طرز تهیه چیپس و پنیر با فر و بدون فر مثل کافه

به گزارش سفر به تایلند، یکی از تنقلات خوشمزه مردم چیپس است و نکته جالبش این است که از پیر و جوان و کودک همه دوست دارند پای ظرف چیپس بشینند و از خوردنش و خش خشش در دهان شان لذت ببرند. اما یک خوشمزه دیگر که این روزها جایش در کافه ها و رستوران هاست چیپس و پنیر است. شاید برایتان جالب باشد که بخواهید آن را در منزل بعد از آموزش طرز تهیه چیپس خانگی تهیه کنید. پس همراه ما باشید تا طرز تهیه چیپس و پنیر را با فر و بدون فر درست مثل کافه ها مرور کنیم.

طرز تهیه چیپس و پنیر با فر و بدون فر مثل کافه

مواد لازم برای تهیه چیپس و پنیر

  • چیپس 2 بسته
  • پنیر پیتزا 300 گرم
  • ژامبون مکعبی خرد شده 200گرم
  • ذرت نصف فنجان
  • فلفل دلمه ای نگینی خرد شده 1 عدد
  • قارچ خرد شده 1 لیوان
  • روغن مایع به اندازه لازم
  • پودر آویشن و پاپریکا به اندازه لازم

طرز تهیه چیپس و پنیر با فر

1. گرم کردن فر

اولین مرحله از طرز تهیه چیپس و پنیر این است که فر را با درجه 160 تا 170 گرم کنید.

2. آماده کردن مواد لازم

در این مرحله از طرز تهیه چیپس و پنیر نوبت این است که مواد لازم مورد احتیاج را خرد و آماده کنید. برای این کار فلفل دلمه را نگینی خرد کنید، قارچ را برش بزنید و کالباس را مکعبی خرد کنید.

3. پخت چیپس و پنیر

حالا و در این مرحله کف ظرف مناسب برای فر که می تواند از چنس پیرکس یا ظرف مستطیلی تفلون باشد را کمی چرب کنید و بعد به ترتیب چیپس را داخل ظرف بریزید و بعد ژامبون و قارچ بریزید. بعد اندازه کمی روغن مایع روی مواد بریزید سپس کمی پنیر پیتزا بریزید و بعد کمی ذرت، فلفل دلمه و دوباره چیپس، ژامبون، قارچ و پنیر بریزید و بعد باز هم کمی روغن مایع و در نهایت به جامانده فلفل دلمه ای و ذرت را بریزید. حالا ظرف را در فر که از قبل گرم شده بگذارید و اجازه دهید چیپس و پنیرتان به مدت 5 تا 7 دقیقه در همان دمای 150 تا 170 درجه بماند تا پنیر کامل آب گردد. حالا چیپس و پنیر شما آماده است. نوش جان!

طرز تهیه چیپس و پنیر بدون فر

اگر فر ندارید می توانید چیپس و پنیر خود را بدون فر بپزید. برای این کار کافی است تمام مراحل بالا را با ریختن مواد در یک ماهیتابه با جنس چدن یا هر ماهیتابه نچسبی طی کنید و وقتی به مرحله پخت رسید آن را روی گاز با حرارت کم بگذارید تا حدود 8 تا 10 دقیقه پنیر آب گردد و چیپس و پنیر خوشمزه شما آماده گردد.

نکات تکمیلی برای تهیه چیپس و پنیر

درست است که چیپس و پنیر خیلی سریع آماده می گردد اما بخاطر وجود پنیر و سبزیجات و البته چیپس غذای نسبتا سنگینی است که می تواند گزینه خوبی برای عصرانه یا میان وعده باشد. اگر دوست دارید میان وعده های متنوعی داشته باشید می توانید 6 میان وعده سالم برای سلامت را هم در کتاب کاله بخوانید. اما برای تهیه چیپس و پنیر هم مثل هر غذای دیگری باید نکاتی را رعایت کنید.

تنوع مواد داخل چیپس و پنیر

چیپس و پنیر هم می تواند یک ترکیب ساده از چیپس و پنیر پیتزا باشد هم می تواند با انواع سبزیجات مثل هویج، ذرت، نخود فرنگی، یا انواع گوشت مثل گوشت مرغ ریش ریش شده یا گوشت چرخ نموده یا حتی سوسیس پر و پیمان تر گردد. پس بسته به مواد موجود در خانه و البته ذائقه خود به این غذای خوشمزه تنوع بیشتری بدهید.

آماده کردن چیپس خانگی

اگر زمان کافی دارید و می خواهید چیپس سالم تری داشته باشید و از مضرات چیپس بکاهید، می توانید چیپس را در منزل تهیه کنید. طرز تهیه چیپس در منزل را می توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 26 مهر 1402 بروزرسانی: 26 مهر 1402 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2269

به "طرز تهیه چیپس و پنیر با فر و بدون فر مثل کافه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیپس و پنیر با فر و بدون فر مثل کافه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید