ضرورت پرداختن به صنعت گردشگری در استانها، تمرکزدر پایتخت کشور است

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران، راهنمایی حاتمی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و استانداران کرمانشاه با فعالان صنعت گردشگری استان، با اشاره به اینکه همه نقاط ایران قابلیت های ویژه گردشگری دارند گفت: زیرساختهای پرواز در گردشگری احتیاج به برنامه دارد و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند بر اساس آمایش گردشگری این مهم را مد نظر داشته باشد.

ضرورت پرداختن به صنعت گردشگری در استانها، تمرکزدر پایتخت کشور است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور قیمت پایین کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی، با یادآوری اینکه، قصرشیرین هتل های خوبی جهت توسعه گردشگری دارد، توضیح داد: دوسال متداول این هتل باهمراهی سرمایه گذاران با انگیزه و کوششگر مورد استقبال خوبی واقع شد اما حدود 5 سال است به دلیل عدم وجود سرمایه گذار داخلی با رکود میهمان و مسافر روبرو است که انتظار می رود با توجه ویژه دولت تدبیر و مساعدت وزیر صنایع گردشگری مجدد رونق بگیرد.

معاون استاندارکرمانشاه، با اشاره به اینکه سال جاری بخش صنعت و کشاورزی نیز در صندوق توسعه ملی دیده می گردد ابراز داشت: علی رغم اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید برنامه ریزی برای 20 میلیون گردشگر در کشور است اما در سطح توسعه ملی توجهی به اثر مهم گردشگری نشده است در حالی که رقمی از تسهیلات ریالی برای این بخش می تواند در نظر گرفته گردد.

وی، با تاکید بر اینکه یک نگاه کاربردی و تجدید نظر جدی به همراه هماهنگی بین مجموعه گردشگری و صندوق توسعه ملی ضروری است اضافه کرد: باید توجه ویژه ای نیز به گردشگری استانهایی که در جهت گردشگری نیستند اعمال گردد و هم بخش خصوصی و دولتی در این عرصه ایفای نقش نمایند.

حاتمی، با بیان اینکه درحوزه گردشگری استان احتیاج است فعالان مالی مساعدت داشته باشند گفت: هنوز صنعت گردشگری در استان به ثبات نرسیده است در حالی که این استان با وجود پتانسیل جاذب گردشگری و آمایش امنیتی، سیاسی و درآمد زایی باید با دیدگاهی ملی در برنامه های تور گردشگری کشور باشد.

معاون استاندارکرمانشاه، در مورد پروازهای گردشگری استان که مرکز ثقل این منطقه است گفت: فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی استان ظرفیت های خوبی دارد اما با محدودیت های پرواز روبرو است که بخشی از اهداف و برنامه ریزی ها براب جذب گردشگر نیارمند توجه به این امر است.

حاتمی تاکید نمود: راه اندازی گردشگری کرمانشاه باید با برنامه و کوشش های مستمر همراه گردد و متاسفانه امروزه تنوع و تمرکز گردشگر تنها در پایتخت است، در حالی که باید به ظرفیت های گردشگری در استان هایی چون کرمانشاه توجه گردد و کرمانشاه نیز بتواند در این عرصه فعال گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 675

به "ضرورت پرداختن به صنعت گردشگری در استانها، تمرکزدر پایتخت کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت پرداختن به صنعت گردشگری در استانها، تمرکزدر پایتخت کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید