سازمان ملل خواهان تنش زدایی و آتش بس در ادلب شد

به گزارش سفر به تایلند، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از دولتهای ترکیه، سوریه و روسیه خواست به دنبال تنش زدایی و آتش بس در ادلب باشند.

سازمان ملل خواهان تنش زدایی و آتش بس در ادلب شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از ترکیه، سوریه و روسیه خواست گام هایی در جهت تنش زدایی در ادلب به منظور تضمین ارسال یاری های بشردوانه به مردم این منطقه بردارند.

استفان دوژوریچ در پاسخ به سوال خبرگزاری تاس درباره اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و اتهامات وی علیه روسیه در ادلب گفت: پیغام ما روشن است. ما به دنبال تنش زدایی و راههایی در راستای عدم افزایش خشونت ها هستیم. شرایط باید به سمت تنش زدایی و آتش بس پیش برود آنقدر که بتوانیم یاری های بشردوستانه را به ادلب ارسال کنیم.

رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته مدعی شد که نیروهای روسیه و سوریه غیرنظامیان را ادلب هدف قرار می دهند نه تروریستها را. اردوغان در اظهاراتش تاکید نمود که ترکیه دیگر نقض آتش بس در ادلب را تحمل نخواهد کرد. ماریا زاخارووا سخنگی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به اردوغان، اتهامات وی را رد و تاکید نمود که اتهامات ترکیه درباره حمله به مناطق کاهش تنش در ادلب درست نیست.

ارتش سوریه از یک ماه پیش عملیات های نظامی خود علیه تروریست ها را از دو محور، یکی جنوب و غرب حلب و دیگری جنوب استان ادلب شروع نموده و توانسته طی این مدت کوتاه، 600 کیلومتر مربع را به همراه اتوبان حلب دمشق آزاد و پاکسازی کند. سوریه بارها اعلام نموده است که حملاتش علیه تروریستهایی است که ادلب حضور دارند.

دولت ترکیه از زمان شروع عملیاتهای ارتش سوریه و آزاسازی بخشهایی از ریف ادلب، حضور نظامی خود را در این منطقه توسعه داده است و چندین کاروان نظامی شامل نیروهای نظامی ویژه این کشور صدها خودروی زرهی و سلاحهای سنگین وارد این منطقه نموده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 774

به "سازمان ملل خواهان تنش زدایی و آتش بس در ادلب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواهان تنش زدایی و آتش بس در ادلب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید