نورپردازی باغ ویلا و استخر با چراغ دفنی و چراغ استخری

به گزارش سفر به تایلند، جای تعجب ندارد اگر بدانیم هرصاحب خانه و صاحب ویلایی، سعی دارد بهترین نورپردازی باغ و ویلا را برای محوطه باز خانه و استخر انجام بدهد. چرا که بطور کلی زیباسازی خانه دغدغه هر خانه داری است و طراحی نورپردازی خانه و ویلا نیز یکی از مهمترین مراحل زیباسازی آن. اما با کدام روش ها می توان بهترین روشنایی باغ و باغچه خانه یا استخر ویلا را فراهم کرد؟ ترفندهای نورپردازی فضای سبز، درختان و روشنایی استخر روباز چیست؟ آیا با کاربرد انواع چراغ دفنی و چراغ استخری آشنا هستید؟ در این مقاله پاسخ این سوالات را خواهید گرفت.

نورپردازی باغ ویلا و استخر با چراغ دفنی و چراغ استخری

جهت دریافت خدمات طراحی ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اهمیت نورپردازی محوطه باغ و ویلا در چیست؟

اهمیت نورپردازی درواقع وابستگی چندانی به نوع محیط ندارد. چرا که نورپردازی تمام مکان هایی که در آنها سکونت داریم مهم است. اما نورپردازی محوطه باغ و ویلا همواره اهمیت خاصی داشته است. اهمیت نورپردازی باغ و ویلا به این نکته ظریف برمی گردد که معمولا مهمانی ها، جشن ها، دورهمی ها و مناسبت های گوناگونی در باغ و ویلا برگزار می شوند. از طرفی نورپردازی استخر ویلا آن چیزی است که می تواند ویلا را بارها مجلل تر و زیباتر جلوه بدهد. نورپردازی باغچه و درختان ویلا، ورودی باغ و ویلا و سنگ فرش های حیاط هم جزو دلایل این همه توجه به روشنایی باغ هستند.

چه چراغی برای بهترین نورپردازی باغ و ویلا بخریم؟

از آن جایی که صحبت ما پیرامون بهترین نورپردازی باغ و ویلا است، پیش از هرچیز احتیاجمند آن هستیم که بدانیم ابزار و چراغ نورپردازی ویلا و باغ کدام لامپ ها هستند. بنابراین ضروری است با چراغ های دفنی و لامپ های استخری آشنایی پیدا کنیم و مزایای لامپ های دفنی و چراغ های استخری ال ای دی را نسبت به دیگر انواع چراغ دفنی و استخری بدانیم.

چراغ دفنی برای نورپردازی باغ و ویلا

چراغ های دفنی که این روزها به وفور در معابر عمومی، راه پله های ساختمان ها، نمای بیرونی آپارتمان ها، آثار تاریخی و … دیده می شوند، ابزارهای روشنایی هستند که معمولا برای نورپردازی محیطهای روباز در عمق زمین دفن می شوند و تنها خروجی نور آنها از زمین بیرون می ماند. این مزیت چراغ دفنی برای نورپردازی باغ و ویلا کاربرد آن در نورپردازی ویلا را هم افزایش می دهد، چرا که چراغ های دفنی هم فضایی اشغال نمی کنند و می توان از سطح آن ها عبور کرد و هم زیبایی نورپردازی حیاط و باغ شما را افزایش می دهند.

انواع لامپ های دفنی دارای رنگ ها، اشکال و اندازه های گوناگونی هستند که مطابق محیط و احتیاج شما انتخاب می شوند. مزیت دیگر چراغ دفنی این است که لامپ دفنی باکیفیت، بسیار مقاوم در برابر ضربه و نفوذ رطوبت می باشد. چراغ های دفنی LED نور خطی از بالا به پایین می تابانند و می توان از آنها به صورت موازی و یا متقاطع برای نورپردازی محوطه باغ ویلا استفاده کرد.

کاربرد لامپ دفنی در نورپردازی باغ

کاربردهای لامپ دفنی در نورپردازی محوطه باغ و ویلا بسیار متنوع است. روش های استفاده از چراغ دفنی در باغ و ویلا بسیار متفاوت هستند و همه آنها در یک مقاله نمی گنجند. بنابراین نکاتی که ما به شما می گوییم ممکن است صرفا چراغی باشند که برخلاقیت خود شما برای زیباسازی باغ و ویلا می تابند.

استفاده از چراغ های دفنی LED می تواند به روشنایی و زیبایی قسمت های گوناگونی از ویلا و باغ شما یاری کند. از سطح ورودی ویلا که به عنوان خوشامدی برای میهمانان بسیار پراهمیت است گرفته تا راه پله هایی که با نصب کردن چراغ دفنی توکار در آنها می توان جلوه ای سحرآمیز بهشان بخشید و البته اطراف باغچه، در قسمت پایین تنه درختان و از همه مهمتر، نورپردازی چشم انداز بیرونی ویلا با چراغ دفنی.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

عده ای از افراد رنگ آمیزی مونوکروم باغ با استفاده از تنها یک رنگ چراغ برای نورپردازی باغ و ویلا را ترجیح می دهند. به این ترتیب، می توان با کاشتن چراغ های دفنی کوچک سفید در سنگفرش محوطه باز ویلا، آن را یکپارچه، باشکوه و بزرگتر نشان داد یا با استفاده از چراغ های دفنی بنفش دور درختان و باغچه ها، فضای آرامش بخش و اسرار آمیزی را حاکم کرد. استفاده از چراغ دفنی های طلایی رنگ معمولا می تواند به یک نورپردازی لاکچری و اشراف مآبانه یاری کنند.

چراغ استخری برای نورپردازی استخر ویلا و باغ

چراغ های استخری انواعی از چراغ دفنی هستند که برای تحمل فشار در عمق آب طراحی شده اند و می توانند بدون آن که آسیب ببینند یا خطری ایجاد کنند، داخل آب را روشن کنند. چراغ استخری معمولا برای نورپردازی استخر ویلا و باغ استفاده می گردد. چرا که رنگ های گوناگون چراغ های استخری می تواند روی طراحی نورپردازی ویلا و در نتیجه دکوراسیون ویلا تاثیر غیرقابل انکاری بگذارد.

البته رعایت ایمنی نصب چراغ استخری چیزی است که شما برایش احتیاج به یاری دریافت از یک اهل فن دارید، چرا که مجموع ولتاژی که لامپ های استخری مصرفی می کنند و فاصله آنها از هم بسیار مهم است. برای کنار هم قرار دادن چراغ های استخری معمولا استانداردهایی وجود دارد که با توجه به حجم آبی که در استخر جا می گردد و مساحت دیوارهای استخر محاسبه می گردد. ضمناً، یک متخصص می تواند به شما بگوید که با توجه به رنگ زمینه استخر ویلا و محوطه بازتان، چه رنگ چراغ استخری در ویلا و باغ شما بهتر به چشم می آید.

کاربرد لامپ استخری در نورپردازی استخر باغ و ویلا

کاربرد لامپ های استخری سال هاست که به مردم نشان داده شده است. خصوصا از زمانی که لامپ های استخری LED جایگزین انواع بخار گازی و نسل های قدیمی تر چراغ های استخری و آبنما شدند، استفاده از این لامپ ها افزایش چشمگیری پیدا کرد. استفاده از چراغ استخری در استخر خانگی یا ویلای شما، نه تنها کاربری استخر در هنگام شب را بسیار راحت تر می نماید، بلکه شکوه و جلوه خاصی به استخر ویلای شما می بخشد؛ خصوصا اگر بازتاب تصویر اشیا بر سطح آب که با لامپ های استخری رنگی شده است بیفتد.

چراغ های استخری همچنین می توانند در آبنما یا حوض کوچکی که در حیاط ویلا و خانه دارید نصب شوند. این چراغ ها هم داخل آب را روشن نگه می دارند و هم روشنایی محو و ملایمی برای محوطه باز ویلا در ساعات تاریکی فراهم می کنند که بسیار زیباتر از ایجاد روشنایی با یک لامپ ساده است. چراغ استخری مصرف برق بسیار اندکی دارد و به همین دلیل دمای ناچیزی هم فراوری می نماید.

ترفندهایی برای اجرای بهترین نورپردازی محوطه باغ و ویلا

  1. چراغ های دفنی را به شکلی نصب کنید که نورشان از پشت به گیاهان بتابد و سایه برگ های درختان و گیاهان روی سطح استخر باغ و ویلا بیفتد. این منظره شگفت انگیز، زیبایی استخر روباز شما را ضمانت می نماید.
  2. اگر محیط باز ویلا و باغ شما فضای خنثی دارد (مثلا کف آن خاکستری رنگ است) از رنگ های زنده ای نظیر آبی، سبز، فیروزه ای و… یا رنگ های چراغ های دفنی سفارشی بهره ببرید و رنگ های تکراری مثل زرد و سفید را به فراموشی بسپارید.
  3. تعادل نورپردازی حیاط و باغ را حفظ کنید! باید یادتان بماند که چراغ ها قرار است در ترکیب با تاریکی هارمونی زیبایی بسازند و نه اینکه نورپردازی محوطه باغ و ویلا را آنقدر اغراق شده انجام بدهید که چشم مهمانان از تماشای زرق و برق ها خسته گردد و زیبایی را نبیند. گاهی زیبایی می تواند در زرق و برق و شلوغی غرق گردد و دیگر پیدا نگردد.
  4. نورپردازی کناره های باغچه ها یا راهروها و سنگ های بین فضاهای سبز را نباید فراموش کنید. هیچ چیز به اندازه روشن بودن یک جهت میان تاریکی، نمی تواند تصویر زیبایی خلق کند. برای این کار از چراغ های دفنی ترجیحا کوچک اما با تعداد بالاتری بهره بگیرید.

در نهایت اگر برای نورپردازی محوطه باغ و ویلا احتیاج به نظر یک مشاور متخصص نورپردازی دارید، تیم تخصصی مانی نور برای نورپردازی با انواع ابزار تخصصی همراه و مشاور شماست. برای مشاوره رایگان در خصوص بهترین نورپردازی باغ و ویلا با شماره 09126356672 با ما تماس بگیرید. محصولات روشنایی مانی نور دارای 3 سال گارانتی بدون قید و شرط است که بهترین تضمین برای کیفیت محصولات این شرکت می باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1370

به "نورپردازی باغ ویلا و استخر با چراغ دفنی و چراغ استخری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نورپردازی باغ ویلا و استخر با چراغ دفنی و چراغ استخری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید