرهای گوناگون گیاهان را همانند تخم بادیان، زنجبیل، انار، زعفران، دانه نیلوفر آبی، انواع ترشیجات و چاشنی های مختلف خریداری نمایید که نمونه اش را در هیچ جای دیگر دنیا پیدا نخواهید کرد مگر سفارشی. اگر نظر من را بخواهید که می گویم رستوران های کوچک و فروشندگان غذای خیابانی در طول گردشتان است سر بزرنید و حتی از صبحانه هتل صرف نظر نمایید و از وعده صبحگاهی سنتی هندی ها در رستوران ها و غذاخوری هایشان را میل کنید.

به هر حال قرار است در این 24 ساعت پیش رو، خیلی چیزها را امتحان و تجربه کرد. اگر شما هم علاقه دارید تا گردش در دهلی را تجربه نمایید، از تور دهلی خبرنگاران استفاده نمایید تا سفری بی نقص را به این شهر جادویی داشته باشید.

الان باید به وقت محل دهلی ساعت در حدود 11 قبل از ظهر باشد و دیگر وقت رفتن به رد فورت یا قلعه سرخ دهلی است. این قلعه سرخ زمانی به امپراطوران مغول تعلق داشت و نمادی از هند به شمار می رود و از جمله جاذبه های بسیار معروف دهلی است.

البته نیروی های انگلیسی بعد از شورش هندی ها در سال 1857 میلادی، آن را به شدت تخریب کردند اما همچنان زیبایی های بهت انگیز این کارخ پا برجاست. این مجموعه که شامل حیاط های اندرونی زیبا، آلاچیق، اقامتگاه های خصوصی برای همسران و معشوقه های امپراطور می گردد بسیار مسحور نماینده است. دیگر وقت ناهار است و چه چیزی بهتر از این است که ناهار خود را در رستوران های رنگارنگ و البته تند و ادویه ای هندی ها میل نمایید.

پیشنهاد ویژه ما برای صرف ناهار این است که به محله قدیمی هندی ها و مثلا به چاندی چوک بروید. البته این اصل را نباید فراموش کنید که مدیریت بودجه سفرتان را اصل اول و آخر سفر خود قرار دهید و یکی از زمان هایی هم که باید مدیریتی قوی را اعمال نمایید، وقت شکم گردی است. برای این منظور به شما پیشنهاد می کنیم که از قبل یک جستجو وچک بکنید تا رستورانی با کیفیت مناسب و قیمتی مناسب را پیدا کرده و خلاصه دلی از عذا در آورید.

نکته ای که خودتان هم در گردش در دهلی متوجه خواهید شد این است که بیشتر رستوران های هندی غذاهای گوشتی و غذاهای گیاهی و البته شیرینی را با هم سرو می نمایند. رستوران کریم یکی از رستوران های معروف دهلی است که به نظرم باید در 24 ساعته پیش رویتان گردش در دهلی سری هم به آن جا بزنید. پس از ناهار به دیدین بنای آکشاردام بروید.

آکشاردام ساختمانی تاریخی نیست و در سال 2007 افتتاح شده است. این ساختمان با شکوه بر اساس سبک سنتی طراحی شده و شبیه آثار قدیمی است. آرکشادام، دارای تزئینات بیرونی پیچیده و بسیار استادانه ای است که سبب شده تعداد بی شماری از گردشگران و بازتماشامایندگان همه روزه از آن تماشا نمایند.

در این بنا 234 ستون تزئین شده وجود دارد که سقف و 9 گنبد بزرگ آن را نگه می دارند. مجسمه هایی به شکل فیل، و مجسمه مرکزی به شکل یک حیوان با وزن 3 هزار تن، از دیگر نقاط جالب توجه آن هستند. در آکشاردام اگر بخواهید می توانید از یک تور مجذوب کننده قایق رانی 15 دقیقه ای که گردشگران را با بخش های مختلف تاریخ هند و تنوع فرهنگی این کشور آشنا می نماید، بروید.

بیایید تا به گردش دردهلی 24 ساعته خود کمی هیجان تزریق کنیم و به خرید هم برویم. شما بگوید، مگر می گردد که خرید کردن هیجان انگیز نباشد؟ در این قسمت از گردشتان، دست خودتان را باز بگذارید و مرکز خریدهای بسیار زیاد و عالی دهلی را تا جایی که فکر می کنید ضروری است، سر بزنید.

بازار ساوت اکستنشن، بازار خان، مرکز خرید گریتر کایلاش، کانات پلیس و بسیاری از مراکز خرید دیگر در دهلی منتظر شما هستند تا بددر سفر با تور دهلی خبرنگاران به آن ها سر بزنید و هم خرید کنید و هم خوش بگذرانید.

به کنات (Connaught) که یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری، اقتصادی و کاری هند است، بروید. این نقطه از دهلی دارای مغازه ها، بوتیک ها، بازار زیرزمینی، سینما و رستوران های بسیار زیادی در خود دارد. پس از گشت و گذارهای فراوان، کنات موقعیتی عالی برای یک گردش آرام و آسوده بعد از ظهری با امکان تماشای مردم بومی و ریتم روزانه شهر دهلی را برای شما به وجود خواهد آورد.

در نزدیک شما لودی قرار گرفته است و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که یک ریکشا بگیرید و به سمت باغ های لودی بروید که در بین بازار شیک خان و مقبره صفدرجونگ قرار گرفته است. این باغ معمولا بین مردم محلی برای پیاده روی صبحگاهی و یا حتی جلسات یوگا محبوبیت بسیاری دارد و علاوه بر این ها می توان از آثار باستانی یادگار افغان ها در قرن 15 میلادی که در این باغ ها موجود است تماشا نمایید.

باغ بونسای ژاپنی هم نیز یکی دیگر از جاذبه های این منطقه است. دیگر وقت آن است که گردش در دهلی 24 ساعته خود را به خاتمه برسانیم و چه چیزی از این بهتر است که غروب آفتاب را در دهکده مدرن و نوساز هاوز خاس (Hauz Khas) به خاتمه برسانیم.

این مجموعه پر از شوروم ها و بوتیک های مد، گالری های هنری، سالن های نمایشگاهی، مغازه های کتاب یا عتیقه فروشی، رستوران، … و بسیاری از مراکز دیگر است.

البته شما برای به خاتمه رساندن گردش 24 ساعته خود گزینه های مختلف بسیاری دارید که همه آن ها نیز فوق العاده و خاطره انگیز است اما ما در بین گزینه های بیشماری که داریم، دهکده هاوز خاس را انتخاب کرده ایم.

برای صرف شامتان از گزینه های بسیار متنوع این مجموعه رجوع کنید تا روزتان تکمیل گردد. از رستوران معاصر اروپایی تا کافه های سنتی مدیترانه ای در این مجموعه در اختیار شماست.

البته منوهای این مجموعه محدود به همین ها نیست بلکه حتی می توانید از غذاهای آسیای شرقی، هندی و یا حتی ساندویچ و برگرهای مختلف بین المللی را در دایره انتخاب های خود داشته باشید.

گردش 24 ساعته ما با یک خاتمه دلخواه و درخور به خاتمه رسید و حق مطلب گردش در دهلی را برای ما ادا کرد. اگر دوست دارید تا برترین اوقات را در سفرتان به دهلی تجربه کنید به تور دهلی خبرنگاران در سایت خبرنگاران سر بزنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2030

به "تور دهلی: دهلی را تنها در یک روز بگردید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: دهلی را تنها در یک روز بگردید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید