رقابت عادلانه برای تاکسی ها

به گزارش سفر به تایلند، جشنواره تاکسیرانی تهران با معرفی 31راننده برگزیده مردمی در برج میلاد تهران برگزار گردید.

رقابت عادلانه برای تاکسی ها

هم اکنون 79 هزار تاکسی در تهران فعالیت می نمایند و جمعیت خانواده تاکسیرانی 400 هزار نفر است. وسایل نقلیه زرد و سبز پایتخت هم اکنون نقش 22درصدی در حمل ونقل عمومی تهران دارند.به گزارش خبرنگاران، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم جشنواره تاکسیرانی تهران همراه با محمدعلیخانی،شهربانو امانی و بهاره آروین 3عضو شورای شهر با اشاره به نقش بارش ها در بهبود هوای تهران و کشور گفت:

من خود را عضو خانواده شما می دانم چرا که پدرم در دهه 50 تاکسی نارنجی داشت و در پایتخت تردد می کرد. حناچی با اشاره به اینکه آغاز به کار نخستین تاکسی در تهران به سال 1306بازمی گردد، مطرح کرد: معمولا خودروی ملی و پردوام آن کشور مأموریت تاکسی بودن را بر عهده دارد؛ در آلمان می بینید که مرسدس های مدل بالا نقش تاکسی را ایفا می نمایند. در شورای حمل ونقل ترافیک هم در این مورد سختگیری های بسیاری وجود دارد. سازمان تاکسیرانی باید در حوزه استفاده از تکنولوژی های روز پیشتاز باشد.

شهردار تهران در این باره اظهار کرد: در این حوزه خدمات بسیاری توسط استارتاپ ها ارائه می گردد. سازمان تاکسیرانی نیز باید در این جریان پیشتاز باشد تا بهره وری را در این حوزه افزایش دهد. اپلیکیشن های زیادی در سطح شهر داریم که سرویس و خدمات ارائه می دهند؛ یکی از آنها، بیدود است که به تازگی کار خود را آغاز نموده. باید از این ظرفیت ها برای پیشبرد منافع مجموعه تاکسیرانی و زنده نگه داشتن رقابت سالم و عادلانه بهره ببریم.

حناچی بی توجهی به پیشرفت در نوسازی تاکسی ها را عامل عقب افتادگی دانست و گفت: ما نیز در مقیاس دولت کوشش می کنیم تا رقابتی عادلانه را فراهم کنیم. بدیهی است ماشینی که پلاک تهران ندارد، حق تاکسی بودن در تهران را نیز ندارد؛ ماشینی که میزان آلایندگی اش بالاست، به طور طبیعی نباید حق تاکسی بودن داشته باشد. شهردار تهران با اشاره به اینکه طبیعتاً نوسازی تاکسی های شهر جزو مواردی است که باید تعقیب کنیم، بیان نمود: هم اکنون حجم ذرات معلق در شهر کاهش پیدا نموده و امیدواریم انتهای سال جاری گزارش بهتری از کاهش آلودگی هوای تهران ارائه دهیم.

  • فعالیت 1679تاکسی هیبریدی در پایتخت

شهردار تهران از فعالیت 1679تاکسی هیبریدی در پایتخت اطلاع داد. حناچی در جمع خبرنگاران گفت: تاکسی های شهری دائما در حال تردد هستند. متوسط عمر آنها 6تا 8سال است و باید در فواصل زمانی حدوداً 5 تا 6 ساله تبدیل به احسن شوند. به خاطر افزایش قیمت خودروها مشکلاتی در این روند به وجود آمده که به امید خدا در حال پیگیری برای برطرف این موارد هستیم. ضمناً هم اکنون 1679دستگاه تاکسی هیبریدی در شهر داریم و متوسط عمر تاکسیرانان پایتخت نیز 53سال است.

حناچی در ادامه درباره بیمه تاکسیرانان گفت: در 4 سال گذشته با مشکل عدم پوشش کامل بیمه تامین اجتماعی روبرو بودیم که خوشبختانه در مجلس به این موضوع پرداخته شده و در حال پیگیری آن هستیم. موضوع کرایه ها نیز در شورا به تصویب رسیده، اما بنا به بخشنامه رئیس جمهور و دیگر رؤسای قوا، هرگونه افزایش کرایه حتما باید به صورت هماهنگ باشد؛ این موضوع در دولت در حال پیگیری است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 182

به "رقابت عادلانه برای تاکسی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت عادلانه برای تاکسی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید