چرا ثبت آگهی در بخش املاک دیوار مقرون به صرفه است؟

به گزارش سفر به تایلند، وقتی می بینیم تعداد بازیدکننده های آگهی های فروش و اجاره آپارتمان مسکونی در یک سایت اینترنتی از 19 میلیون در روز عبور می نماید باید باور کنیم که در عصر دیجیتال، پلتفرم های آنلاین به مهم ترین بازیگر بازار مسکن تبدیل شده اند.

چرا ثبت آگهی در بخش املاک دیوار مقرون به صرفه است؟

اخبار شرکت ها؛ داده های منتشر شده از سوی دیوار نشان می دهد دسته املاک در این وب سایت جزو محبوب ترین شاخه ها از نظر تعداد آگهی بوده است. سرویسی که دست و دل بازانه همه آگهی های مسکن در نقاط مختلف کشور را در دسترس خریداران قرار می دهد و با سخاوتمندی یک بازار با 35 میلیون کاربر را پیش روی فروشندگان می گذارد. خانه هایی با قیمت متری از 4 تا 175 میلیون تومان در تهران و از 2 تا 50 میلیون تومان در سایر کلانشهرها، از خانه های 20 متری تا 1000 متری در پایتخت و 10 تا 1200 متری در سایر شهرها، همه روی این دیوار آگهی شده اند. بد نیست چند نکته آماری در خصوص آگهی های بخش املاک دیوار را آنالیز کنیم تا به دیدگاه جامع تری نسبت به مقرون به صرفه بودن یا نبودن ثبت آگهی در این سرویس دست یابیم.

چند آگهی در دسته املاک دیوار منتشر می گردد؟

اگر فقط ماه پایانی سال 1399 را آنالیز کنیم، حدود 926 هزار آگهی فروش و اجاره آپارتمان مسکونی در کل کشور منتشر شده است. یعنی می توانیم بگوییم به طور متوسط روزانه نزدیک به 31 هزار آگهی در بخش املاک دیوار منتشر می گردد. ثبت چنین عددی در شرایط کرونا و رکود بازار املاک در سال 1399 نکته قابل توجهی است.

چند نفر آگهی های املاک دیوار را می بینند؟

در این یک ماه بیش از 583 میلیون بازدید برای آگهی های فروش و اجاره آپارتمان در دیوار ثبت شده است که اگر آمار روزانه را محاسبه کنیم، این آگهی ها حدود 19 میلیون و 500 هزار بازدید در روز دارند. این آمار البته در خصوص کل آگهی ها است و نباید آن را با بازدیدکننده های منحصر بفرد هر آگهی اشتباه بگیریم. در ادامه شرح می دهیم که هر آگهی آپارتمان مسکونی چند بار بازدید می گردد.

آگهی ما چقدر دیده می گردد؟

این که یک آگهی خاص چند مرتبه دیده می گردد بستگی به متغیرهای زیادی دارد. زمان انتشار یا تعیینات و ویژگی های آگهی همه نکات تاثیرگذاری هستند. به طور متوسط اما اگر بخواهیم بگوییم هر آگهی فروش یا اجاره آپارتمان مسکونی در دیوار چقدر دیده می گردد، به عدد 348 بازدید می رسیم. فروشندگانی که قصد فروش یا رهن و اجاره دادن یک خانه یا ملک را داشته باشند حتما می دانند قرار دریافت یک آگهی در معرض این تعداد بازدید بدون احتیاج به واسطه ها چه ارزش بالایی دارد.

بازدهی این تعداد بازدیدکننده چقدر است؟

شاید بپرسید صرف دیدن این تعداد آگهی از سوی کاربران آیا لزوما به انجام معامله منجر می گردد؟ برای پاسخ به این سوال می توانیم دو موضوع مختلف را آنالیز کنیم. یکی اینکه ببینیم چند بار با آگهی دهنده از سوی کاربران تماس گرفته شده است. شاید این تماس ها به عقد قرارداد و انجام معامله منتهی نشده باشد اما به هرحال تعیین می نماید چه حجمی از بازدیدکننده ها برای اقدام به خرید تصمیم جدی تری دارند. بر اساس آمار اسفند 1399، در هر آگهی فروش و اجاره آپارتمان روزانه به طور متوسط 12 بار روی دکمه تماس با آگهی دهنده کلیک می گردد. تعداد کلیک روی این دکمه معیار خوبی از عملکرد آگهی است و اینکه چقدر ممکن است به معامله منجر گردد. این رقم در خصوص تهران و کلانشهر ها بیشتر است. در آگهی های آپارتمان مسکونی تهران به طور میانگین روزانه 14 بار و در آگهی های کلانشهرها (به غیر از تهران) روزانه 18 بار روی دکمه تماس در هر آگهی کلیک می گردد. با توجه به اینکه قیمت ها روی آگهی ها درج شده می توانیم با اطمینان بگوییم این تماس ها اغلب از سوی خریداران واقعی و برای بازدید ملک مورد نظر است و نه صرفا برای استعلام قیمت. شاخص دیگری که برای رسیدن به نتیجه تعیین می توانیم آنالیز کنیم، متوسط فاصله زمانی بین انتشار تا برداشتن آگهی است. این عدد تعیین می نماید که به طور متوسط انجام یک معامله با یاری دیوار چند روز طول می کشد. برای فروش آپارتمان این عدد حدودا 6 روز است و برای اجاره آپارتمان کار حدودا یک روز سریع تر انجام می گردد. در واقع این طور می توانیم نتیجه گیری کنیم که ثبت آگهی املاک روی دیوار با توجه به ماحصلی که برای فروشندگان دارد اقدام مقرون به صرفه و عاقلانه ای است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1558

به "چرا ثبت آگهی در بخش املاک دیوار مقرون به صرفه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ثبت آگهی در بخش املاک دیوار مقرون به صرفه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید