فرایند کاهش هوای پاک در مشهد شدت یافته است

به گزارش سفر به تایلند، مسئول مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: فرایند کاهش هوای پاک در مشهد در مقایسه با مدت مشابه پارسال شدت یافته است.

فرایند کاهش هوای پاک در مشهد شدت یافته است

به گزارش خبرنگاران از مشهد، رضا اسماعیلی مسئول مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد کیفیت هوای سال جاری این کلانشهر را تا به امروز در مقایسه با مدت مشابه پارسال پایین تر اظهار داشت و گفت: بر این اساس شمار سال جاری روز های برخوردار از هوای پاک برای شهروندان مشهدی به یک ششم پارسال و به شدت کاهش یافته است.

اواضافه نمود: شهروندان مشهدی ظرف 249 روز گذشته از سال 1400 تا به امروز تنها هفت روز هوای پاک تنفس نموده اند.

مسئول مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد ادامه داد: شمار روز های برخوردار از هوای پاک در کلانشهر مشهد ظرف مدت مشابه پارسال شش برابر سال جاری یعنی 36 روز بود.

اسماعیلی بیان نمود: بر این اساس سال جاری تا به امروز تنها با هفت روز هوای پاک در مشهد، روز های برخوردار از هوای باکیفیت برای شهروندان ساکن این کلانشهر به شدت کاهش یافته است.

او توضیح داد: کیفیت هوای کلانشهر مشهد ظرف 249 روز گذشته از سال 1400 تا به امروز 187 روز قابل قبول بوده است.

مسئول مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد تاکید نمود: 53 روز از هشت ماه گذشته سال جاری نیز شاخص کیفیت هوا در مشهد ناسالم برای اقشار خاص بود. بعلاوه سال جاری تا به امروز شمار روز های هوا با کیفیت هشدار و ناسالم برای همه افراد در مشهد دو روز ثبت شد.

اسماعیلی اظهار کرد: کیفیت هوای این کلانشهر ظرف مدت مشابه پارسال تنها یک روز هشدارآمیز و ناسالم برای همه شهروندان بود.

او اضافه نمود: بر اساس این آمار ها نه تنها تعداد روز های برخوردار از هوای پاک در مشهد به مقدار قابل توجهی کاهش یافته بلکه شمار روز های هشدارآمیز برای تنفس شهروندان ساکن این کلانشهر دو برابر مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

/م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1898

به "فرایند کاهش هوای پاک در مشهد شدت یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند کاهش هوای پاک در مشهد شدت یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید