سفر تصویری به پرو؛ مکانی برای دیدار طبیعت با تاریخ

به گزارش سفر به تایلند، پرو، کشوری با طبیعت دل انگیز و تاریخی غنی است. اگر امکان سفر واقعی به این کشور را ندارید، با تصاویر به آنجا سفر کنید.

سفر تصویری به پرو؛ مکانی برای دیدار طبیعت با تاریخ

پرو، سرزمینی است که زیبایی های بکر طبیعت با اسرار باستانی در هم می آمیزند و سفر به آن، فرصتی ایدئال برای دیدنی بناهای سنگی و مرموز تاریخی است که در گوشه و کنار طبیعت وحشی پرو جا خوش نموده اند. در این سفر تصویری با خبرنگاران همراه شوید و به چشم اندازهای دست نخورده جنوب پرو و شهر تاریخی ماچو پیچو بروید و سفری دل انگیز را در دل خرابه های پر رمز و راز باستانی پرو تجربه کنید.

سفر را باید از شهر اوروبامبا در دره مقدس آغاز کرد که به طرزب غریب، شهری خوش ساخت است و تاریخچه ای کهن دارد. دره مقدس، دروازه ای به سمت معروف ترین گنجینه پرو، یعنی ماچو پیچو است و اوروبامبا را به جرعت می توان برترین نقطه برای کاوش در همه زیبایی های این دره دانست. این شهر زیبا درست در قلب دره جای گرفته است و خیابان ها، خانه ها و بازارهای سنتی آن در زمینی پست تر از جنگل های پرشیب و قله های ناهموار بنا شده اند.

در نزدیکی اوروبامبا، ویرانه های باستانی، روستاهای زیبا و مسیرهای پیاده روی بسیاری وجود دارند که به راحتی با پای پیاده می توان به آنجا رفت. دره مقدس پرو، منطقه ای پوشیده از مزارع پلکانی حاصلخیز و روستاهای باقیمانده از دوران استعمارگری اسپانیا است که در فاصله کمی با قله های پوشیده از برف و تراس های کشاورزی باستانی قرار گرفته اند.

پیساک (Pisac) یکی از روستاهای اسپانیایی در دره مقدس است که به خاطر بازارهای پرتکاپو، آبشارهای زیبا و یک معبد باستانی اینکایی که روی نوک یک تپه ساخته شده و نیز به خاطر چشم اندازهای پانورامایی چشم نوازی که از دره زیر پایش دارد، معروف شده است. روستای اولانتایتامبو (Ollantaytambo) نیز روستای دیگری در این منطقه است که دیوارهای سنگی و خیابان های سنگ فرش آن میراثی است که اینکاها از خود به یادگار گذاشته اند.

حوضچه های نمک ماراس (Maras Salt Mines)، ذخایر بزرگی از نمک هستند که کالای تجاری بسیار مهمی در سراسر امپراتوری اینکاها بودند و اکنون، این حوضچه ها شهرتشان را مدیون نمک های زیبا و صورت رنگ خود هستند. از دیدنی این منظره ها رویایی لذت ببرید که تصاویری مشابه آن را در هیچ کجا نمی توان پیدا کرد.

قطار هیرام بینگهام (Hiram Bingham train) قطاری با سقف شیشه ای، لوکس و پرهیجان است که به افتخار کاشف آمریکایی که بیشتر از 100 سال پیش خرابه های باستانی اینکاها را کشف کرد، به این نام خوانده می گردد. نمی توان تا دره مقدس آمد و سوار قطارهای لوکس آن نشد و این خرابه ها را ندید. سفر سه و نیم ساعته این قطار به سمت ماچو پیچوی افسانه ای با سرو غذاهای پرویی، پخش موسیقی محلی و گذشتن از میان مراتع و کوه های سرسبز همراه است.

معبد ماه (Temple of the Moon) در نزدیکی ماچو پیچو، مجموعه ای از سازه های سنگی داخل یک غار است. با اینکه هنوز کسی نمی داند هدف از ساختن این غار بزرگ (Great Cavern) چیست، دیدنی آن خالی از لطف نیست. این مجموعه داخل یک غار طبیعی ساخته شده است؛ اینکاها بر این باور بودند که به وسیله غارها می توانند با دنیای درگذشتگان ارتباط برقرار نمایند. قدرت معماری پیشینیانی که چنین معبدی در دل سنگ ها و صخره ها بنا نموده اند، ستودنی است.

از فرصت بهره ببرید و از کوه جوان یعنی هوآینا پیچو (Huayna Picchu) بالا بروید. کوه جوان همان قله ای است که در شمال ماچو پیچو و در موقعیتی مشرف به آن قرار گرفته است و در کارت پستال های کلاسیکی که از اینکا سیتادال منتشر می شد، این کوه نمایی آشکار دارد. جاده پرشیب و سرگیجه آوری که به سمت این قله می رود، آن را به یکی از مهم ترین و مهیج ترین جاذبه های طبیعی این منطقه بدل نموده است.

مقصد بعدی سفر و هدف اصلی این سفر، کوه پیر یعنی ماچوپیچو است. اینجا، همان خرابه های باستانی اینکاها است که روی کوه ها بنا شده و از معماری مستعمراتی برخوردار است. به ماچو پیچو که برسیم، برای آنکه کل دره را بتوان در یک قاب دیدن کرد، باید تا پورتا دل سول (Puerta del Sol) بالا بروید یا روی پل اینکا (Inca Bridge) بایستید. این پل، سازه ای سنگی است که در ورودی معبد قرار گرفته است.

معبد خورشید (Temple of Sun) نیز معبد دیگری است که از اینکاها به یادگار مانده است. فقط اشراف و طبقه های بالای جامعه اینکاها اجازه استفاده از این معبد را داشتند. زمانی که اسپانیایی ها وارد پرو شدند، از این بنای بزرگ سنگی به عنوان پایگاهی نظامی استفاده می کردند.

کلیسای جامع این مجموعه، یکی از خوش تراش ترین و خوش ساخت ترین کلیساهای دوران استعمار در قاره آمریکا است. بیش از 400 تابلوی نقاشی و آثار سنگی، نقره ای و طلایی از آن دوران در این کلیسا به جا مانده است.

از دوران اینکاها، فقط معبد خورشید و معبد ماه نیستند که به جای مانده اند. این منطقه پر است از خرابه های باستانی که هرکدام به دلایل مذهبی و نظامی خاصی بنا شده اند و از اهمیت تاریخی بسیاری برخوردار هستند. دیوارهای سنگی ساکسی هیومان (Sacsayhuamán) که با دقتی بی نظیر و بدون ساروج ساخته شده اند و مجموعه باستانی پوکا پوکارا (Puka Pukara) را ببینید و سعی کنید در فکر خود، قصه ای برای آن ها بسازید.

منبع: کجارو / shopmoment.com
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1993

به "سفر تصویری به پرو؛ مکانی برای دیدار طبیعت با تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر تصویری به پرو؛ مکانی برای دیدار طبیعت با تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید