چشم انتظار راه اندازی پارکینگ میدان اختیاریه

به گزارش سفر به تایلند، منطقه 3 با وجود داشتن بوستان ها و مراکز گردشگری فرامنطقه ای از جمله بوستان آب و آتش انتخاب بسیاری از پایتخت نشینان برای ایام تعطیل و آخر هفته هاست.

چشم انتظار راه اندازی پارکینگ میدان اختیاریه

علاوه براین، وجود مراکز اداری و دانشگاه ها نیز در این منطقه جمعیت زیادی را در روز به منطقه ما می کشاند و تسهیل در ترافیک و وجود جای پارک را در منطقه به یکی از نیازهای اساسی تبدیل کرده است. از این رو طرح های ترافیکی در منطقه ما اولویت اصلی شهرداری منطقه است. اهالی محله اختیاریه مدتی است شاهد ساخت وساز پارکینگ طبقاتی در میدان اختیاریه هستند تا بار ترافیکی از دوش منطقه برداشته شود.

در منطقه ما تعداد بیشتری از پارکینگ های مجتمع های تجاری، مالکیت خصوصی دارد. اما پارکینگ های تحت نظارت شهرداری منطقه عبارتند از پارکینگ مسطح ضلع شمال زیرپل ملاصدرا با 88 جای پارک، پارکینگ ضلع جنوب زیرپل ملاصدرا با 150 جای پارک، پارکینگ زیر پل میرداماد (ضلع غرب خیابان نلسون ماندلا) با 37 جای پارک، پارکینگ زیر پل میرداماد (حدفاصل مدرس تا نلسون ماندلا) با 21 جای پارک، پارکینگ زیر پل میرداماد (ضلع شرقی بزرگراه مدرس) با 55 جای پارک.

  • توقف در پارکینگ های عمومی چقدر هزینه دارد؟

نرخ حق توقف پارکینگ های طبقاتی مسقف خارج از محدوده طرح ترافیک، براساس مصوبه شورای اسلامی شهر این گونه حساب می شود، ورودی برای سواری و وانت تا یک ساعت توقف مبلغ هزارو 350 تومان، هر ساعت اضافه توقف از ساعت 6 صبح تا ساعت 20، مبلغ 430 تومان و از ساعت 20 تا 6 صبح مبلغ 200 تومان اضافه می شود.

توقف شبانه روزی هم 8 هزار و 800 تومان محاسبه می شود. درباره پارکینگ های غیرمسقف خارج از محدوده طرح ترافیک نیز ورودی برای سواری و وانت، هزار و 100 تومان، هر ساعت اضافه توقف از ساعت 6 صبح تا ساعت 20، مبلغ 350 تومان و از ساعت 20 تا 6 صبح مبلغ 210 تومان اضافه می شود. توقف شبانه روزی 6 هزار تومان است.

  • این تمام داشته های منطقه 2 است | 13 پارکینگ عمومی با ظرفیت 2485 خودرو

گر چه مشکل نبود جای پارک تنها مشکل منطقه ما نیست و همه شهروندان تهرانی در هر منطقه ای که سکونت دارند با این مشکل دست به گریبان هستند، اما وجود نقاط جاذب سفر بسیار در منطقه 2 از جمله دانشگاه ها، مراکز تجاری، بیمارستان ها و بوستان های پرطرفدار موجب شده تا این مشکل در منطقه ما نمود بیشتری داشته باشد.

امیرحسین حیدرنیا معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه می گوید: در دهه گذشته 50 کاربری جاذب سفر در منطقه ایجاد شده که شامل مراکز اداری و تجاری، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، مراکز تفریحی و... است. ضمن اینکه 55 نقطه دیگر در حال ساخت داریم که باید از همین حالا با اقدامات لازم، تبعات راه اندازی آنها را برای منطقه به حداقل برسانیم.

بر اساس دستور شهردار منطقه، کارشناسان معاونت حمل ونقل و ترافیک و معاونت عمران و شهرسازی در حال تکمیل لیست مطالعات ترافیکی برای همه نقاط جاذب سفر در حال ساخت هستند. در این مطالعات تعیین می شود که این ساختمان ها پارکینگ لازم را تأمین کرده اند یا خیر. اگر تأمین است که باید جهت دسترسی به آنها تعیین شود و اگر فاقد پارکینگ کافی باشند، برای دریافت جواز پایان کار، موظف می شوند در شعاع 250 متری خود ملکی را خریداری کرده و یک پارکینگ طبقاتی بسازند.

پارکینگ های روباز بوستان نهج البلاغه با 520 جای پارک، پارکینگ ستارخان با 65 جای پارک، پارکینگ بازار سنتی ستارخان با 350 جای پارک، پارکینگ تره بار صادقیه با 100 جای پارک، پارکینگ فاز 3 بوستان نهج البلاغه در دره فرحزاد با 280 جای پارک، پارکینگ شهروند بهرود با 120 جای پارک، پارکینگ جنب دانشگاه آزاد اسلامی با 65 جای پارک، پارکینگ بوستان پرواز با 50 جای پارک، پارکینگ بوستان ژوراسیک با 60 جای پارک، پارکینگ بوستان 15 هکتاری با 55 جای پارک، پارکینگ تره بار استادنظر با 80 جای پارک، پارکینگ لیدوما با 700 جای پارک، پارکینگ فاز 2 بوستان نهج البلاغه با 40 جای پارک در منطقه ما فعالند.

این 13 پارکینگ عمومی که همگی متعلق به شهرداری منطقه هستند، روی هم رفته ظرفیت پارک 2 هزار و 485 خودرو را در منطقه ما فراهم کرده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 305

به "چشم انتظار راه اندازی پارکینگ میدان اختیاریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انتظار راه اندازی پارکینگ میدان اختیاریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید