فیسبوک رسما حریم خصوصی میلیونها کاربر را نقض می نماید؟ ، همه چیز درباره پیغام رسان جدید اینستاگرام

به گزارش سفر به تایلند، فیس بوک امروز رسما اطلاعاتی جدید از پیغام رسان جدید خود منتشر کرد. این پیغام رسان نه تنها شما را ردیابی می نماید، باتری شما را رصد کند و حتی اگر محیط کار شما را شناسایی می نماید.

فیسبوک رسما حریم خصوصی میلیونها کاربر را نقض می نماید؟ ، همه چیز درباره پیغام رسان جدید اینستاگرام

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت فیسبوک یک برنامه ویژه اینستاگرام با نام Threads منتشر نموده که به کاربران امکان می دهد تا به نزدیکترین دوستان خود پیغام دهند اما این برنامه با بعضی دسترسی های بی سابقه همراه است که می تواند خطرناک باشد.

آنالیز وضعیت داده های Threads نشان می دهد که چگونه فیس بوک هنوز هم برای داده های کاربران بی مبالات عمل می نماید حتی اگر خود را به عنوان یک شرکت با موضوع حریم خصوصی معرفی کند. به نظر می رسد فیس بوک برای رقابت با بزرگ ترین رقیب اینستاگرام یعنی اسنپ چت دست از رعایت حریم خصوصی برداشته است.

برنامه پیغام رسانی جدید فیس بوک Threads به عنوان روشی برای ارسال پیغام نزدیک به دوستان شما در نظر گرفته شده است اما به عنوان برنامه ای که خصوصی و صمیمی است بیش از حد استاندارد از شما اطلاعات می گیرد. این برنامه به کاربران امکان می دهد پیغام ها و به روزرسانی های وضعیت را فقط برای افرادی که به عنوان دوستان نزدیک خود را در برنامه اشتراک عکس معین نموده اند ، ارسال نمایند.

اما درخواست های این برنامه در iOS و اندروید نشان می دهد که چطور عطش فیس بوک برای داده های دقیق و خصوصی درباره پایگاه کاربری همچنان ادامه دارد. این موضوع حتی پس از گذشت دو سال از رسوایی کمبریج آنالیتیکا و سوء استفاده از اطلاعات شخصی 2.7 میلیارد کاربر رخ می دهد.

اما اجازه دهید آنالیز کنیم اگر قرار باشد این برنامه را استفاده کنیم اجازه استفاده از چه اطلاعاتی را به فیس بوک می دهیم؟

-دسترسی مداوم به موقعیت مکانی شما

-آنالیز حرکات و فعالیت تناسب اندام شما

-سطح باتری شما

-این که آیا شما به داده های وای فای یا تلفن همراه وصل شده اید

-نزدیکترین دوستان شما ، در فهرست نزدیکترین دوستان در اینستاگرام شما

در صورتی که شما این دسترسی را به فیس بوک اعطا کنید، بسیاری از اطلاعات شما به طور دائم در اختیار فیس بوک قرار خواهد گرفت. هنوزمعین نیست که آیا فیس بوک میخواهد از این داده های جمع آوری شده از Threads برای اطلاع از قابلیت های تبلیغاتی پیشرفته خود استفاده کند یا هدفی دیگر دارد اما چیزی که معین است، وضعیت بغرنج کاربران برابر چنین موضوعی است. با توجه به رسوایی های پیشین فیس بوک انتظار می رود کاربران در اعطای این دسترسی به فیس بوک با دقت بیشتری وارد عمل گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 429

به "فیسبوک رسما حریم خصوصی میلیونها کاربر را نقض می نماید؟ ، همه چیز درباره پیغام رسان جدید اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک رسما حریم خصوصی میلیونها کاربر را نقض می نماید؟ ، همه چیز درباره پیغام رسان جدید اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید