فروش اموال دولتی، سازوکار نو برای بودجه 1401

به گزارش سفر به تایلند، خبرگزاری خبرنگاران- دبیر ستاد بودجه 1401 گفت: با ایجاد ساز و کار تازه برای فروش اموال و دارایی ها دولت، بودجه 1401 بدون کسری خواهد بود.

فروش اموال دولتی، سازوکار نو برای بودجه 1401

به گزارش خبرنگاران، علی نوری درباره کاهش منابع حاصل از مولد سازی در بودجه سال آینده، اضافه نمود: یکی از ویژگی های بودجه 1401, واقعی کردن عایدیهاست، زیرا نمی توان بودجه را متصل به عایدیهای غیر واقعی بست.

وی افزود: در بودجه امسال, 45 هزار میلیارد تومان عایدی از فروش اموال و دارایی های دولت پیش بینی شده بود که با آنالیز عملکرد دولت و فرصتی که تا خاتمه سال وجود دارد، تنها 5 هزار میلیارد تومان از آن محقق خواهد شد.

نوری گفت: برای اینکه بودجه سال آینده کشور با کسری روبرو نگردد باید آمار را واقعی تر پیش بینی کرد ضمن اینکه دولت عایدی حاصل از فروش اموال و دارایی های خود را در بودجه 1401 به 26 هزار میلیارد تومان کاهش داد که امیدواریم این عایدیها در سال آینده تحقق پیدا کند و دولت را با مشکل کسری بودجه روبرو نکند.

دبیر ستاد بودجه 1401 اضافه نمود: با ایجاد سازوکارهای نو، قرار است بخشی از عایدیها به استان ها واگذار گردد و هر استانی از محل فروش اموال و دارایی های مازادش، منتفع گردد که طرح های تشویقی هم در راستای رسیدن به اهداف وجود خواهد داشت.

وی اضافه نمود: دستگاه های اجرای اگر مطمئن باشند که عایدی حاصل از فروش اموال دولتی هر استان در همان جا صرف خواهد شد انگیزه بیشتری پیدا می نمایند ضمن اینکه با سازوکار نو، تمهیدات لازم در تبصره های بودجه سال 1401 اندیشیده شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1913

به "فروش اموال دولتی، سازوکار نو برای بودجه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش اموال دولتی، سازوکار نو برای بودجه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید