پتروشیمی هگمتانه به بهره برداری رسید

به گزارش سفر به تایلند، پتروشیمی هگمتانه به عنوان نخستین تولیدکننده پی وی سی و پودر گرانول پزشکی در کشور با ظرفیت سالانه 45 هزار تن با دستور رئیس جمهوری به بهره برداری رسمی رسید.

پتروشیمی هگمتانه به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار شانا، مجوز تأسیس پتروشیمی هگمتانه شهریور سال 81، ازسوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی صادر شد، اما اجرای این پروژه با هدف فراوری پی وی سی گرید پزشکی به عنوان یکی از کمیاب ترین محصولات پتروشیمی در دنیا، در میانه راه متوقف شد.

اما از پارسال با حمایت های وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی منابع اقتصادی این طرح به عنوان یکی از طرح های جهش دوم صنعت پتروشیمی تأمین و واحد تکمیل شد و برای نخستین بار در کشور محصول ارزشمند پی وی سی گرید پزشکی فراوری می گردد.

محصول راهبردی گرانول پی وی سی با گرید پزشکی یکی از بی نظیرترین محصولات پتروشیمی دنیا است و تنها چند کشور محدود فناوری فراوری این محصول راهبردی پتروشیمیایی را در اختیار دارند و با بهره برداری از پتروشیمی هگمتانه، ایران از واردات یک محصول ارزشمند و کاربردی در صنایع بهداشتی و پزشکی بی احتیاج و یک محصول جدید به سبد محصولات صنعت پتروشیمی افزوده شد.

این طرح با سرمایه گذاری 30 میلیون دلار و 3 هزار میلیارد ریال به منظور فراوری پی وی سی گرید پزشکی به روش سوسپانسیون با ظرفیت سالانه 45 هزار تن (36 هزار تن پودر و 9 هزار تن گرانول) در زمینی به مساحت 15 هکتار در کیلومتر 10 جاده همدان - تهران ساخته شده است.

خوراک پتروشیمی هگمتانه سالانه 45 هزار تن ونیل کلراید منومر و ارزش فروش محصولات بر مبنای قیمت پایه سال 95، سالانه 35 میلیون دلار پیش بینی می گردد.

دانش فنی این واحد به شرکت ایتالیایی IGS تعلق دارد و با مشارکت بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سه واحد فرآیندی، یوتیلیتی و آفسایت ساخته شده است.

اجرای پتروشیمی هگمتانه برای 500 نفر در دوران پروژه و 250 نفر در زمان بهره برداری اشتغال زایی ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1377

به "پتروشیمی هگمتانه به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتروشیمی هگمتانه به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید