عابدینی: کاهش قیمت جهانی نفت و احتمال به مسلخ رفتن گاو شیرده

به گزارش سفر به تایلند، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکایی ها بهایی برای مزدوران خود در کشور های دیگر قائل نیستند و الان هم که قیمت نفت کاهش یافته است انتظار می رود که این گاو شیرده را به مسلخ ببرند.

عابدینی: کاهش قیمت جهانی نفت و احتمال به مسلخ رفتن گاو شیرده

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در خصوص درخواست سناتور های جمهوری خواه آمریکا از ترامپ مبنی بر خروج نظامیان این کشور از عربستان به دلیل جنگ صنعت نفت توسط عربستان علیه آمریکا گفت: آشفتگی در هیئت حاکمه آمریکا به گونه ای است که بسیاری از تحلیلگران آن را ناشی از عدم وجود راهبرد می دانند.

وی با بیان اینکه این اتفاق تنها به موضوعات سیاسی، مالی و امنیتی آمریکا منجر نمی گردد، گفت: حتی در حوزه دیپلماتیک و نظامی نیز این امر کاملا نمایان است مثلا ترامپ طی یک روز ممکن است دو دیدگاه متفاوت بروز دهد و اینکه رسانه ها صراحتا اعلام می نمایند او به طور میانگین روزانه 8 دروغ به زبان می آورد ترجمه سیاسی آن، تغییر سیاست ها در خصوص موضوعات است.

عابدینی اضافه نمود: رئیس جمهور ماجراجو و کم خردی که حتی در حوزه های بهداشت و درمان خشم پزشکان دنیا را درآورده به گونه ای که اعلام می نماید مردم برای جلوگیری و درمان کرونا مواد ضد عفونی نماینده تناول نمایند و بعد از فوت تعداد زیادی از مردم و خشم کادر پزشکی عنوان می نماید که این نظریه تنها یک شوخی بوده است .

این کارشناس مسائل بین الملل مصداق سرایت عدم تعادل ترامپ در رفتار های خود در حوزه های مختلف را مسئله برجام دانست و خاطر نشان کرد: دو سال قبل رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شد، اما امروز اعلام می نماید به عنوان یک عضو برجام زمینه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران را فراهم خواهد نمود.

وی توضیح داد: رئیس جمهور آمریکا یک جا از نهاد های بین المللی مثل یونسکو و سازمان بهداشت دنیای در شرایطی خارج می گردد که دنیا درگیر کروناست و در جای دیگر در سیاست داخلی خود بیش از 40 نفر از افراد حلقه اول مشاوران خود را طی دو سال کنار می زند.

عابدینی ادامه داد: این رویه نشان می دهد که سیاست آمریکا و ترامپ در دنیا تنها براساس رسیدن به هدف است که هر نوع وسیله ای را توجیح می نماید. هدف ماندن در قدرت و چهره شدن است که برای رسیدن به آن از هر ابزاری استفاده می گردد.

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص نحوه تعامل آمریکا با عربستان نیز گفت: بیش از این هم ترامپ از واژه هایی مثل گاو شیرده در خصوص سعودی ها استفاده نموده یا اینکه اگر ما از سعودی حمایت نکنیم در عرض دو هفته سقوط خواهد نمود یا اینکه عدم حمایت ما منجر به فارسی حرف زدن سعودی ها خواهد شد و این به معنی آن است که آمریکایی ها بهایی برای مزدوران خود در کشور های دیگر قائل نیستند و الان هم که قیمت نفت کاهش یافته است انتظار می رود که این گاو شیرده را به مسلخ ببرند.

وی اضافه نمود: لذا ترامپ و هم حزبی های او از روسای کشور های وابسته به عنوان یک ابزار استفاده می نمایند و زمانی که استفاده از آن به سرانجام برسد آن ها را رها و یا به زباله دان می اندازند.

عابدینی در سرانجام یاداور شد: ادله ای در حال مشاهده شدن است که حکایت از آن دارد که در آینده در صورت ادامه کاهش بهای نفت و هم چنین کاهش توان مالی سعودی ها و به تبع آن به سرانجام رسیدن ذخایر دلار های نفتی عربستان بعید نیست که آمریکا به راحتی همان طور که از صدام، مبارک، بن علی و قذافی گذشت دوران حاکمیت روسای آل سعود را نیز به سرانجام برساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 959

به "عابدینی: کاهش قیمت جهانی نفت و احتمال به مسلخ رفتن گاو شیرده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدینی: کاهش قیمت جهانی نفت و احتمال به مسلخ رفتن گاو شیرده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید