نرم افزار خودروهای جنرال موتورز آپدیت می شوند

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، جنرال موتورز از سیستم الکترونیکی جدید خود رونمایی نموده است. این پلتفرم یاری می نماید آپدیت های نرم افزاری خودرو به طور بی سیم (over-the-air) و مانند موبایل ها انجام گردد.

نرم افزار خودروهای جنرال موتورز آپدیت می شوند

طبق اعلام این شرکت قابلیت مذکور تا 2023 میلادی برای تمام خودروهای آن ارائه می گردد. اما برای نخستین بار در 2020Cadillac CT5 عرضه می گردد که در امسال فراوری خواهد شد. سیستم الکترونیکی مذکور طوری طراحی شده تا حجم وسیعی از ترافیک اطلاعاتی را مدیریت و نرم افزارها را دانلود کند.

اکنون سال ها است که تسلا نرم افزار خودروهایش را به وسیله اینترنت آپدیت می نماید، اما خودروسازان سنتی برای استفاده از روش های نوین همواره بسیار کندتر عمل نموده اند.

جنرال موتورز نیز یکی از نخستین شرکت های خودروسازی سنتی است که این قابلیت و سیستم الکترونیک جدیدی عرضه می نماید. این سیستم می تواند 4.5 ترابایت اطلاعات را در ساعت را پردازش کند. چنین رقمی 5 برابر مقداری است که سیستم های فعلی این شرکت مدیریت می نمایند.

این درحالی است که امنیت سایبری یکی از نکات کلیدی پلتفرم است. این شرکت قبلاً اعلام نموده بود برای سیستم های ایمنی خودرو مانند ترمز از آپدیت های بی سیم استفاده نمی نماید.

هرچند درباره ایمنی و امنیت خودروها پتانسیل های فراوانی وجود دارد اما احتمالاً در آینده آپدیت های بی سیم به یکی از استانداردهای صنعت خودروسازی تبدیل شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 201

به "نرم افزار خودروهای جنرال موتورز آپدیت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار خودروهای جنرال موتورز آپدیت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید