عرضه پردازنده های جدید ای آر ام برای استفاده در گوشی ها

به گزارش سفر به تایلند، شرکت ای آر ام که به علت فراوری تراشه های پیشرفته مورد استفاده در گوشی های هوشمند شهرت دارد، از فراوری نسل جدیدی از پردازنده های مرکزی و پردازنده های گرافیکی خبر داده است.

عرضه پردازنده های جدید ای آر ام برای استفاده در گوشی ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از تک کرانج، شرکت ای آر ام که به علت فراوری تراشه های پیشرفته مورد استفاده در گوشی های هوشمند شهرت دارد، از فراوری نسل جدیدی از پردازنده های مرکزی و پردازنده های گرافیکی خبر داده است. تراشه پردازنده مرکزی جدید ای آر ام برای استفاده در گوشی ها Cortex-A77 نام دارد و پردازنده گرافیکی تازه آن نیز Mali-G77 نامیده شده است.

این شرکت می گوید پردازنده های یادشده هم از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه تر از فراوریات قبلی هستند و هم از هوش مصنوعی و توان پردازش بالاتری برای انجام فرایندهای برنامه ریزی شده برخوردارند.

ای آر ام مدعی است عملکرد Cortex-A77 بیست درصد بهتر از برترین پردازنده های فراوریی قبلی این شرکت است و میزان مصرف برق آن در مقایسه با تراشه هایی که از سال 2013 بدین سو فراوری شده اند یک چهارم است.

عملکرد پردازنده گرافیکی Mail-G77 نیز از نظر مصرف انرژی تا 30 درصد بهتر بوده و توان پردازش داده های گرافیکی توسط آن تا 60 درصد سریع تر شده است. این شرکت هنوز زمان دقیق عرضه تراشه های یادشده و قیمت آنها را اعلام نکرده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 205

به "عرضه پردازنده های جدید ای آر ام برای استفاده در گوشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه پردازنده های جدید ای آر ام برای استفاده در گوشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید