نحوه صحیح نگهداری موز در یخچال چگونه است؟

به گزارش سفر به تایلند، برای نگهداری موز در یخچال، موزها را در ظرف دربداری که در زیر آن دستمال خشک و تمیز پهن نموده اید، گزاشته و ظرف را در طبقه پایین یخچال قرار دهید.

نحوه صحیح نگهداری موز در یخچال چگونه است؟

خبرنگاران | سرویس خانه داری - حتما شما هم تابه حال با این مشکل برخورده اید که بعد از خرید موز در مدت کوتاهی موزها سیاه شده و ظاهر بدی پیدا میکنند.

در حقیقت موز از دسته میوههایی است که بعد از چیده شدن نیز فرایند رسیدن میوه ادامه پیدا میکند . از همین رو، موزها را وقتی هنوز سبز و کال هستند، از درخت می چینند. دلیل اینکه پوست موز قهوه ای و سیاه می گردد نیز شکسته شدن رنگ دانه های زرد بر روی پوست موز می باشد که باعث ایجاد رنگ قهوه ای می گردد.

در این مطلب چند راه حل مفید و کاربردی نگهداری موز در یخچال را برای شما گردآوری نموده ایم. با این روشها شما میتوانید موز را در یخچال به خوبی نگهداری و حتی تا 10 روز از سیاه شدن موز پیشگیری کنید.

همچنین روشهای مختلفی برای نگاهداری موز وجود دارد تا از سیاه شدن آن پیشگیری گردد. لینک زیر پنج راه حل اساسی برای جلوگیری از سیاه شدن موز را به شما آموزش میدهد.

5 راه حل اساسی برای جلوگیری از سیاه شدن موز

روش اول: نگهداری موز در ظرف در بسته

انتهای موز را توسط یک قیچی تیز یا کارد ببرید و موزها را دانه دانه از یکدیگر جدا نمایید.

موزها را به آرامی زیر آب سرد بشویید و سپس با دستمال پارچه ای تمیزی، موزها را خشک کنید.

درون یک ظرف درب دار پلاستیکی، دستمال نخی تمیز و خشکی پهن نموده و موزها را داخل ظرف قرار دهید. (دستمال نخی، بخار موجود در هوا را که با باز و بسته شدن درب یخچال و درب ظرف به شکل قطرات ریز بر روی میوه ایجاد میگردد را جذب می نماید و از تغییر رنگ و سیاه شدن موزها پیشگیری میکند.)

درب ظرف را بسته و آن را در طبقات پایین یخچال قرار دهید.

روش دوم: روزنامه پیچی موز

یکی دیگر از روشهای نگهداری موز در یخچال برای مدت طولانی و پیشگیری از تغییر رنگ پوست موز، اولا قرار دادن موز در طبقات پایینی یخچال و در قسمت جامیوه ای است. همچنین میتوانید موزها را در لای کاغذ یا روزنامه پیچیده و سپس آن را در کیسه پلاستیکی بگزارید و در یخچال نگهداری نمایید.

روش سوم: آویزان کردن موز

از دیگر روشهای کاربردی نگهداری موز در یخچال، آویزان کردن موز از قلاب و در طبقات پایینتر یخچال است. با انجام این کار از کوفته شدن موز و له شدگی جلوگیری می گردد و موز در معرض هوای خنک قرار می گیرد. از طرفی می توانید دسته و ساقه موز را با پلاستیک بپیچید که باعث رسیدن کمتر اکسیژن به ساقه شده و امکان نگهداری موز تا 7 روز ایجاد می گردد .

خواص موز برای سلامتی بسیار فراوان و گسترده بوده مصرف این میوه پرخاصیت به دلیل ارزش غذایی بالا و فراوری انرژی به همه گروههای سنی به ویژه بچه ها توصیه میگردد. لینک زیر شما را با خواص بینظیر موز در درمان بیماری ها آشنا میکند.

خواص بی نظیر موز در درمان بیماری ها

جالب است بدانید حتی زمانی که موزهای شما تغییر رنگ داده و سیاه شدند نیزخاصیت خود را حفظ نموده و همچنان مصرف آن برای سلامتی مفید است. برای آشنایی با خواص جالب موز سیاه شده و تاثیر آن در درمان بعضی سرطانها شما را به مطالعه لینک زیر دعوت میکنیم.

خواص موز سیاه شده در درمان انواع سرطان

منبع: setare.com
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1354

به "نحوه صحیح نگهداری موز در یخچال چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه صحیح نگهداری موز در یخچال چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید