سوز سرما هم کلاس دانش آموزان لرستانی، مدارسی که یخ کردند!

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران - گروه استان ها: بر اساس اعلام مسئولان متولی، سیستم گرمایشی هفت هزار کلاس درس در لرستان استاندارد نیست، تا سوز سرما همکلاس دانش آموازن این استان باشد، این در حالیست که مسئولان اعلام می نمایند که اعتباری برای تجهیز این تعداد کلاس درس به سیستم گرمایشی هم ندارند.

سوز سرما هم کلاس دانش آموزان لرستانی، مدارسی که یخ کردند!

اعتبار تجهیز کلاس ها به سیستم گرمایشی کم است

محمد چگنی مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در این رابطه در سخنانی با بیان اینکه با اعتباری که داشته ایم توانسته ایم تا کنون نزدیک به 450 کلاس درس را به سیستم گرمایشی مجهز کنیم، گفت: در امسال اعتباراتی که به ما ابلاغ شده است، چشمگیر نیست.

وی بیان نمود: بر اساس برآوردی که داشته ایم در سطح استان نزدیک به هفت هزار کلاس احتیاجمند به استاندارد سازی به سیستم های گرمایشی هستند و با اعتباراتی که در این زمینه ابلاغ شده با چالش برخورده ایم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در ادامه سخنان خود، تاکید نمود: به احتمال زیاد نتوانیم به میزان سال قبل گرمایش کلاس های درس را فراهم کنیم.

چگنی اعتبار مورد احتیاج برای تجهیز این تعداد کلاس درس به سیستم های گرمایشی را 140 تا 150 میلیارد تومان اظهار داشت و گفت: البته متاسفانه با جهش ارزی که داشته ایم قیمت قطعات و وسایل تاسیساتی سیستم های گرمایشی هم چند برابر شده است.

احتیاج 1.7 میلیون لیتر نفت سفید برای مدارس

این سخنان در حالی مطرح می گردد که پیش از این رضا زینی وند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در شورای آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر تامین سوخت مورد احتیاج مدارس فاقد لوله کشی گاز در فصل سرما، گفت: نزدیک به هزار و 50 مدرسه در سطح استان کد تخریبی خورده اند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل کمبود فضای آموزشی ناچار به استفاده از بخشی از این مدارس هستیم، مطرح کرد: دانش آموز به دلیل اینکه بی سرپناه بوده و جایی نداریم که کلاس برای او تشکیل بدهیم ناچار هستیم که با تغییراتی جزئی از این مدارس تخریبی استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه نوسازی مدارس نیز اعتباری برای تعریف پروژه جدید ندارد، توضیح داد: در مناطقی که گاز کشی شده اند، وزارت نفت مصوب نموده که توزیع نفت سفید و گازوئیل ممنوع باشد و این در حالیست که خیلی از مدارس ما در این مناطق هستند، به دلیل اینکه مدرسه کد تخریبی خورده است نوسازی مدارس اعتباری برای گازکشی و لوله کشی گاز برای این مدارس اختصاص نمی دهد.

زینی وند با بیان اینکه در این راستا می طلبد که شرکت نفت استان نفت مورد احتیاج این مدارس را تامین کند، گفت: حدود یک میلیون و 739 میلیون لیتر نفت و 518 هزار لیتر گازوئیل برای این مدارس احتیاج داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 95

به "سوز سرما هم کلاس دانش آموزان لرستانی، مدارسی که یخ کردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوز سرما هم کلاس دانش آموزان لرستانی، مدارسی که یخ کردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید