منتقدان درباره فیلم یک مکان ساکت 2 چه می گویند؟

به گزارش سفر به تایلند، کمتر از یک هفته تا اکران فیلم یک مکان ساکت 2 (A Quiet Place Part II) زمان باقی مانده و حالا رسانه های معتبر بررسی های خود از این فیلم ترسناک را منتشر کرده اند.

منتقدان درباره فیلم یک مکان ساکت 2 چه می گویند؟

فیلم یک مکان ساکت به کارگردانی جان کرازینسکی در سال 2018 به موفقیتی فراتر از انتظار دست یافت. این فیلم به خاطر عملکرد تیم بازیگری، اتمسفر، کارگردانی و طراحی صدای جذابش بسیار تحسین شد و با بودجه ای کمتر از 21 میلیون دلار به فروشی بالغ بر 340 میلیون دلار رسید تا به یک موفقیت تجاری قابل توجه برای پارامونت پیکچرز تبدیل شود. سومین فیلم بلند داستانی کرازینسکی در مقام کارگردان نظر مثبت منتقدان و سینمادوستان حرفه ای را هم به خود جلب کرد و به همین خاطر ساخت دنباله آن خیلی زود در دستور کار قرار گرفت.

یک مکان ساکت 2 برای اکران در اسفندماه سال 1398 (8 مارس 2020) برنامه ریزی شده بود، اما دنیاگیری کروناویروس باعث شد ادامه داستان خانواده ابوت با حدود یک سال تأخیر به سینماها بیاید. پیرنگ محوری این فیلم کمی پس از اتفاقات فیلم نخست رقم می خورد و طی آن اِوِلین و لی به همراه فرزندانشان باید با وحشت دنیای بیرون روبه رو شوند و در سکوت برای بقا بجنگند. آن ها پا به دنیای ناشناخته ها می گذارند و خیلی زود می فهمند موجوداتی که با صوت شکار خود را می یابند، تنها تهدید پیش رویشان نیستند. همچنین در بخش هایی از فیلم هم نگاهی به روزهای آغازین تسخیر کره زمین توسط هیولاهای وحشتناک حاضر در اثر و چگونگی نخستین برخورد انسان ها با این موجودات ترسناک انداخته می شود.

تا به این ساعت در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 71 و 28 بررسی امتیاز 93 از 100 و 73 از 100 برای این فیلم ثبت شده است که نشان می دهد با فیلم ترسناک قابل تأملی روبرو هستیم.

گزیده نقدهای یک مکان ساکت 2

دیوید رونی از هالیوود ریپورتر

  • امتیاز: 90 از 100

با یک فیلم نفسگیر دیگر روبرو هستیم که به طرز ماهرانه ای ساخته شده است. یک مکان ساکت 2 باعث می شود با شنیدن کوچکترین صدایی عصبی و وحشت زده شوید.

کیت اربلند از ایندی وایر

  • امتیاز: 83 از 100

طی این سال ها توانایی های جان کرازینسکی برای خلق آثار اکشن و ترسناک بیشتر مورد توجه قرار گرفته، اما او هیچ گاه از خلق موقعیت هایی احساسی و درامی انسانی غافل نشده است. کرازینسکی هرگز قصد نداشته مردی ترسناک باشد، اما به خوبی می داند چه چیزی مردم را می ترساند. در بازگشت خانواده ابوت نقاط قوت فیلم قبلی با عناصر جدید و خلاقانه ای ترکیب شده و اثر متعادلی ایجاد کرده اند تا مخاطب به هنگام دیدن فیلم سرگرم شود.

ریچارد اسکات لارسون از اسلنت

  • امتیاز: 75 از 100

وقتی اهمیت خانواده و میراث باعث ایجاد تنش در فیلم می شود، کرازینسکی در منطقه امن خود قرار می گیرد. در فیلم توجه ویژه ای به بچه ها خانواده شده است و در چند صحنه با گرفتار شدن آن ها با پویایی و هوشمندی تعلیق و هیجان ایجاد می شود. برخلاف بسیاری از فیلم های ترسناک که در اغلب دقایق به طور آشکار دشمن اصلی و پلید داستان را به ما نشان می دهند، در یک مکان ساکت 2 در برخی سکانس ها نشانه واضحی از هیولاهای فیلم به چشم نمی خورد و همین باعث می شود بیننده مدام به دنبال نشانه بصری یا صوتی از آن ها بشود و ترسی عمیق وجود او را فرا بگیرد.

ایان فریر از امپایر

  • امتیاز: 60 از 100

یک مکان ساکت 2 ممکن است به هوشمندی و تازگی فیلم قبلی نباشد، اما همچنان با اثری قدرتمند روبرو هستیم. میلیسنت سیموندز [بازیگر دختر نوجوان فیلم] نقش آفرینی تحسین برانگیزی دارد و کرازینسکی هم وظایف خود به عنوان یک کارگردان را به درستی انجام داده است.

اکران فیلم یک مکان ساکت 2 از 7 خرداد (28 مِی) آغاز خواهد شد و پارمونت پیکچرز قصد دارد 45 روز پس از نمایش این فیلم در سالن های سینما، اثر جدید کرازینسکی را از طریق سرویس آنلاین پارمونت پلاس در دسترس علاقه مندان قرار دهد.

منبع: Metacritic

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1619

به "منتقدان درباره فیلم یک مکان ساکت 2 چه می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتقدان درباره فیلم یک مکان ساکت 2 چه می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید