پیش بینی فراوری 67 هزار تن گندم در خرم آباد

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران/لرستان مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد گفت: پیش بینی می گردد 67 هزار تن گندم در شهرستان فراوری گردد.

پیش بینی فراوری 67 هزار تن گندم در خرم آباد

مراد بیرانوند در جلسه ستاد برداشت محصولات کشاورزی شهرستان خرم آباد که امروز هشتم خردادماه در محل فرمانداری شهرستان برگزار گردید، به بیان اهمیت و صندلی فراوری محصولات استراتژی بخصوص گندم و کلزا و فعالیت های اجرا شده در راستای مراحل کاشت، داشت و اقدامات به عمل آمده در ارتباط با حفظ محصولات کشاورزی با پیشگیری، کنترل و مبارزه شیمیایی با عوامل خسارت زای گیاهی ارائه کردند.

وی اظهار کرد: با کوشش مستمر، نظارت، پیگیری و مبارزه اصولی و مناسب طی سه سال گذشته، در سال زراعی 99- 98 به طور کم سابقه ای مبارزه با آفت سن گندم به حداقل میزان خود رسیده است، به طوری که تنها در سطح حدود 2000 هکتار مبارزه با سن مادر اجرا شده و در حال حاضر تراکم پوره سن بسیار پائین و در حد مبارزه نیست که این فرایند نوید سمت و سو به طرف حداقل درصد سن زدگی محموله های گندم فراوریی را در سال زراعی جاری بشارت می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد ادامه داد: در سال زراعی 98-99 بیش از 55000 هکتار اراضی آبی و دیم زیر کشت محصولات گندم، جو، حبوبات، دانه های روغنی؛ رفته و پیش بینی می گردد بیش از 100 هزار تن انواع محصولات گندم، جو، حبوبات و دانه های روغنی فراوری گردد.

بیرانوند اظهار داشت: پیش بینی می گردد بالغ بر 67 هزار تن گندم در سال زراعی جاری در حوزه عمل شهرستان خرم آباد فراوری گردد.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم بیش از 50000 تن گندم نان مازاد بر احتیاج کشاورزان توسط سیلوها و مراکز خرید تضمینی گندم خریداری گردد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد سهم شهرستان را از فراوری کل استان 20 درصد و فراوری انواع محصولات بخش کشاورزی شهرستان را بالغ بر 600 هزار تن اظهار داشت.

بیرانوند با بیان اینکه برداشت گندم از دهستان های جنوبی شهرستان از اواخر خردادماه آغاز می گردد اضافه نمود: بیش از 200 دستگاه کمباین بومی و غیربومی عملیات برداشت گندم، جو، کلزا، نخود را در فصل برداشت انجام می دهند و با آغاز فعالیت و عملیات برداشت، تمامی کمباین های بومی و غیربومی توسط کارشناسان تخصصی مستقر در مراکز و کارشناس های بخش خصوصی از نظر فنی، کنترل و مورد معاینه فنی قرار گرفته و پس از انجام معاینه فنی، کمباین های دارای شرایط فنی پس از اخذ برچسب معاینه فنی، جهت برداشت به مزرعه ورود پیدا می نمایند.

وی افزود: تأمین سوخت کمباین هایی که عملیات برداشت مزارع گندم و کلزا را در شهرستان انجام می دهند به وسیله مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برنامه ریزی و هماهنگی های لازم با شرکت پخش فرآورده های نفتی اجرا شده است و هیچ گونه کمبودی در راستای تأمین سوخت مورداحتیاج کمباین ها وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد بیان نمود: با عنایت به ورود کمباین های غیربومی و بومی شهرستان، هیچ گونه نگرانی بابت تأخیر در عملیات برداشت به موقع محصول کشاورزان حوزه عمل شهرستان وجود ندارد و کمیسیون های خرید گندم و کلزا نیز در مناطق حوزه عمل معین، مستقر و آمادگی لازم را جهت تحویل محصول گندم دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 996

به "پیش بینی فراوری 67 هزار تن گندم در خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی فراوری 67 هزار تن گندم در خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید