فامنین و لالجین در تکاپوی میزبانی، به شهری جهانی سفر کنیم

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران - گروه استان ها: همدان با برخورداری از زیرساخت های مهم حمل و نقل از جمله شبکه ریلی، آزادراه و بزرگراه و مهم تر از همه بهره مندی از قریب به یک هزار و 800 جاذبه تاریخی و طبیعی در زمره استان های مقصد گردشگری کشور معرفی شده است.

فامنین و لالجین در تکاپوی میزبانی، به شهری جهانی سفر کنیم

راه اندازی قطار مسافری تهران-همدان

راه اندازی قطار مسافری تهران-همدان در روزهای اخیر که قادر است گردشگران را در مدت 3 ساعت به پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی منتقل کند از جمله مزیت های گردشگری همدان است که وجود این ظرفیت های ارزنده باعث شد چندی قبل معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از گردشگران داخلی و خارجی دعوت کند که در سال 98 همدان را برای سفر انتخاب نمایند.

قابلیت های صنعت گردشگری و به ویژه پیشینه تاریخی و فرهنگی این استان سبب شد کهن شهر همدان سال جاری میزبان دو رویداد بین المللی همدان 2018 و اجلاس جهانی گردشگری باشد که این دو رخداد بین المللی نیز سیمای متفاوت دیگری در عرصه گردشگری از استان همدان فرا روی جهانیان قرار داد.

همدان مهیای جذب گردشگران داخلی و خارجی

وجود ظرفیت های گردشگری شاخص همچون آرامگاه بوعلی سینا، باباطاهر دوبیتی سرای معروف ایران، کتیبه های تاریخی گنجنامه، تپه باستانی هگمتانه، گنبد علویان، حمام قلعه در همدان و حمام حاج آقا تراب در نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میر رضی الدین آرتیمانی بعلاوه بقعه حیقوق نبی (ع) در تویسرکان، شیر سنگی همدان در کنار چشم اندازی طبیعی همچون کوه زیبا و پربرف الوند، منطقه تفریحی عباس آباد و تله کابین گنجنامه، سراب های دیدنی گاماسیاب و گیان در نهاوند، غار شگفت انگیز علیصدر و ده ها جاذبه دیگر این استان، زمینه بسیار مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

در این راستا مهیا شدن فضاهای اقامتی از جمله هتل ها، خانه مسافرها و اقامت گاه های بوم گردی از دیگر ظرفیت های ایجاد شده برای آسایش گردشگران استان است به طوری که معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان معتقد است علاوه بر آماده شدن 2 هزار و 353 تخت هتل، 2 هزار و 340 تخت در کمپ های اقامتی و مراکز بوم گردی و 739 سوئیت و اتاق در دیگر اماکن آماده پذیرش میهمانان نوروزی استان شده اند.

شهرستان کوچک استان همدان نیز از این امتیاز غافل نشده اند و برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده می شوند.

برگزاری 12 برنامه فرهنگی در شهر جهانی سفال

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لالجین در همین زمینه در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: در ایام نوروز 12 برنامه فرهنگی در لالجین به عنوان شهر جهانی سفال برگزار خواهد شد.

محمد قادری افزود: اجرای جنگ شادی در چندین نوبت، تئاتر خیابانی، موسیقی سنتی، مراسم استقبال از مسافرین نوروزی، اجرای برنامه سیاه بازی، اجرای پرفورمنس مردان نقره ای تن از جمله این برنامه ها است.

بازدید از کارگاه های سنتی سفال سازی در ایام نوروز

وی با بیان اینکه لالجین یکی از مقاصد اصلی مسافرین نوروزی است، اظهار کرد: هماهنگی های لازم در راستای رفاه حال مسافرین و بازدید از کارگاه های سنتی سفال سازی در ایام نوروز اجرا شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه شهر جهانی سفال گفت: حضور مسافرین در این شهر و خرید سفال و سرامیک به عنوان یکی از سوغاتی های اصلی استان همدان، یاری به سزایی در رونق اقتصاد گردشگری خواهد داشت.

ارائه چهره ای متفاوت از فامنین در نوروز 98

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فامنین نیز در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: با اجرای بیش از 22 برنامه فرهنگی، شاهد چهره ای متفاوت از این شهرستان در ایام نوروز 98 خواهیم بود.

حمیدرضا زارعی افزود: برنامه های فرهنگی شهرستان فامنین از 25 اسفند آغاز شده و تا 13 فروردین ادامه خواهد داشت.

اجرای بازی های بومی و محلی در فامنین

وی جشنواره غذاهای محلی، اجرای بازی های بومی و محلی، مراسم نوروز خوانی و مسابقه سفره آرایی را از جمله برنامه های این شهرستان در نوروز 98 دانست و اظهار کرد: برگزاری مسابقات نقاشی، تخم مرغ های رنگی، طناب کشی، بهترین عکس از فامنین در نوروز نیز از دیگر برنامه های این شهرستان است.

زارعی پخت نان محلی و غذاهای سنتی، اجرای موسیقی سنتی، اجرای تئاتر خیابانی و برپایی بازارچه صنایع دستی را از جمله برنامه های این اداره در شهرستان فامنین برشمرد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم لحظات و ساعات خوبی را برای مسافرین نوروزی و مردم خوب شهرستان فامنین ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: ستاد خدمات سفر در یادمان عین القضات همدان فعال خواهد شد تا بار دیگر با ارائه برنامه های مدون گردشگران را با خاطره ای ماندگار از همدان بدرقه کنیم.

علی مالمیر بابیان اینکه برای افزایش ماندگاری گردشگر در شهر تاریخی همدان ناگزیر از دو شیوه مدیریتی هستیم و یا باید جاذبه های جدیدی برای گردشگران معرفی کنیم که تازگی داشته باشد و یا در جاذبه های فعلی فراوری محتوا نموده و غنی سازی کنیم تا نظر گردشگر جذب گردد، گفت: بر این اساس تکمیل زیرساخت در روستاهای هدف گردشگری در اولویت دولت نهاده شد و سال جاری در روستاهای مانیزان، پری، ملحمدره، حبشی، فارسبان، اشتران، گشانی، کهنوش، حیدره قاضی خان، اکنلو، قروه در جزین، قلعه جوق و ورکانه عملیات عمرانی گسترده ای با 370 میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

برنامه ریزی 500 ویژه برنامه با موضوع سنت و آداب و رسوم کهن

وی ادامه داد: همچنین سال جاری در تداوم راهبرد دو سال گذشته آئین نوروزگاه را در 10 شهرستان و روستاهای گردشگری برنامه ریزی نموده ایم و افزون بر 500 ویژه برنامه با موضوع سنت و آداب و رسوم کهن برگزار می گردد که گام بزرگی در کاهش تمرکز گردشگری در مرکز استان و سهیم شدن شهرستان ها در اینگونه رویدادها است.

مالمیر تاکید نمود: اگر روستایی قدرت جذب گردشگر را داشته و از مؤلفه های لازم برخوردار باشد به طور حتم مورد حمایت قرار می گیرد و برای این منظور نیز برنامه ریزی های مختلفی برای استفاده از ظرفیت حداکثری مناطق بکر گردشگری استان شده است.

به هر حال ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و هنری و جاذبه های بکر طبیعی به علاوه روحیه سخاوت و میهمان نوازی مردم خون گرم استان و شهرستان های همدان در کنار سوغات های خاص این خطه از پهن دشت ایران زمین از جمله سفال، سرامیک، گلیم، حلوا زرده، کماج و نیز پیش بینی ده ها ویژه برنامه نوروزگاهی در نقاط مختلف شهرهای استان از جمله پیاده راه بوعلی همدان همگی نویدبخش آن است که همدان به عنوان یکی از بهترین مقصدهای گردشگری کشور آمادگی آن را دارد که اوقات خوب و روزهای بیاد ماندنی از سفرنامه هموطنان را برای همواره در اذهان آنان ثبت و ماندگار کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 163

به "فامنین و لالجین در تکاپوی میزبانی، به شهری جهانی سفر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فامنین و لالجین در تکاپوی میزبانی، به شهری جهانی سفر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید