زیبایی خیره کننده رودخانه های بافته و دلایل شکل گیری آن

به گزارش سفر به تایلند، شگفتی ها و زیبایی های بی نظیر طبیعت را می توان در جای جای این جهان مشاهده کرد ولی یکی از مواردی که باید به آن پرداخت، الگوهایی است که طبیعت با زیبایی هر چه تمام تر ایجاد می نمایند.پس با ما باشید تا نحوه ایجاد و دلایل آن را بهتر بدانید.

زیبایی خیره کننده رودخانه های بافته و دلایل شکل گیری آن

جهت دریافت خدمات اجرای پشت بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

در رودخانه های خروشان معمولا از سمت یک کانال گسترده جریان آبی برقرار است ، اما بعضی از رودخانه ها از تعداد زیادی کانال های کوچک آب خود را تامین می نمایند و به طور مستمر تقسیم و ترکیب می شوند. هر یک از این بسترهای رودخانه به ظاهر بافته شده اند و به آنها رودخانه های بافته می گویند.

رودخانه های بافته معمولا گسترده و کم عمق است. آنها به طور معمول روی دامنه نسبتا تند قرار دارند و مقدار زیادی از رسوبات دانه درشت حمل می نماید. هنگامی که جریان آب رودخانه کاهش می یابد، این رسوبات که بعد از پشت سر گذاشتن جزایر موقتی متشکل از شن و ماسه ، خود را به آنجا رسانده است، ته نشین شده و تقسیمات جدیدی را بر روی بستر رودخانه بوجود می آورد .

گذشته از شیب تند و فراوانی رسوبات، نرخ تخلیه آب متغیر در جهت شکل گیری این خطوط زیبا تاثیر بسزایی دارد. در نتیجه، رودخانه های بافته در مناطق کوهستانی و به خصوص در نزدیکی یخچالهای طبیعی قابل رویت هستند. کانال های بافته نیز در محیط های که به طور چشمگیری کاهش عمق کانال داشته اند ایجاد می گردد، و از این رو سرعت این کانال ها همانند دلتاهای رودخانه، مخروط افکنه ها و دشتگون می باشد.

الگوی کانال بافته در طول زمان تغییر خواهد نمود بطوریکه در جهت این کانال با فرسایش جزایر دور و رسوب در جزایر جدید این الگوها شکل می گیرد. همچنین سرعت و مقدار آب در رودخانه به این تغییرات یاری می نماید.

رودخانه ها یا کانال های بافته دید فوق العاده زیبایی در تصاویر هوایی دارد. در اینجا بعضی از نمونه های فوق العاده زیبا از رودخانه های بافته را با هم می بینیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 709

به "زیبایی خیره کننده رودخانه های بافته و دلایل شکل گیری آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی خیره کننده رودخانه های بافته و دلایل شکل گیری آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید