ماکرون: همه خواهان اجتناب از درگیری با ایران هستند

به گزارش سفر به تایلند، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای گفت همه کشورها خواهان اجتناب از ایجاد درگیری با ایران هستند و دونالد ترامپ نیز بر همین موضع تاکید کرده است.

ماکرون: همه خواهان اجتناب از درگیری با ایران هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت، همه اعضای گروه 7 خواهان اجتناب از درگیری با ایران هستند.

او گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز به صورت بسیار شفاف این موضع را بیان نمود.

ماکرون در این مصاحبه بیان نمود: ما بر سر این که به ایران چه بگوییم به توافق رسیدیم. هدف ما ارسال پیام گروه 7 [به ایران] است.

رئیس جمهور فرانسه اضافه نمود: ما بر سر سندی به توافق رسیدیم که به نظر من ارزش زیادی دارد و تصمیم گرفتیم عزمی عملی را اتخاذ کنیم که به اجازه دهد مواضع اندکی مسالمت آمیزتر شود.

منابع دیپلماتیک گفته اند که رهبران گروه 7 که هم اکنون در شهر بیاریتز فرانسه جمع شده اند توافق کرده اند که ماکرون با طرف ایرانی مذاکره کند و پیام آنها را به تهران منتقل کند.

مسأله ایران و به ویژه توافق هسته ای یکی از محورهای نشست رهبران گروه 7 است که از روز شنبه در شهر ساحلی بیاریتز فرانسه آغاز شده است.

ماکرون پیش از حضور در نشست سران گروه 7 با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در کاخ الیزه دیدار کرده بود و برخی رسانه ها از ارائه پیشنهاداتی از سوی پاریس به تهران خبر داده بودند.

کاخ الیزه دیروز (شنبه) بیان نمود امانوئل ماکرون و دونالد ترامپ در جریان دیدار در حاشیه نشست گروه هفت درباره ایران گفت وگو کردند که اختلافاتی درباره این موضوع وجود داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 408

به "ماکرون: همه خواهان اجتناب از درگیری با ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: همه خواهان اجتناب از درگیری با ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید