پیشنهاد نوروزی :خانه های تان را کاغذی کنید!

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران: سال نو نزدیک است و پیرو سنتی دیرینه ، بسیاری از ایرانی ها در فکر تازه کردن حال و هوای خانه و کاشانه شان هستند؛ دنبال این که دستی سرو روی خانه بکشند و رنگ و طرحش را نو نمایند.

پیشنهاد نوروزی :خانه های تان را کاغذی کنید!

این نو شدن گاهی دامن رنگ و طرح دیوارهای خانه را هم می گیرد. اگر شما هم جزو ایرانی هایی هستید که خیال نو کردن طرح و نقش دیوار را درسرشان دارند در این گزارش با ما همراه باشید، ما برای تان پیشنهاد تازه ای داریم؛ دیوارهای تان را به کاغذهای دیواری بسپارید! کاغذهای خوش نقش و نگاری که هم استفاده از آن ها به مراتب از رنگ راحت تر است هم تنوع شان دست شما را باز می گذارد تا انتخابی به مراتب متفاوت و جذاب تر از همواره داشته باشید. ما در این گزارش به شما می گوییم که چطور در میان انبوهی از این کاغذهای خوش نقش و نگار بهترین انتخاب را داشته باشید.

2روش جادویی!

اگر فکر خرید دارید پس حتما باید از خودتان پرسیده باشید که جنس استاندارد چه خصوصیاتی دارد؟ نگران نباشید کاملا طبیعی است که به خاطر گسترده بودن مارک ها و جنس ها در بازار کاغذهای دیواری، برای یک انتخاب مناسب و استاندارد گیج و مبهوت شوید! اما یادتان باشد تنها و تنها 2راه برای فهمیدن استاندارد بودن کاغذدیواری ها وجود دارد؛ راه اول عرض این کالاست که نباید زیر 50 سانتی متر باشد. اگر عرض این کالاها زیر 50 سانتی متر باشد بدون شک جنس نامرغوب و عمرکوتاه دارند و حتی این احتمال هم وجود دارد که به دیوار آسیب برسانند. روش دیگر، نوع شست و شوی این کاغذهاست. یک کاغذدیواری خوب را باید بتوان به راحتی با یک دستمال خیس، تمیز کرد؛ بدون آنکه چرک مرد گردد یا رنگ آن از بین برود.

90سانتی مترها بهترین هستند

بزرگ ترین خط فراوری کاغذدیواری در جهان درکشورهای هلند و ایتالیاست و کلا کشورهای اروپایی فراوری این اجناس را دردست گرفته اند. نکته جالب این که چین هنوز نتوانسته بازار کاغذهای دیواری را اشغال کند! 5 سال است که اروپا فراوری کاغذهای دیواری با عرض 90سانتی مترکه بهترین عرض و بهترین جنس را در جهان دارا هستند آغاز نموده؛ از قرار این کاغذ دیواری ها در ایران فروش بسیار بالایی دارند. شست و شوی بسیار ساده این کاغذ دیواری ها آن ها را محبوب تر از بقیه مدل هایی که در بازار هستند نموده است. طرح های مدرن و نو هرسال وارد کشور شده و هرسال خود را محبوب تر از سال قبل می نمایند.

آشنای قدیمی

درست است که چند وقتی است بازار کاغذ دیواری ها از همواره گرم تر شده؛ اما رد این کاغذهای رنگی را در خانه های قدیمی هم می توان پیدا کرد؛ البته با یک تفاوت عمده آن هم این که از ذوق طراحی و ترکیب طرح ها و رنگ های مختلف در این خانه ها خبری نیست. در آن ها عمدتا از کاغذهای یک رنگ و یک دست استفاده می شد درحالی که امروز طراحی و چگونگی چیدمان کاغذ دیواری ها خودش به یک تخصص تبدیل شده. تخصصی که همراه با کمی ابتکار و تجربه فضای خانه شما را باراها و باراها زیباتر از قبل می نماید.

شاد ها و روشن تر ها محبوب تر هستند

در انتخاب کاغذ دیواری، انتخاب رنگ بیشتر به سلیقه خریدار بستگی دارد اما رنگ های روشن و شاد با طرح های شکسته، مد روز ایران است. هر اتاقی هم قاعده خاص خودش را دارد. مثلا اتاق خواب را باتوجه به رنج سنی طراحی می نمایند چه از نظر رنگ و چه از نظر طرح. برای دخترخانم های زیر 20سال بیشتر از رنگ های شاد مثل آبی، صورتی و نارنجی و... با طرح های شاد و پرزرق و برق استفاده می گردد. برای خانم هایی با رنج سنی بالای 20سال از رنگ های سنگین تر مثل کرم، قهوه ای، طلایی و... با طرح های آجری و ساده استفاده می گردد. پسرهای زیر 20سال هم بیشتر هوادار طرح های خشن با رنگ های جیغ هستند. آقایان جوان بالای 20سال هم سراغ طرح های شکسته با رنگ های وزین مثل کرم و کرم قهوه ای می روند.

بهترین انتخاب این جاست

این روزها طرح جدیدی از کاغذدیواری برای هال و پذیرایی به بازار آمده که بسیار پر هوادار است.آمار فروش نشان می دهد بیشتر ایرانی ها از این طرح برای هال و پذیرایی خانه های شان استفاده می نمایند. یکی از ویژگی های این طرح جذابیت آن برای سال های متمادی است. به گفته فروشندگان کاغذ دیواری، خریداران این مدل حتی بعد از گذشت 3، 4 سال حاضر نیستند از انتخاب شان دل بنمایند! این طرح به گونه ای است که 2دیوار را با رنگ نسبتا شاد مثل کرم و طرح شکسته پر می نمایند و 2دیوار کناری را با رنگ نسبتا تیره مثل کرم قهوه ای یا آجری با همان طرح پر می نمایند. فقط باید به این نکته دقت کنید که 2دیوار هم رنگ و هم طرح باید روبه روی هم باشند. چرا که اگر از 2طرح و 2رنگ برای طراحی یک اتاق استفاده گردد خستگی چشم بسیار دیرتر اتفاق می افتد. تصور کنید که از هر طرف به این اتاق نگاه کنید طرح تازه ای را می بینید، طرح تازه ای که یک شادی جادویی به همراه خود دارد.

خوب ها راحت شسته می شوند

جنس های معمولی چون از کاغذهای معمولی استفاده می نمایند حتما باید با کف و شامپو شسته شوند و بعد از یک یا 2بار شست و شو چر ک مرد می شوند و از چشم می افتند. اما اجناس مرغوب با جنس (ونبل) که نوع جدید کاغذ در بازار است فقط با یک دستمال خیس پاک می گردد و حتی می توانید با مقدار آب زیاد هم آن را بشویید و هیچ واکنشی نشان نمی دهد.

گچی ها بهتر هستند

بهترین دیوارها برای نصب کاغذ،دیوارهای گچی هستند. کاغذدیواری روی دیوارهای گچی بسیار مقاوم تر از دیوارهای رنگ روغنی هستند زیرا گچ رطوبت را به خود جذب می نماید و همین باعث شده که کاغذخشک نگردد و مانند روز اول محکم روی دیوار قرار داشته باشد. بنابراین اگر در مرحله ساخت و ساز هستید پیشنهاد می کنیم قبل از رنگ، سراغ کاغذ دیواری ها بروید!

چقدر باید هزینه کنیم؟

قیمت کاغذهای دیواری نسبت به جنس، شرکت فراوریی و عرض آن ها متفاوت است. از قرار هررول کاغذدیواری 3 قواره کاغذ می دهدکه قیمت های آن و واحد آن بر حسب رول محاسبه می گردد. کمترین قیمت در بازار از رولی 40 تا 50 هزار تومان آغاز می گردد که معمولا مختص کاغذ دیواری های چینی و ایرانی است.با 50 تا 70 هزارتومان می گردد جنس خوب چینی تحت لیسانس آلمان و ایتالیا هم خریداری کرد .

در میان کاغذ دیواری های مختلف، برندهای ترک با عرض 80 سانتی متر و با رنج قیمتی 80 تا 100 هزار تومان از پرفروش ترین جنس ها در بازار هستند. طرح های زیبا و جنس براق و مرغوب بودن کاغذ آن ها نقش بسزایی در محبوبیت آن ها دارد. اما قیمت بهترین مدل های کاغذ دیواری، هر رول از 130 تا 170 هزار تومان متغیر است.

منبع: برترین ها
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 290

به "پیشنهاد نوروزی :خانه های تان را کاغذی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد نوروزی :خانه های تان را کاغذی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید