مسائل ایرانیان در راستا مهاجرت به کانادا

به گزارش سفر به تایلند، امروزه شاید بسیاری از ایرانیان دست کم یک بار به مهاجرت فکر نموده اند و اقدام اولیه را هم که تحقیق و دریافت مشاوره درباره مهاجرت است را هم انجام داده باشند. در موسسه خبرنگاران در راستای بی شمار مشاوره های رایگان مهاجرتی که با هموطنان اجرا شده است، چند موضوع معین همیشه مانع و مشکل جدی متقاضیان مهاجرت در تحقق امر مهاجرت به نظر آمده است.

مسائل ایرانیان در راستا مهاجرت به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مواردی از مسائل ایرانیان در جهت مهاجرت به کانادا:

  • ضعف در زبان انگلیسی

اولین و شاید مهمترین مشکل، ضعف هموطنان در دانش زبان انگلیسی می باشد. از آنجایی که کشور کانادا مبنای زبان انگلیسی را مدرک آیلتس در نظر گرفته است، متقاضیان حتماً باید در موسسات معتبر آیلتس در این آزمون شرکت کنند و مدرک معتبر را جهت ارائه به سازمان مهاجرت کانادا دریافت کنند.

با توجه به روش های مختلف مهاجرت شاید بتوان گفت داشتن مدرک عمومی آیلتس با نمره میانگین حداقل 6 یکی از لازمه های مهاجرت می باشد. اما نکته اصلی این است که یادگیری زبان یک اتفاق برد-برد است، زیرا نه تنها بالا بودن نمره آیلتس در کسب امتیاز لازم جهت مهاجرت به متقاضی یاری می نماید، بلکه پس از مهاجرت دانش زبان انگلیسی به پیشرفت فرد در محیط جدید و کسب موقعیت های شغلی و اجتماعی بهتر یاری شایانی خواهد نمود.

در موسسه خبرنگاران همواره در جلسات مشاوره که به صورت رایگان هم برگزار می شود، همواره یکی از چالش ها اقناع متقاضی برای تقویت زبان انگلیسی با توجه به موارد فوق الذکر می باشد. بخصوص افرادی که قصد دارند زبان خود را در مقصد با کلاس رفتن تقویت کنند که منطقاً هزینه پایین تر کلاس در ایران شخص را قانع خواهد نمود که این کار را قبل از مهاجرت انجام دهد زیرا نمره بالای زبان امر مهاجرت شخص را تسهیل تر خواهد نمود. ناگفته نماند بعضی از افراد بر این باورند که با قرار دریافت در محیط آن کشور می توانند زبان خود را تقویت کنند می توانند، البته تا حدی هم این امر درست می باشد اما جهت مکالمه زبان روزمره به آن ها یاری خواهد نمود و نه زبان موردنیاز در کار حرفه ای و یا امور دانشگاهی و یا زبانی که بتواند موقعیت شغلی شخص را ارتقاء بخشد.

  • عدم ارتباط بین مدرک تحصیلی و زمینه شغلی

مورد دیگری که در اقدام برای مهاجرت ایرانیان مشکل ساز می شود، عدم ارتباط بین مدرک تحصیلی و زمینه شغلی است. در بیش تر موارد شخص در یک رشته ای تحصیل نموده است اما در زمینه دیگری مشغول به کار شده است و در ارتباط با آن زمینه کاری نیز هیچگونه دوره معتبر که دارای مدرک مورد قبول باشد را نگذرانده است که قابل ارائه جهت مهاجرت به کانادا باشد.

در این مورد هم با توجه به متقاضیان متنوعی که در جلسات رایگان مشاوره مهاجرت خبرنگاران داشته ایم، به نظر می آید که هموطنان در رشته ای تحصیل نموده اند که به آن علاقه نداشته اند سپس در شغل مورد علاقه خود هر چند غیر مرتبط با رشته تحصیلی مشغول به کار شده اند و یا با وجود علاقه به رشته تحصیلی کار مناسب و با درآمد مکفی پیدا ننموده اند و در زمینه کاری دیگری مشغول شده اند، که در هر دو صورت نتیجه آن تأثیر گذاری کمتر این دو مورد در پفراینده مهاجرتی متقاضی می باشد.

با وجود تمام این موانع، مسئله اصلی این می باشد که ملاک ، رد شدن سابقه بیمه تأمین اجتماعی برای شغل اعلام شده می باشد. به این معنی که متأسفانه بیش تر هموطنان عزیز بدون اعلام به سازمان تأمین اجتماعی در شغلی فعالیت داشته اند که در این صورت این سابقه کاری قابلیت اثبات برای پفراینده مهاجرت ندارد و یا حتی در مواردی هم که نام متقاضی در لیست بیمه اعلام شده است ، عنوان شغلی متفاوت بوده و باعث عدم تطابق با رشته تحصیلی و ادعای شخص متقاضی برای افسر مهاجرت جهت داشتن مهارت تخصصی در شغل مربوطه می شود.

بنابراین هموطنان عزیزی که قصد مهاجرت دارند و یا حتی برنامه مهاجرت در سال های آینده را دارند، بهتر است چند نکته را مدنظر داشته باشند:

  1. تقویت زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی کشور کانادا که هم به آن ها در فرایند مهاجرت یاری می نماید و امتیاز آور است و هم در زمان ورود به کشور کانادا سطح زبان بالا در کسب موقعیت شغلی و اجتماعی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
  2. اگر در زمینه ای غیر از مدرک تحصیلی خود مشغول به فعالیت هستند در صورت امکان کوشش کنند مدرک معتبری در آن زمینه شغلی اخذ کنند (مانند مدارک فنی و حرفه ای و یا اخذ مدارک آنلاین بین المللی معتبر).
  3. حتماً در هر کاری که فعالیت دارند پیگیر باشند که نامشان در لیست بیمه تأمین اجتماعی با همان عنوان کاری اعلام شود. (زیرا گاهی اسم فرد در لیست بیمه تأمین اجتماعی اعلام نمی شود و یا برای پرداخت حق بیمه کمتر با عنوان شغلی دیگری ثبت و اعلام می شود).

با آرزوی زندگی شاد و همراه با سلامتی برای هموطنان عزیز امید داریم تا با در نظر دریافت این نکات در صورت تصمیم بر مهاجرت به کانادا فرایند منطقی، راحت و قابل قبولی را طی کنند. موسسه مهاجرتی خبرنگاران نیز همواره به صورت رایگان جهت مشاوره در امر مهاجرت با روش های مختلف به کشور کانادا در خدمت هم وطنان عزیز می باشد.

جهت هماهنگی برای مشاوره از بین ساعات 9 تا 19 تماس بگیرید.

شماره تماس موسسه خبرنگاران:

02122225334

منبع: اینترنت
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1175

به "مسائل ایرانیان در راستا مهاجرت به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل ایرانیان در راستا مهاجرت به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید