معرفی زیباترین کارهای اسکار نیمایر معمار مشهور برزیلی

به گزارش سفر به تایلند، در زمینه نمای ساختمان های مدرن و مهم جهان شاید نمونه کارهای اسکار نیمایر (1907-2012) بی رغیب ترین و ماندگارترین نمونه ها باشند. اسکار نیمایر قطعا محبوب ترین معمار برزیلی است چرا که آثار او در تمام جهان نمادین و فراموش نشدنی هستند. در این مطلب می خواهم به معرفی تعدادی از زیباترین و البته مهم ترین آثار او بپردازم که حتما در تلویزیون یا سایت های اینترنتی دیدن نموده اید اما از سازنده آنها و تفکر پنهان پشت آنها نامطلع بودید پس اگر علاقمند به دانستن بیشتر هستید تا انتها همراه ما باشید.

معرفی زیباترین کارهای اسکار نیمایر معمار مشهور برزیلی

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

اسکار نیمایر متولد سال 1907 در شهر ریو دوژانیرو برزیل است که بعنوان محبوب ترین معمار برزیلی شناخته می گردد، اما جالب است بدانید که او در اوایل جوانی اش به معماری بعنوان یک شغل و حرفه نگاه نمی کرد اما از طراحی و نقاشی کردن در سال های جوانی لذت می برد. به گفته مادرش او حتی در بچگی با انگشت خود بروی هوا طراحی می کرد. او در خانواده ای میانه و تقریبا ثروتمند به دنیا آمد و از لحاظ اقتصادی هیچ مسئله ای نداشت به همین دلیل هم در سال های جوانی کمتر نیازی به کار کردن می دید و بیشتر اوقات را به خوشگذرانی و زندگی به سبک بازیگران مشهور می گذراند. علایق او در سنین جوانی در چهار چیز خلاصه می شد: طراحی، طبیعت، زنان و کمونیسم. به همین دلیل هم هست که در کارهای اسکار نیمار بیشتر شاهد انحنی ها و خطوطی هستیم که از همین علایق نشئت گرفته اند. استایلی که او در سبک مدرنیسم معرفی کرد، کاملا متفاوت و به قولی کاملا برزیلی بود، هم رویایی و هم رمانتیک.

اولین کار او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه هنرهای زیبا ریو در سال 1934، به یکی از مهم ترین کارهای او تبدیل شد. ساختمان وزرات آموزش و پرورش در شهر ریو به وسیله او با همکاری دوست صمیمی اش، لوسیو کاستا طراحی و ساخته شده است. ساختمانی که پس از 83 سال همچنان مورد استفاده وزرات آموزش و پرورش قرار می گیرد، البته در سال های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته است. اما شاید یکی از معروف ترین کارهای اسکار نیمار کلیسای سنت فرانسیس در شهر بلو هورزینته باشد. این اثر فوق العاده 6 سال بعد یعنی در سال 1940 ساخته شد و تا الان پس از گذشت 77 سال همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. این اثر او الهام گرفته شده از فرم های زنانه و خطوط موجود در طبیعت است.

اگر نگوییم آشناترین، یکی از آشناترین و معروف ترین کارهای اسکار نیمایر ساختمان سازمان ملل متحد در شهر نیویورک آمریکا است که در سال 1947 با همکاری معمار سوئیسی-فرانسوی، لوکوربوزیه ساخته شده است. لوکوربوزیه کار طراحی ادارجات ساختمان را انجام داد و وظیفه طراحی نهایی به عهده اسکار نیمایر بود. این ساختمان نمادین در سال 1952 تکمیل شد و معروفیت اسکار نیمایر را دوچندان کرد. همکاری او با معمار بزرگی همانند لوکوربوزیه باعث شد او در برزیل هم احترام ویژه ای کسب کند.

اما شاید کارهای او در شهر برازیلیا، مرکز تازه برزیل بود که معروفیت او را به اوج رساند. این شهر از هیچ بین سال های 1956 تا 1960 در منطقه مرکزی برزیل ساخته شد، شهری که به دستور رئیس جمهور وقت و مدرن گرای این کشور، جوسلینو کوبیتشک ساخته شد. در ساخت این شهر اسکار نیمایر بازهم با لوسیو کاستا همکاری کرد که نتیجه آن خلق آثاری شد که نه تنها در تاریخ شهر برازیلیا بلکه در دکترین و مطالعه سبک مدرنیسم ماندگار و جاودانه شد. مرکز کشور برزیل در سال 1960 از ریودوژانیرو به برازیلیا منتقل شد و در سال 1987 هم به وسیله یونسکو بعنوان میراث جهانی ثبت شد تا به تنها شهر ساخته شده در قرن بیستم بدل گردد که چنین عنوانی را کسب می نماید.

شکل های زیر آثار معروف برازیلیا هستند؛ به ترتیب: دفتر ریاست جهموری، ساختمان وزارت خارجه برزیل، ساختمان مجلس و کلیسای جامع یا کتدرال برازیلیا.

اما می پردازیم به یکی از علایق مهم اسکار نیمایر که پیشتر آنرا ذکر کردیم، نیمایر به ایدئولوژی کمونیسم معتقد بود و به همین دلیل بسیاری از این ایدئولوژی ها به کارهای اسکار نیمایر راه یافتند. او سال 1945 عضو حزب کمونیست برزیل شد تا جایی که بین سال های 1992 تا 1996 به ریاست حزب عایدی. جالب تر اینکه به خاطر کار او در ساخت سازمان ملل متحد، بعنوان رئیس دانشکده طراحی هاروارد انتخاب شد اما بخاطر کمونیست بودنش، آمریکا ویزای کاری برای او صادر نکرد. سال 1964 در طی کودتایی که به پشتیبانی آمریکا در کشور برزیل انجام شد، موقعیت نیمایر بعنوان یکی از اعضای حزب کمونیست به خطر افتاد و به همین دلیل او کشور را به مقصد فرانسه ترک کرد. اما در این کشور هم نیمایر به ساخت آثار فراموش نشدنی براساس عقاید و ایدئولوژی خود پراخت که بازهم به آثاری ماندگار تبدیل شدند. شکل های زیر دفتر مرکزی حزب کمونیست فرانسه را نشان می دهد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

آشنایی بیشتر با آثار زها حدید مشهورترین معمار جهان

آشنایی با 10 طرح مفهومی معماری آینده طراح دانمارکی

آنالیز معماری داخلی منزل لوکس و فوق العاده شیک در کشور برزیل

آشنایی با دکوراسیون خانه مدرن و مینیاقتصادیستی در کشور برزیل

پس از خاتمه حکومت نظامی برزیل در سال 1985، نیمایر بلافاصله به کشور خود بازگشت تا یکی از بیاد ماندنی ترین یا به عقیده بسیاری برترین کار خود را به انجام برساند. در سال 1996 اسکار نیمایر 89 ساله طرحی را ساخت که بعنوان یکی از نمادهای معماری کشور صاحب نام برزیل شناخته می گردد. نام این طرح موزه هنر معاصر شهر نیتروئی است که در نزدیکی بندر گوانابارا درست روبروی بندر ریو قرار گرفته است. ایجاد چنین طرحی در سن 90 سالگی یقینا نیازمند توانایی بسیاری است که فقط از اسکار نیمایر بر می آمد.

اسکار نیمایر زندگی طولانی و پرافتخاری داشت، او در سال 2012، در سن 104 سالگی دار فانی را وداع گفت و در این مدت بیش از 500 ساختمان را طراحی کرد. با گذشت ده ها سال از آثار او، بازهم نگاه کردن به کارهای اسکار نیمایر، همه را به وجد می آورد. نیمایر جایزه های فراوانی بدست آورد اما بسیاری از جایزه های مهم معماری در جهان هم به نام اسکار نیمایر شناخته می شوند و همین مورد نام او را برای همواره جاودانه نگه خواهد داشت، همچنین آثار او به شکلی هستند که هیچ وقت قدیمی و از مد افتاده بنظر نخواهند رسید. جالب است که نیمار تا آخرین لحظات زندگی اش هم در حال کار و دفاع از عقیده خود مبنی بر ساخت یک جهانی بهتر برای همه و مبارزه با ثروت اندوزی درصد کمی از افراد جامعه بود.

کارهای اسکار نیمایر

منبع: اتاق
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1737

به "معرفی زیباترین کارهای اسکار نیمایر معمار مشهور برزیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی زیباترین کارهای اسکار نیمایر معمار مشهور برزیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید