تور ارزان فرانسه: پاریس در دود و آتش؛ تقابل پلیس با معترضان و آتش سوزی در مرکز شهر

به گزارش سفر به تایلند، رسانه ها از تقابل پلیس فرانسه با معترضان، پرتاب گاز اشک آور پلیس به سوی مردم و بعلاوه بروز یک آتش سوزی به دلایل نامشخص در مرکز این شهر خبر دادند.

تور ارزان فرانسه: پاریس در دود و آتش؛ تقابل پلیس با معترضان و آتش سوزی در مرکز شهر

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طرفداران جنبش اعتراضی در فرانسه موسوم به جلیقه زردها در سالگرد شکل گرفتن اعتراضات سراسری، عصر شنبه به وقت تهران در حالی در خیابان های پاریس تجمع کردند که بعضی رسانه ها از یک آتش سوزی در مرکز این شهر به دلایل نامعین اطلاع دادند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک این تجمع در منطقه دوازده جنوب شرقی پاریس مرکز فرانسه شروع شد. علاوه بر جلیقه زردها، مخالفان محدودیت های کووید-19 و گروهی از تظاهرات نمایندگان با لباس سیاه به آن پیوستند.

در این دور از تجمعات نیروهای پلیس حضور پررنگی در پاریس داشتند. بخشی از تظاهرات نمایندگان کوشش کردند از جهت برنامه ریزی شده منحرف شوند، اما با مقاومت پلیس روبرو شدند. گروهی از معترضان یک ایستگاه اتوبوس را در جهت خود آسیب زدند.

به گفته خبرنگار اسپوتنیک که از نزدیک شاهد تجمع مردمی در مرکز فرانسه بود، پلیس علیه معترضان از گاز اشک آور استفاده نموده است.

اعتراضات گسترده جلیقه زردها در نوامبر 2018 در فرانسه با تقاضای عدم افزایش مالیات بر سوخت و قیمت بنزین شروع شد. سپس این جنبش لیست مطالبات را توسعه داد تا طیفی از امور اجتماعی و سیاسی را در برگیرد.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز از آتش سوزی در یکی از ساختمان های پاریس اطلاع داد. بر اساس این گزارش، آتش سوزی بزرگی در ساختمانی نزدیک به یک نقطه گردشگری در مرکز پاریس شعله ور شد. این آتش سوزی نزدیک میدان اپرا رخ داد.

در پی این حادثه و ورود آتش نشانان به صحنه، به مردم توصیه شد با توجه آتش سوزی شدید از ورود به این منطقه اجتناب نمایند. به گفته اورژانس هنوز دلیل آتش سوزی معین نشده و این حادثه تلفات جانی نداشته است. این میدان در پاریس در میان بازدیدنمایندگان محبوب است، زیرا چشم انداز ای از خانه اپرا به سبک ایتالیایی ارائه می دهد.

چندی قبل نیز حدود هزار و دویست معترض به سیاست های دولت فرانسه در قبال تغییرات اقلیمی، همزمان با تظاهرات مشابهی در گلاسکو، وارد خیابان های شهر رِن شدند. علاوه بر معترضان به تغییرات اقلیمی، جلیقه زردها و گروه های ضد فاشیستی نیز به این تجمع افزوده شدند. در نهایت مأموران پلیس فرانسه برای متفرق کردن این معترضان از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور استفاده کرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1867

به "تور ارزان فرانسه: پاریس در دود و آتش؛ تقابل پلیس با معترضان و آتش سوزی در مرکز شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: پاریس در دود و آتش؛ تقابل پلیس با معترضان و آتش سوزی در مرکز شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید